Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:47:34 GMT

رئیس جمهور باید مدیر، مدبر و خداترس باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۰۲۵۷

رئیس جمهور باید مدیر، مدبر و خداترس باشد

آیت‌الله مدرسی یزدی گفت: شخصی باید در رأس قوه مجریه قرار بگیرد که مدیر، مدبر، توانا، امانت‌دار، خداترس و شجاع باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق علیهم‌السلام در آستان مقدس امام‌زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم(ع) اظهار کرد: امروز کشور در امنیت و آسایش به سر می‌برد و اگر بخواهیم جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند باید مردم با شور و شعور در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عده‌ای نمی‌خواهند این شور و شعور به رخ دشمنان کشیده شود و در فضای حقیقی و غیرحقیقی و مجازی مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی مأیوس می‌کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان بابیان اینکه مردم باید در انتخابات دقت کنند و وعده‌های پوچ و توخالی که تنهای برای فریب دادن است در فکر و رأیشان اثر نگذارد، تصریح کرد: فشار اقتصادی فراوانی از ناحیه تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها وارد است اما نباید از چاله به چاه بیفتیم.
آیت‌الله مدرسی یزدی با تأکید بر اینکه باید با بصیرت در 28 خرداد پای صندوق‌های رأی حاضرشده و به بهترین کاندیدا رأی بدهیم، بیان کرد: شخصی باید در رأس قوه مجریه قرار بگیرد که مدیر،مدبر، توانا، امانت‌دار، خداترس و شجاع باشد و مردم نشان خواهند داد که بهترین فرد دارای صلاحیت و مناسب و آگاه به مسائل داخلی و خارجی چه کسی خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی یادگار امام صادق(ع) است و امام خمینی(ره) به‌عنوان یک فقیه فقه جعفری قیام کرد، گفت: مردم به دعوت هرکسی حاضر نیستند جان خود را فدا کنند اما وقتی یک مرجع عادل فقیه آنان را دعوت می‌کنند برای حضور در جبهه‌ها حاضر می‌شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: متأسفانه عده‌ای در داخل قدرشناس مذهب، ولایت و جمهوری اسلامی نیستند درصورتی‌که قدرتی بالاتر از قدرت اسلام و سیدالشهدا علیهم‌السلام وجود نداشت که توانست کشور جمهوری اسلامی ایران را که در حلقوم استعمار فرورفته بود را بیرون کشیده و آزاد کند.

آیت‌الله مدرسی یزدی بزرگ‌ترین جهت وجودی امام صادق علیهم‌السلام را بعد علمی حضرت دانست و خاطرنشان کرد: محققان و فیلسوفان باید سال‌ها به تفکر و تحقیق و بررسی بپردازند تا بتوانند گوشه‌ای از ظرایف و نکات امام صادق علیهم الاسلام را در حوزه‌های گوناگون درک نمایند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدرسی یزدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم

استاندار قم گفت: ریاست محترم جمهوری اسلامی از روز نخست بر لزوم فعال شدن همه پروژه‌های نیمه تمام قم از جمله منوریل تاکید داشته و این موضوع را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید محمد آقامیری امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به همراه شهردار قم و مدیرعامل سازمان قطار شهری از پروژه منوریل قم و همچنین ایستگاه میدان مطهری متروی قم بازدید کرد.

وی در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به قم در روزهای آینده اظهار کرد: آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهور از روز نخست عقیده داشتند که در استان قم سرمایه گذاری عظیمی در پروژه منوریل صورت گرفته و حالا نیمه تمام رها شده که باید تکمیل شود.

استاندار قم افزود: سیاست کلی‌تر آیت الله رئیسی این است که تمام کارهای نیمه تمام که روزی شروع شده‌اند باید در این دولت به اتمام برسند.

آقامیری با اشاره به اینکه سرمایه کشور در پروژه منوریل صرف شده اظهار کرد: باید مردم از این سرمایه بهره مند شوند.

وی به مختصات پروژه منوریل قم اشاره کرد و گفت: این پروژه در ۴.۷ کیلومتر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۰ درصد دیگر باید کار انجام شود تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه عزم دولت در پروژه منوریل جدی است اظهار داشت: از روز نخست که من به عنوان خادم مردم به قم آمدم، مسئله تکمیل منوریل از تأکیدات آقای رئیس جمهور بود و در برنامه کاری بنده نیز قرار گرفت.

آقامیری با اشاره به جلسات کارشناسی راجع منوریل ادامه داد: در فاز نخست باید کاری که نیمه‌تمام رها شده آغاز شود و در فازهای بعدی کاری که منافع مردم در آن باشد، انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا منوریل قم با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود، گفت: پروژه‌ای که یک بار کلنگ زنی شده باشد، مجدد کلنگ زنی نمی‌شود اما امکان دارد این پروژه در برنامه بازدیدهای آقای رئیس جمهور قرار بگیرد.

استاندار قم افزود: آقای رئیس جمهور درباره دو پروژه نیمه تمام یعنی منوریل و فرودگاه دستور داده‌اند که حتماً باید پیگیری شود و در این پروژه‌های اراده لازم برای انجام کار به وجود آمده است.

آقامیری خاطرنشان کرد: همدلی میان تمام مسئولان ایجاد شده که منوریل باید تکمیل شود و این گام نخست است. در گام بعدی باید برنامه‌ریزی و زمان بندی ادامه پروژه است که بر اساس توافقات بعدی پیگیری می‌شود.

کد خبر 749805

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • مطهری امام
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد