Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:31:55 GMT

خوراکي‌هاي ضد اضطراب!

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۹۵۶۶

خبرگزاری آریا- نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مکمل خوراکی طبیعی موجب کاهش اضطراب در موش‌ها می‌شود.
به گزارش آریا؛ محققان مشاهده کردند که ماده گیاهی موسوم به بتاسیتوسترول، هم به تنهایی و هم در ترکیب با داروی ضدافسردگی در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.
به گفته محققان، اگر این یافته‌ها در آزمایشات بالینی تأیید شود، می‌تواند راهی را برای استفاده از بتاسیتوسترول به عنوان درمانی برای تسکین اضطراب در انسان نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اضطراب همیشه چیز بدی نیست. در حقیقت، از نظر تکاملی، احساس اضطراب در مورد تهدید‌های احتمالی برای زنده ماندن حیاتی است، زیرا به ما کمک می‌کند پاسخی مناسب به دست آوریم.
دقیقاً به همین دلیل تولید دارو‌های ضد اضطراب بسیار چالش برانگیز است. مدار‌های اضطراب در مغز با مدار‌های که مسئول حافظه، آگاهی و سایر عملکرد‌های حیاتی برای مقابله با خطر هستند ارتباط نزدیک دارد، بنابراین دانشمندان به دنبال ترکیباتی هستند که می‌توانند اضطراب را بدون ایجاد عوارض جانبی ناخواسته سرکوب کنند.
به گفته محققان، «یکی از مشکلات عمده دارو‌های ضد اضطراب موجود، تولید عوارض جانبی است، بنابراین اگر بتاسیتوسترول می‌تواند به کاهش دوز این نوع دارو‌ها کمک کند، به طور بالقوه ممکن است عوارض جانبی ناخواسته را نیز کاهش دهد.»
با این خوراکی‌ها به جنگ با اضطراب و افسردگی بروید!یک مزیت بزرگ بتاسیتوسترول این است که به طور طبیعی در انواع گیاهان خوراکی وجود دارد و بی خطر است. این ماده به ویژه در غلظت‌های زیاد در آووکادو، و همچنین در پسته، بادام و سایر مغزها، در روغن کانولا، و غلات مختلف یافت می‌شود.
اگرچه این بدین معنا نیست که خوردن آووکادو تأثیرات آرامش بخش دارد چراکه حاوی مقادیر کافی بتاسیتوسترول نیست.
مکانیسم دقیق تأثیر بتاسیتوسترول بر اضطراب هنوز مشخص نشده است، اما دانشمندان دریافتند که تجلی چندین ژن شناخته شده برای فعال شدن در موقعیت‌های استرس زا در موش‌ها با توجه به مکمل کاهش یافته است. آن‌ها همچنین دریافتند که این موش‌ها در برخی از متابولیت‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی در مناطق مغزی درگیر اضطراب تغییراتی دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خوراکی ضد اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که امروز در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می‌شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاوت کنکور امسال با سال‌های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.

زلفی گل با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند. سازمان سنجش آموزش کشور سعی می‌کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.

وزیر علوم اظهار کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند، زیرا فرصت جبران دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D