Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:37:31 GMT

هیچ تخلفی از سوی کاندیداها تا به امروز گزارش نشده است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۰۶۱۰

هیچ تخلفی از سوی کاندیداها تا به امروز گزارش نشده است

محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بعد از اتمام احراز صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی استان، تعداد ۱۰۱ نفر رد صلاحیت شدند، افزود: از این تعداد ۸۵ نفر نسبت به رد صلاحیت‌ها اعتراض کرده بودند که اعتراض این تعداد از کاندیداها در حال رسیدگی در هیئت نظارت مرکزی بوده و نتایج این بررسی‌ها هنور اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این هیئت یک وظیفه نظارتی عام نسبت به کل جریان انتخابات دارد که از جمله این وظایف در روز رأی‌گیری است، تصریح کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی شورای اسلامی شهر و روستا، در هر شعبه‌ای که صندوق شورای اسلامی شهر و روستا مستقر است، یک ناظر از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان حضور دارد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان ادامه داد: این تعداد ناظر می‌تواند افزایش یابد اما با توجه به شرایط کرونایی، ترجیح داده شده است با همان یک ناظر در شعبات حضور داشته باشیم، هر چند برای شعب شلوغ و پرتراکم شهری حداکثر دو نفر تعیین شده اما برای سایر شعبات شهری و همه شعبات روستایی یک نفر ناظر در نظر گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه همه این ناظرها یک سرناظر دارند که این سرناظر نیز هر ۱۰ شعبه را در طول روز به صورت گردشی پیگیری کرده و بر عملکرد این صندوق‌ها نظارت خواهند داشت، اظهار کرد: همچنین رابط شهرستان‌ها در روز انتخابات تعیین شده که برای هر شهرستان یک رابط شهرستان تعیین شده است که همه این افراد زیر نظر هیئت نظارت شهرستان‌ها فعالیت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه هشت روز مانده به روز رأی‌گیری و انتخابات، تبلغیات کاندیداهای تایید صلاحیت شده آغاز شده و یک روز مانده به روز رأی‌گیری نیز روز سکوت انتخاباتی خواهد بود، بیان کرد: در این هفت روز، کاندیداها فرصت دارند تا با نصب پوستر و تشکیل ستاد انتخاباتی نسبت به معرفی خود و اعلام برنامه‌های‌شان اقدام کنند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تخلفات انتخاباتی به روشنی در قانون بیان شده است، عنوان کرد: مخدوش کردن تصاویر و پوستر سایر کاندیداها، توهین به دیگران، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای تبلیغ و …، از جمله این تخلفات به شمار می‌رود که هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان در این خصوص ورود جدی داشته و به هیئت اجرایی تذکر خواهد داد که هیئت اجرایی نیز نسبت به برخورد با کاندیدای متخلف اقدام خواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه تا به امروز در فضای حقیقی هیچ‌گونه تخلفی از سوی کاندیداها گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در خصوص فضای مجازی نیز هیچ‌گونه صراحت قانونی وجود ندارد اما با این وجود مصداق بارز تخلف نیز در این خصوص مشاهده و گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاندیداهای رد صلاحت شده از سوی هیئت اجرایی با توجه به بیشترین ثبت‌نام‌های انجام شده مربوط به شهر زنجان بوده است، گفت: نتایج بررسی صلاحیت‌ها به ستاد انتخابات استان اعلام و سپس به صورت سیستمی به فرمانداران ارسال می‌شود که پس از ابلاغ نتیجه، رد صلاحیت‌شدگان بار دیگر به مدت چهار روز فرصت دارند تا به رأی هیئت نظارت مرکزی انتخابات اعتراض کنند.

کد خبر 5228358

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 محمد رضا محمدی ستاد انتخابات زنجان انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بوشهر کرمانشاه قیام 15 خرداد آمار کرونا اردبیل گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها اراک سالروز رحلت امام هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902807

دیگر خبرها

  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز