Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شاه‌بندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه ۵۳ هزار و ۵۰ نفر از سال گذشته تا کنون عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده‌اند، گفت: ۲ هزار و ۴۳۲ نفر از بیمه‌شدگان استان مستمری‌بگیر هستند که با توجه به هشت سطح بیمه تعیین شده در سال جاری این افراد از مبلغ ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به صورت سالانه از صندوق بیمه اجتماعی سنوات دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهامحال و بختیاری شرایط سنی بیمه‌شدگان را از ۱۸ سال تا ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: ۱۶۹ هزار و ۶۹۴ نفر در این استان مشمول بیمه هستند که تا کنون ۳۹ هزار و ۷۵۳ نفر آن‌ها یعنی یک چهارم جامعه هدف بیمه شده‌اند و افراد دیگر با تایید از دهیار روستا می‌توانند وارد این مجموعه شوند.

وی بیان کرد: در روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت همه افراد می‌توانند از بیمه روستایی استفاده می‌کنند اما در روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر فقط کشاورزان می‌توانند از بیمه استفاده کنند البته این بیمه دفترچه خاصی ندارد و درمان افراد بیمه شده از طریق بیمه سلامت انجام می‌گیرد.

شاه‌بندری با بیان اینکه بیمه صندوق روستایی یک بیمه اختیاری است نه بیمه اجباری، اظهار کرد: بیمه اجباری بر اساس شغل فرد ایجاد می‌شود اما این بیمه بر اساس محیط ایجاد شود و شغل شخص در آن مهم نیست و حالت مشارکتی است پس نمی‌توان افراد را در استفاده از این بیمه اجبار نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف اصلی این بیمه بازنشستگی است، بیان کرد: بیمه‌شدگان مزایایی مانند از کار افتادگی، مستمری فوت برای بازماندگان و مزایای دیگر را دریافت می‌کنند.

رئیس صندوق بیمه روستایی استان افزود: دستورات لازم برای نقل و انتقال سوابق بیمه و همسان‌سازی‌ها در دریافت سنوات بیمه انجام شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری 40هزار بیمه شده صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شجاعی، صبح چهارشنبه با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در استان کرمان بازنشسته و مستمری بگیر هستند، گفت: تعداد ۱۶ کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان کرمان دایر است.

وی، افزود: میزان ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق‌بگیر هستند و مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه آنها در حوزه معیشت و درمان است.

شجاعی، گفت: در بخش درمان بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان باید از صفر تا ۱۰۰ آن را سازمان تأمین اجتماعی متقبل شود که این اتفاق نمی‌افتد و قانون باید الزام و اجرایی شود.

کد خبر 6094359

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد