Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اگر فرد انتخاب‌شده فرد غیراصلح باشد و عملکرد نادرستی داشته باشد به‌گونه‌ای که موجب تضعیف اسلام و جامعه اسلامی شود انتخاب‌کنندگان به دلیل سهل‌انگاری و عدم تحقیق درست در انتخاب فرد شریک جرم محسوب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان ، خردادماه امسال ملت شریف ایران قرار است در 4 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا٬ میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری٬ میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین‌بین انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دیگر رویدادهای سیاسی از اهمیت بیشتری برخوردار است. انتخاباتی که اگر منجر به انتخاب فرد اصلح شود می‌تواند در سال‌های آینده تحولی شگرف در همه ابعاد در کشور ایجاد کند.

محمدجواد بیات در گفت‌وگو با تسنیم با تشریح راه‌های شناخت اصلح اظهار داشت: برای دستیابی به رأی هدفمند، راهکارهای زیادی وجود دارد در آموزه‌های دینی نیز به انسان‌ها ‌توصیه‌شده است که شما باید تحقیق کنید کما اینکه در بسیاری از موارد احراز برتری داشتن لازم است.

وی بابیان اینکه: احراز بهتر بودن یک فرد نسبت به دیگران یا به‌صورت فردی صورت می‌گیرد و یا با مشورت  با افراد مورد اعتماد و یا ترکیبی از این دو افزود: در صحیفه نور، جلد 12، صفحه 75 به نقل از امام خمینی(ره) درباره شناخت اصلح آمده است: شناخت این اشخاص یا با آشنایی به اعمال و رفتار آنان از زمان رژیم طاغوت تاکنون است و یا به معرفی روحانیون متعهد در شهرستان یا  اشخاص متدین موجه که گرایش به چپ و راست یا دسته‌ای نداشته باشند.

انتخاب اصلح برای مسلمین، یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه‌چیز را بفهمد... مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد

 

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود در تاریخ 85/9/22 با موضوع راه‌های شناخت اصلح فرمودند: مردم بایستی افراد شایسته را بشناسند و انتخاب کنند. چنانچه افرادی را نمی‌شناسد، از راهنمایی انسان‌های مؤمن و مطمئن استفاده کنند که معرفی آنها برای انسان حجت شرعی باشد، دنبال حجت شرعی باشید. دنبال این باشید که اگر خدای متعال پرسید زید را چرا انتخاب کردید، شما بگویید این زید را فلانی کسانی که می‌دانستیم مردمی وارد و مطمئن و امین هستند، معرفی کرده بودند. پیش خدا حجت داشته باشید. به هر معرفی‌ای نمی‌شود دل بست و اعتماد کرد معرفی انسان‌های مورداطمینان، معرفی کسانی که انسان بداند که این‌ها نیتشان خدایی است، برای دنیا و برای گروکشی‌های سیاسی و جنجال و هیاهو وارد میدان نشده‌اند، بلکه به‌عنوان ادای وظیفه معرفی کرده‌اند. انسان از حرف آنها اطمینان پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نقش اهل علم و اعتماد در ایجاد بستر مناسب و انتخاب فرد شایسته، ممتاز و برجسته است گفت: حضرت امام خمینی (ره)در تاریخ 62/8/5 در دیدار با ائمه جمعه مراکز استان‌ها در خصوص انتخابات فرمودند:  انتخاب اصلح برای مسلمین، یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه‌چیز را بفهمد... مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد؛ اگر اصلح را انتخاب کردید کاری اسلامی می‌کنید.

بیات توضیح داد: در کتاب انتخابات در منظر ولایت صفحه 24 به نقل از امام خمینی(ره) آمده است: همان‌طور که بارها گفته‌ام مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته‌ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارد البته مشورت در کارها از دستورات اسلامی و مردم با معتمدین خویش مشورت می‌کنند.

انتخابات نقطه اساسی وصل  افکار و آراء مردم به بدنه نظام اجرایی است؛ اگر انتخابات با حضور گسترده و اراده و آزادی کامل مردم و انتخاب آزادانه آنها انجام بگیرد و در این انتخابات حداکثر آگاهی از سوی مردم به کار برود و فرد اصلح و حقیقتاً حائز شأن ریاست جمهوری به پاستور فرستاده شود آن‌وقت نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در جهت اهداف خود در حرکت است

 

 

 

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم 1400/3/6 فرمودند: به مردم عزیزمان عرض می‌کنم، انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند. انتخابات را متعلق به خودتان بدانید و از خدا بخواهید که شما را  هدایت کند به سمت آنچه درست و حق است و بروید پای صندوق و رأی بدهید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بابیان اینکه به نظر می‌رسد انتخابات نقطه اساسی وصل  افکار و آراء مردم به بدنه نظام اجرایی است مطرح کرد: اگر انتخابات با حضور گسترده و اراده و آزادی کامل مردم و انتخاب آزادانه آنها انجام بگیرد و در این انتخابات حداکثر آگاهی از سوی مردم به کار برود و فرد اصلح و حقیقتاً حائز شأن ریاست جمهوری به پاستور فرستاده شود آن‌وقت  نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در جهت اهداف خود درحرکت است.

وی با تشریح نقش مردم به‌عنوان انتخابات کنندگان نیز اظهار داشت: ازآنجاکه معیار انتخاب، باید رعایت حق، جلب رضایت خداوند متعال و احیای دین خدا در جامعه اسلامی باشد، بنابراین هر کس را نمی‌توان به‌صرف ادعا، صالح و یا اصلح تشخیص داد، بلکه عملکرد افراد بر محور حق و رضایت خدا و تلاش آنان درراه اعتلای جامعه اسلامی، باید معیار انتخاب باشد و این مهم از طریق مطالعه و تحقیق فردی و یا از طریق مشورت با افراد دارای صلاحیت محقق خواهد شد.

بیات عنوان کرد: امام علی(ع) به استناد حکمت 173 فرمودند: هرکس از آرا و نظریات مختلف استقبال کند، مواضع اشتباه و خطا را خواهد شناخت. امام خمینی(ره) نیز درباره وظیفه رأی‌دهندگان می‌فرماید: مردم با علماء و اشخاص مورد اعتمادشان مشورت کنند بعد به هرکس خواستند رأی دهند.

اگر فرد انتخاب‌شده فرد غیر اصلح باشد و عملکرد نادرستی داشته باشد به‌گونه‌ای که موجب تضعیف اسلام و جامعه اسلامی شود انتخاب‌کنندگان به دلیل سهل‌انگاری و عدم تحقیق درست در انتخاب فرد شریک جرم محسوب می‌شوند

 

 

وی با این توضیح که غالباً افراد رأی‌دهنده تصویر درست و روشنی از نامزدها ندارند و به توصیه بستگان و آشنایان خود عمل می‌کنند افزود: آیا در این صورت رأی دادن مشروعیت آور است؟ نشریه پرتو اندیشه، آیت‌الله‌العظمی سید محمدحسین فضل‌الله ، ص45 درباره این سؤال چنین پاسخ می‌دهد: در انتخابات چنین است که رأی‌دهنده به نامزد خود وکالت مطلق بدون هیچ شرط الزام‌آور می‌دهد،در این صورت رأی‌دهنده باید به‌طور دقیق خط فکری نامزد التزام شرعی و روش سیاسی او در مسائل داخلی و خارجی را بررسی کند... بر رأی‌دهنده لازم است تا همه جوانب مسئله را بررسی کند...هیچ‌کس حق ندارد نامزدی را انتخاب کند مگر آن‌که در انتخاب وی مصلحت امت و جریان التزام به اسلام را دیده باشد. باید مشروعیت رأی وضع و جایگاه خویش را در این مسئله موردتوجه و دقت قرار دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت نظارت انتخابات در تاریخ70/12/4 دراین‌باره که چنانچه فردی ازنظر موازین قانونی واجد صلاحیت باشد، اما دیگران علم و یقین به عدم صلاحیت وی داشته باشند فرمودند: اگر انسان می‌داند، باید طبق علمش عمل کند.

وی ادامه داد: در صحیفه نور ، ج19، ص195 آمده است: اگر خدای‌نخواسته از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف  را کرده باشیم خدای‌نخواسته، مسئول هستیم، مسئول پیش خدا هستیم.

بیات توضیح داد: در کتاب احکام و آداب انتخابات ص117 عنوان گردیده؛ بدیهی است که اگر همه رأی‌دهندگان به رئیس‌جمهور بدون تحقیق کامل و بررسی همه‌جانبه ویژگی‌های منتخب خویش، به وی رأی داده و انتخاب کنند ازنظر شرعی در اعمال و رفتارهای او که مربوط به مسئولیت و مقام حکومتی اوست شریک خواهد بود.  البته اگر به‌قدر کافی درباره شخص منتخب تحقیق شود درباره اعمال آینده او انتخاب‌کننده جرمی نخواهد داشت.

دیدار نمایندگان مجلس با بزرگان اهل‌سنت سیستان و بلوچستان / اهل سنت حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت معیارهای "انتخاب اصلح" از نگاه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد / مشارکت "حداکثری" در انتخابات سبب شکست قطعی دشمن می‌شود + فیلم امشب، پخش اولین قسمت از برنامه «دست خط» ویژه انتخابات

وی اظهار داشت: اگر فرد انتخاب‌شده فرد غیر اصلح باشد و عملکرد نادرستی داشته باشد به‌گونه‌ای که موجب تضعیف اسلام و جامعه اسلامی شود انتخاب‌کنندگان به دلیل سهل‌انگاری و عدم تحقیق درست در انتخاب فرد شریک جرم محسوب می‌شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: مردم شریف و بصیر ایران اسلامی با درک بالا و شعور انقلابی سره از ناسره را تشخیص داده و این بار نیز در انتخابات 1400  بلوغ و نبوغ اعتقادی خود را با مشارکت حداکثری در تعیین دولت حداکثری با انتخاب اصلح به رخ جهانیان خواهند کشاند و در پیشگاه الهی از پاداش قوام و دوام نظام اسلامی برخوردار خواهند گشت.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحلیلگر مسائل سیاسی جامعه اسلامی ریاست جمهوری انتخاب کنند انتخاب اصلح انتخاب فرد امام خمینی رأی دهنده فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد