Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص برنامه‌های معاونت علمی برای تحقیق و توسعه محصولات شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان پیشران و تسهیل گر جریان نوآوری در کشور از طریق پلت فرم شرکت‌های دانش بنیان سعی کرده تا ذیل قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات در طول ۷ الی ۸ سال گذشته، ابزار‌های حمایتی و سیاستی مناسبی را برای رونق شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع موجود بر سرراه کسب و کار آن‌ها ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ۱۳۰ خدمت به این دسته از شرکت‌ها تصویب شده است که بخشی از این خدمات شامل معافیت‌های مالیاتی، توسعه بازار و قانون حمایت از محصولاتی که به تازگی تولیده شده اند، است. 

قادری فر درباره طرح تعرفه گذاری برای واردات محصولات خارجی که نمونه داخلی دارند، تصریح کرد: معاونت علمی به منظور حمایت از تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان برای هر محصول خارجی که نمونه مشابه آن در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان وارد می‌شود، تعرفه‌های حداکثری را در نظر گرفته است.

قادری فر گفت: با توجه به این که شعار امسال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌هاست ما سعی داریم با پشتیبانی حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان و از جمله برای تمهید ابراز‌های مالی مناسب از این شرکت‌ها، رونق بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان را بیش از گذشته فراهم کنیم.

رئیس مرکز فناوری راهبردی گفت: با توجه به این که بازارسازی محصولات فناورانه همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی و چالش‌های فعالان اقتصاد دانش بنیان است، معاونت علمی، برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا از این طریق سهم استفاده بیش از حد از منابع نفتی و بی توجهی به تولیدات داخل را کاهش دهد اما مهم ترین مسئله ای که در این خصوص باید به آن توجه کرد، بحث حفظ طولانی مدت بازارهای ایجاد شده است.

او در نهایت یادآوری کرد: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی به محصولات فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان بوده ایم.

بیشتر بخوانید

نیروی جوان عاملی برای پیشرفت در اقتصاد دانش بنیان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان تعرفه های گمرکی شرکت های دانش بنیان معاونت علمی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

آی‌هیت نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدید کنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال