Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات کسب سهمیه المپیک کاراته طی روزهای ۲۱ الی ۲۳ خرداد در پاریس برگزار می‌شود و کاراته کاهای ایران این فرصت را دارند تا با کسب یک سهمیه دیگر در مردان و یک سهمیه دیگر در زنان، هر کدام با ۳ سهمیه کامل راهی توکیو شوند.

به گزارش ایسنا، با اعلام فدراسیون جهانی کاراته رقابت‌های کسب سهمیه المپیک از ۲۱ الی ۲۳ خرداد در پاریس (فرانسه) برگزار می‌شود تا آخرین بلیت‌های بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ که امید و رویای صدها کاراته کا محسوب می‌شود در پایان سه روز رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در حالی که تنها ۷ روز تا آغاز یکی از مهمترین رویداد کاراته پیش از رقابت‌های بازی المپیک باقی مانده، فرانسه میزبان این رقابت‌ها خود را برای برگزاری باشکوه این رقابت‌ها آماده کرده است.

در این رویداد که قرار است در سالن "پیر دو کوبرتن" برگزار شود، حدود ۵۰۰ ورزشکار از ۹۸ کشور جهان برای رسیدن به رویای حضور در المپیک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا در نهایت جواز حضور در المپیک برای ۲۴ قهرمان برتر این رقابت‌ها صادر شود.

در طول سه روز این رقابت‌ها، برترین‌های کاراته جهان برای به دست آوردن سه بلیت المپیک در هر رده به رقابت خواهند پرداخت تا پس از مرحله حذفی دو فینالیست و دو برنده دیدار رده بندی در یک جدول به صورت دوره‌ای مبارزه کنند و در نهایت چهار نفر نخست علاوه بر کسب مدال راهی المپیک شوند.

این پیکارها که از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۱ خرداد به وقت محلی با رقابت‌های کاتای انفرادی بانوان، وزن ۶۷-کیلوگرم مردان و وزن ۵۵-کیلوگرم بانوان آغاز می‌شود، در روز دوم (شنبه ۲۲ خرداد) با مسابقات کاتای مردان،  وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان و وزن ۷۵-کیلوگرم مردان ادامه خواهد یافت و در نهایت یکشنبه ۲۳ خرداد با مبارزات اوزان ۶۱+ کیلوگرم زنان و ۷۵+ کیلوگرم مردان به کار خود به پایان خواهد رسید.

فاطمه صادقی در کاتا انفرادی بانوان و امیر مهدی زاده در کومیته وزن منفی ۶۷ کیلوگرم نخستین نمایندگان کاراته کشورمان هستند که در روز اول این رقابت‌ها به روی تاتامی خواهند رفت و ابوالفضل شهرجردی در کاتا انفرادی آقایان و رزیتا علیپور در کومیته وزن منفی ۶۱ کیلوگرم بانوان نیز در روز دوم  برای کسب سهمیه المپیک توکیو با دیگر حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

در مجموع ۸۰ کاراته‌کا (۴۰ کاراته‌کا در بخش بانوان و ۴۰ کاراته کا در بخش مردان) در المپیک توکیو به روی تاتامی خواهند رفت که از این تعداد ۶۰ کاراته‌کا در کومیته و ۴۰ نفر در کاتا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که لیست نهایی این نفرات پس از پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی کاراته مردان تیم ملی کاراته بانوان تیم ملی کاتا المپيك رقابت خواهند پرداخت کسب سهمیه المپیک رقابت ها کاراته کا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف «گرایی»ها مشخص شد/ محمدعلی المپیک را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی قاره آسیا، کادر فنی بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی تصمیمات خود را برای مشخص شدن ملی پوشان اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پارس و ملی پوش وزن ۸۲ کیلوگرم به جهت حضور در رقابت‌های اوزان غیر المپیکی در وزن ۸۲ کیلوگرم را به شرح زیر اعلام کرد:

۶۰ کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان امیررضا ده بزرگی و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.

۶۷ کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

۸۲ کیلوگرم: ۱- با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و عدم حضور وی در چرخه انتخابی تیم ملی به دلیل محرومیت، مقرر شد با توجه به عملکرد ضعیف کشتی گیران وزن ۸۲ کیلوگرم، در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای گرایی شانس مجددی در این وزن اهدا شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

نکته مهم: پس از رقابت‌های رنکینگ مجارستان، ارزیابی فنی کادر فنی از عملکرد نفرات فوق، انجام پذیرفته و پس از آن در مورد ملی پوشان این اوزان تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 6086512 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • رنگرز: توقع از کشتی‌ در المپیک باید همان یک نشان طلا باشد/ از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب ۶ سهمیه نبوده
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • المپیک شگفتی‌ها
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • تکلیف «گرایی»ها مشخص شد/ محمدعلی المپیک را از دست داد