Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نماینده قم و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه آمریکا به برجام برگشته و ما از چاله به چاه نیفتیم، باید شرط هایی بگذاریم و تضمین هایی قرار دهیم.

 حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسئول اصولگرایی را نمی شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم ها باشد اما باید شرط ها و تضمین هایی را قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می کند، گفت: در این زمینه تضمین های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می توانستیم غربی ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم.

ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم انگاری برای عدم اجرای درست آن، تصریح کرد: یکی از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم جمع آوری سانتریفیوژها باشد و آنها می توانند زیر نظر آژانس خالی شده و به آنها گاز تزریق نشود و هر دو هفته نیز مورد بررسی و بازدید قرار بگیرند تا در صورت نقض عهدهای مجدد، بتوانیم بلافاصله آنها را راه اندازی کنیم.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر قرار است ما با رعایت همه بندها و شرایط به برجام برگردیم، آمریکا نیز باید خسارت و ضرر به قول خودشان ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کنند، گفت: امروز باید نسبت به این مسائل بسیار حساس، آگاه و هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری فردی اصلح که ارزشی، انقلابی و دلسوز ملت است، انتخاب شود بسیاری از مشکلات امروز کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق(ع) بر اساس نیازهای روز شاگردان بسیاری را در رشته های تخصصی تربیت کرده بودند، تصریح کرد: امروز از حوزه های علمیه این انتظار می رود که بر اساس نیازهای روز و با استفاده از وسایل نوین به حجم انبوهی از شبهات فکری و فرهنگی پاسخ بدهند.

ذوالنوری با بیان اینکه دشمنان در دوران انتخابات فضای جامعه را غبارآلود می کنند، گفت: ما باید در هر دوره و زمان، شرایط و مقتضیات روز جامعه را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم و مراقب باشیم که در این فضای استکباری، برجام موشکی و منطقه ای را به ما تحمیل نکنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

پربیننده ترین تذکر مهم رهبر انقلاب به شورای نگهبان جهرمی: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، وضع معیشت‌ مان خوب می‌ شود؟ پیام کوتاه همتی پس از مناظره برای جلب مشارکت اولین ویدئو از استودیو مناظره انتخاباتی نامزدها ترکی صحبت کردن عبدالناصر همتی + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام انتخابات ۱۴۰۰ شرط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

آمریکا رسما به سرنگونی دومین پهپاد گران قیمت خود از نوع ام کیو ۹ در سواحل یمن اعتراف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

در ادامه یک مسئول دیگر دولت آمریکا اعتراف کرد که احتمالا یمنی‌ها پهپاد ام کیو 9 ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌اند و مسئله در دست بررسی است.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است.

خاطر نشان می شود نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن