Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد قربانی گفت: خشکسالی شدید و گرمای زودرس میزان مصرف آب را زیاد کرده است و تمام تلاش ما این است که به سمت جیره‌بندی آب نرویم اما این امر علاوه بر تلاش مسئولان، نیازمند همکاری و همراهی مردم در جهت مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف آب در این شرایط بحرانی است.

قربانی عنوان کرد: شهرستان گناباد به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد در حوزه تأمین آب شرب با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است و با توجه به خشکسالی شدیدی که در منطقه داریم همچنین گرمای زودرس، شاهد افزایش میزان مصرف آب شرب در سطح شهرستان و به ویژه شهر گناباد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی اظهار کرد: راهکارهای متعددی برای رفع مشکل تأمین آب شرب اندیشیده شده است که یکی از این راهکارها استفاده از ظرفیت قنوات شهرستان گناباد است.

وی افزود: قنات خشویی، قنات علی‌آباد و قنات قصبه از جمله قنات‌هایی هستند که در شهر گناباد جاری و ساری هستند و آب این قنات‌ها کیفیت بسیار خوبی دارد، اما متأسفانه در بعضی فصول، آب این قنات‌ها به کال ریخته می‌شود و به نوعی دورریز است در صورتی که این آب می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ذخیره آب در شرایط بحرانی باشد.

فرماندار گناباد تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در جهت استفاده از ظرفیت آب قنات‌ها برای ذخیره آب در شرایط بحرانی در حال انجام است، ایجاد مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شهر گناباد است که امیدواریم بتوانیم با تفاهم‌نامه‌هایی که با این قنوات منعقد می‌کنیم دغدغه شهروندان را در زمینه تأمین آب شرب به خصوص در فصول گرم، کم کنیم.

وی افزود: این مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی که به زودی راه‌اندازی خواهد شد یکی از کارهای پدافندی ارزنده‌ای بوده که در یکی دو سال اخیر در شهرستان انجام شده است و با راه‌اندازی این مخزن، چنانچه به هر دلیلی آب گناباد قطع شود این مخزن قادر خواهد بود آب شرب شهروندان را تا ۴۸ ساعت تأمین کند.

قربانی ایجاد جایگاه‌های برداشت آب شرب در نقاط مختلف شهر را از جمله اقدامات پدافندی دیگری برشمرد که در سال‌های اخیر انجام شده است و این اقدامات باعث شده که در شرایط بحرانی، آب شرب شهروندان را فراهم کنیم.

وی همچنین به انتقال آب به گناباد اشاره کرد و افزود: خط انتقال ۱۲۰ کیلومتری آب از اطراف گناباد به شهر گناباد از اقدامات دیگری است که در جهت تأمین آب شهر گناباد در حال پیگیری است.

یکی از بحث‌هایی که در شهرستان گناباد در زمینه هدر رفت آب مطرح است، بحث فرسودگی خطوط انتقال آب گناباد است که فرماندار گناباد در این زمینه توضیح داد: شبکه آب رسانی گناباد یک شبکه قدیمی است و قدمت شهرداری گناباد به سال ۱۳۱۶ برمی‌گردد بنابراین در طول این سال‌ها ممکن است در بعضی از نقاط شهر، برخی شبکه‌ها فرسوده شده باشد و افت فشار آب را داشته باشیم که این مورد، در دستور کار قرار گرفته است و به کرات موضوع را به مدیریت آب و فاضلاب استان اعلام کرده‌ایم و قرار است، موضوع ترمیم خط انتقال آب به گناباد همچنین توزیع آب در شهر گناباد را پیگیری کنند تا بتوانیم میزان هدر رفت آب را به حداقل برسانیم.

فرماندار گناباد با بیان اینکه تا کنون آب گناباد به دلیل کم‌آبی، قطع نشده است و قطعی‌های اخیر نیز به دلیل حوادث غیرمترقبه از جمله مشکلات ناشی از طوفان و ترکیدگی خطوط انتقال آب بوده است، گفت: گذر از بحران کم‌آبی، تلاش همزمان مسئولان مربوطه و همکاری مردم را می‌طلبد و شهروندان باید تا جایی که در توانشان است از اسراف آب خودداری کرده و در جهت مصرف بهینه آب بکوشند.

وی جداسازی آب آبیاری فضای سبز و تقویت شبکه آب شرب را از جمله سایر اقدامات برای مقابله با کم‌آبی یاد کرد و گفت: از مردم درخواست داریم که قدر آب شرب را بیشتر بدانند و از آب شرب فقط در زمینه‌های مجاز استفاده کنند و از استفاده‌های نامتعارف آب شرب شامل شستن منازل، آب کردن استخرها، آبیاری باغچه و… خودداری کنند.

کد خبر 5228176

منبع: مهر

کلیدواژه: خشکسالی فرماندار گناباد بی آبی انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی بوشهر امام خمینی ره کرمانشاه گرگان آمار کرونا اردبیل قیام 15 خرداد خطبه های نماز جمعه اراک سالروز رحلت امام مشارکت مردم در انتخابات شرایط بحرانی شهر گناباد انتقال آب تأمین آب قنات ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه

به گزارش خبرآنلاین؛یکی از انواع عرقیات گیاهی که دارای خاصیت فراوانی است، عرق بهارنارنج است که از شکوفه درخت نارنج گرفته می شود، طبع عرق بهارنارنارنج گرم و خشک است و سرشار از ویتامین های A,B,C است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: عرق گیاهی بهارنارنج داراری طبعی گرم و خشک است.

این گیاه تاثیر بسیار خوبی روی سیستم عصبی بدن دارد و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

بهار نارنج برای کنترل تشنج و حمله قلبی مفید است و برای تسکین دردهای سینه و تپش قلب نیز از آن استفاده می شود.

عرق بهار نارنج یکی از اصلی‌ترین عرقیات برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی به‌شمار می‌رود.

این عرق گیاهی برای تقویت معده مفید بوده و مشکلات بی‌خوابی را هم حل می کند.

از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به درمان آفتاب سوختگی، درمان قرمزی و سوزش پوست، کاهش چروک‌های پوستی و جلوگیری از بروز ترک روی پوست اشاره کرد.

همچنین عرق بهارنارنج می‌تواند درمان دردهای معده و سوء هاضمه باشد.

این گیاه اشتها آوراست.

عرق بهار نارنج سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و به پیشگیری از بیماری‌های سخت، مانند سرطان کمک می‌کند.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب‌های مختلف در بدن کمک کند، از جمله التهاب مفاصل، التهاب پوستی و التهاب روده.

مصرف عرق بهار نارنج می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی و ملایم عمل کند. این ممکن است بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب را تسهیل کند.

عرق بهار نارنج می‌تواند به تنظیم فعالیت سیستم گوارشی کمک کند و مشکلات معده، سوء هاضمه و نفخ را کاهش دهد.

مصرف عرق بهار نارنج ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و در بهبود فرایند چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد عفونتی است و می‌تواند در مقابله با برخی عفونت‌ها و باکتری‌ها موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901490

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو