Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه طبق نقشه رنگ بندی مناطق مختلف کشور از حیث شیوع کرونا، ساوه در وضعیت نارنجی و زرندیه در شرایط زرد قرار دارد، اما ضعف در رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاشتن شرایط از سوی شهروندان، اصناف و سایر مراکز از جمله تالارها، مراکز ورزشی و تفریحی سبب شد تا سخنگوی دانشکده علوم پزشکی زنگ هشدار را به صدا در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «محمود کریمی» شامگاه شنبه به ایرنا، گفت: تا ۱۵ روز پیش شمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه تا ۴۰ نفر در شبانه روز کاهش یافته بود اما در روزهای اخیر این تعداد دست کم سه برابر و حتی تا مرز ۱۴۰ نفر در هر ۲۴ ساعت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: نتیجه بی خیالی برخی افراد و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در جامعه به خصوص استفاده نکردن از ماسک سبب شده که ورق برگردد و شدت شیوع کرونا افزایش یابد.

به گفته او نتیجه تاسف بار این رفتارها را تا ۲ هفته آینده می توان شاهد بود زیرا بر شمار بستری شدگان که اکنون حدود ۷۰ نفر بطور ثابت است، اضافه می شود.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه حتی از احتمال تغییر شرایط شهرستان زرندیه که اینک در وضعیت زرد قرار دارد، خبر داد و گفت: مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان تا ۲ هفته پیش در شیفت های بعدازظهر و روزهای تعطیل غیرفعال بودند اما اخیرا به صورت تمام وقت و بدون وقفه دایر هستند و پذیرای مبتلایان به کرونا هستند.

وی تاکید کرد: در صورتی که همچنان شاهد رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان ساوه و زرندیه باشیم ممکن است بار دیگر این شهرستان ها از رنگ بندی نارنجی و زرد به سمت قرمز و نارنجی سوق داده شوند.

دکتر کریمی اظهار کرد: برخی افراد که یک نوبت واکسن تزریق کرده اند به گمان اینکه ایمن شده اند، بدون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در محیط اجتماعی وارد می شوند این در حالیست که باید نوبت دوم واکسن را دریافت کنند تا به ضریبی مطمئن از ایمنی برسند.

به گفته او، ۸۰ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال ساوه و زرندیه تاکنون واکسیناسیون شده اند که تعداد آنها ۱۰ هزار و ۶۲۰ نفر است.

بر اساس اعلام سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شمار کل سالمندان بالای ۷۰ سال شهرستان های ساوه و زرندیه ۱۲ هزار و ۹۵۰ نفر است.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا زرندیه پروتکلهای بهداشتی اختصاصی ایرنا ماسک بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا زرندیه ساوه ویروس کرونا زرندیه پروتکلهای بهداشتی اختصاصی ایرنا ماسک بهداشت و سلامت اخبار کنکور ساوه و زرندیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های اخیر احتمال حضور چند بازیکن جوان اسپانیایی هم در یورو ۲۰۲۴ و هم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مطرح شده است. 
از جمله کسانی که می‌توانند به هر دو تورنمنت دعوت شوند، می‌توان به لامینه یامال و پائو کوبارسی از بارسلونا و همچنین نیکو ویلیامز، وینگر باشگاه اتلتیک بیلبائو اشاره کرد.

هر سه می‌توانند نقش‌های مهمی را برای اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ آلمان ایفا کنند، زیرا لاروخا برای سومین عنوان قهرمانی خود در اروپا می‌جنگد و در صورتی‌که این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند، از بازی در مسابقات المپیک معاف خواهند شد.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، فدراسیون فوتبال اسپانیا به بارسلونا و بیلبائو قول داده است که برخلاف پدری در سال ۲۰۲۱، یامال، کوبارسی و ویلیامز را تحت فشار قرار نخواهد داد

اگر آنها در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشند دیگر در المپیک بازی نخواهند کرد و در صورتی‌که لوئیز دلا فوئنته اعتقادی به هر کدام از آنها نداشته باشد، آنها به المپیک پاریس خواهند رفت.

این موضوع نگرانی‌های هر دو باشگاه و به‌ویژه بارسلونا را کاهش می‌دهد، به‌خصوص اینکه لامینه یامال و کوبارسی به ترتیب ۱۶ و ۱۷ ساله هستند. با این حال، این بدان معناست که آنها تابستان استراحت زیادی نخواهند داشت، صرف نظر از اینکه در یورو بازی کنند یا المپیک.

دیگر خبرها

  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند