Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ژانر ترسناک یکی از ژانر‌های پرطرفدار سینما و تلویزیون است و از طرفی انیمه‌ها هم هوادارن خیلی زیادی دارد. در اینجا تصمیم گرفتیم ترسناک‌ترین انیمه‌های تاریخ را معرفی کنیم.

دیگری / Another

انیمه «دیگری» از انیمه‌های معروف در ژانر معمایی، ترسناک و راز آلود است که از رمانی به همین اسم به نویسندگی یوکیتو آیاتسوجی اقتباس شده و کارگردانی آن به عهده سوتومو میزوشیما است که در سال ۲۰۱۲ از شبکه توکیو ام ایکس پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انیمه سینمایی داستان مرگ‌های عجیب و غریب، خشونت بار و مرموز تعدادی از دانش آموزان را روایت می‌کند، یک دانش آموز مامور می‌شود که دلیل مرگ تعدادی از هم کلاسی هایش را کشف کند.

بیشتربخوانید

بزرگ‌ترین بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند+تصاویر

توکیو غول / Tokyo Ghoul

«توکیو غول» انیمه‌ای به نویسندگی سویی ایشیدا و کارگردانی شوهی موریتا است، که در سال ۲۰۱۴ از شبکه توکیو ام ایکس پخش شد. به عقیده‌ی بسیاری انیمه‌ی «توکیو غول» هیچ‌وقت نتوانست به قدرت و دقت مانگا خود برسد. زندگی در دنیای «توکیو غول» ترسناک است؛ انسان‌ها درکنار غول‌ها زندگی می‌کنند؛ غول‌هایی که اکثر اوقات، ظاهری دقیقا مشابه آدم‌های عادی دارند. در مرکز این داستان با پسری به نام کانکی آشنا می‌شویم که قربانی یکی از این غول‌ها شده و تبدیل به نیم انسان و نیم غول می‌شود.

 پاپریکا / Paprika

«پاپریکا» اقتباسی از مانگایی به همین نام به نویسندگی یاسوتاکا سوسوی است و کارگردانی این انیمه را ساتوشی کن بر عهده دارد. با اینکه اسم انیمه «پاپریکا» نامگذاری شده است، اما چیبا شخصیت اصلی این انیمه به شمار می‌آید، چیبا یک زن با رفتار خشک و منطقی است که دوست ندارد احساسات خود را به اشتراک بگذارد، اما شخصیت پاپریکا دقیقا برعکس این شخصیت است، درواقع پارادوکس بین این دو شخصیت به خوبی پارادوکس میان رویا و واقعیت را به نمایش می‌گذارد. رویا‌ها و واقعیت در یک توالی روانگردان در این انیمه ادغام می‌شوند.

آبی کامل / Perfect Blue

«آبی کامل» یک تریلر روانکاوانه‌ی وحشتناک است که در سال ۱۹۹۷ توسط ساتوشی کن بر پایه‌ی رمانی به همین نام نوشته‌ی یوشیکازو تاکوچی ساخته شده است. انیمه «آبی کامل» به عنوان تاریک‌ترین انیمیشن سینما و یکی از بهترین‌های تاریخ انیمیشن شناخته می‌شود. «آبی کامل» درباره‌ی دختری به اسم میما کریگوی است. کسی که اگرچه به عنوان خواننده‌ی اصلی یک گروه موسیقی پاپ هواداران کشته-مُرده‌ی بسیاری دارد، اما تصمیم می‌گیرد خوانندگی را ترک کند.

ترانه‌ی پریان / Elfen Lied

داستان انیمه «ترانه‌ی پریان» در شهری به نام کاماکورا روایت می‌شود و محوریت اصلی آن در راستای موجوداتی تکامل یافته به نام دیکلونیئوس است. دیکلونیئوس دارای قدرتی ماورائی و فرابشری هستند که در دستان نامرئی آن‌ها خلاصه می‌شود. انیمه‌ی «ترانه‌ی پریان» باعث می‌شود تا این سوال را که چگونه انسان روابط خوب و بد را شکل می‌دهد و یا چه چیزی در نحوه‌ی دید ما نسبت به دیگران تاثیر می‌گذارد، را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

انگل: قاعده کلی / parasyte the maxim

«انگل: قاعده کلی» به عنوان یک اثر ترسناک، از چنان عمق فلسفی برخوردار است که در تمام طول انیمه و حتی پس از آن ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. انگل‌های فضایی به زمین آمده اند تا از مغز انسان‌ها تغذیه کنند. با این حال شینچی ایزومی به نحوی با یکی از این انگل‌ها همزیستی می‌کند و با همدیگر تلاش می‌کنند تا در مقابل انسان‌ها و انگل‌ها زنده بمانند، با این حال تمرکز اصلی انیمه بر طبیعت انسان است.

مانستر/ monster

«مانستر» با به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی دکتر کنزو تنما، یک جراح مغز و اعصاب فوق‌العاده و جوان شروع می‌شود؛ پزشکی بسیار موفق و آینده‌دار که به‌تازگی با دختر ثروتمند رئیس بیمارستان محل کار خود هم نامزد کرده است. انیمه‌ی «مانستر» دارای یک بخش وحشتناک، یک بخش اسرارآمیزاست. فضای غم‌زده و سیاه کلی اثر هم باعث می‌شود که بسیاری از تماشاگر‌های علاقه‌ای به دیدن آن نداشته باشند.

دفتر مرگ / death note 

«دفتر مرگ» ایده‌ی اولیه‌ی کنجکاوی‌برانگیز و درگیرکننده‌ای دارد. داستان در مورد موجودی ناشناخته به نام شینیگامی است که به آن‌ها خدای مرگ نیز گفته می‌شود. این شینیگامی «ریوک» نام دارد و «دفتر مرگ» خود را به دنیای انسان‌ها می‌اندازد. دفترچه‌ای که به صاحب آن این قدرت را می‌دهد با دانستن اسم یا دیدن چهره هر فرد، او را به قتل برساند. «دفتر مرگ»بدون شک نه تنها جزو بهترین انیمه‌های روانشناختی می‌باشد بلکه بر اساس نظر اکثریت اوتاکو‌ها از بهترین‌های تاریخ نیز هست.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژانر ترسناک انیمیشن ژانر وحشت توکیو غول انیمه ها دفتر مرگ انسان ها آبی کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

چقدر طول کشید که از پیرمرد شجاع و وفادار و بامزه «آپ/ بالا» خوشتان بیاید و با او همدلی کنید؟ نوازنده شکست‌خورده انیمیشن «روح» که در زندگی نتوانسته دنبال رؤیای نوازندگی‌اش برود و تازه پس از مرگ در عالم ارواح شجاعت لازم را برای تغییر زندگی‌اش به دست می‌آورد، چقدر شما را به خطر کردن و پی رؤیاهای‌تان رفتن ترغیب کرده؟ همین اواخر، انیمیشن معمولی «لئو» چقدر دیده شد و پیام ساده و عملی‌اش که ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است، به دل‌ها نشست. ۸ انیمیشنی که در ادامه معرفی شده بخشی از خاطره چند نسل از دنیای انیمیشن است.

شرک (۲۰۰۱)

کارگردان: اندرو آدامسون و ویکی جنسون

محصول: امریکا

یک شخصیت چطور وارد فرهنگ عامه ــ آن‌هم نه فقط فرهنگ عامه کشور سازنده بلکه فرهنگ عامه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان ــ می‌شود، پاسخش شرک است. اگر شما کسی را به شرک تشبیه کنید بلافاصله مخاطب شما متوجه می‌شود که منظور شما چیست. شرک و دیگر شخصیت‌های این انیمیشن دیدنی خیلی زود جای خود را در میان شخصیت‌های ماندگار انیمیشن باز کردند. بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها به سرعت عاشق این موجود سبز گنده بداخلاق، اما مهربان و شجاع شدند و حالا سال‌هاست که تماشاگر دنباله‌های آن هستند. حتی اگر دیگر انیمیشنی از شرک تولید نشود، شرک همیشه به حیات خود ادامه می‌دهد.

شرکت هیولا‌ها (۲۰۰۱)

کارگردان: پیتر داکتر

محصول: امریکا

در مانستروپولیس، هیولا‌ها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آن‌ها انرژی تولید می‌کنند. اما کارخانه تولیدکننده جیغ بچه با مشکل تامین انرژی روبه‌رو است، چون کودکان دیگر مثل سابق نمی‌ترسند. هیولا‌ها از هر گونه تماس با بچه‌ها مطلقا منع شده‌اند، اما سالی و مایک، دو هیولای متخصص ترساندن بچه‌ها، در اثر اشتباهی وارد دنیای بچه‌ها می‌شوند و همه‌چیز به هم می‌ریزد. در این بین سالی و مایک کشف می‌کنند که صدای خنده کودکان انرژی بیشتری تولید می‌کند. کمتر انیمیشنی به اندازه «شرکت هیولاها» در ترغیب آدم‌ها در مواجهه با ترس‌های‌شان که علت و اساس‌شان را هم نمی‌دانند موفق بوده است.

عصر یخبندان (۲۰۰۲)

کارگردان: کریس وج

محصول: امریکا

حتی اگر فرنچایز «عصر یخبندان» را هم ندیده باشید، احتمالا آن سنجابی را که با چنگ و دندان برای حفظ دانه بلوطش خودش را به آب‌وآتش می‌زند و بلا‌های زیادی سر خودش و دنیای اطرافش می‌آورد دیده‌اید. یکی دیگر از انیمیشن‌های ماندگار سال‌های آغازین هزار سوم میلادی که تا همین امروز خاطره خوش آن در ذهن تماشاگرانش باقی مانده، «عصر یخبندان» است. داستانی درباره دوستی، مدارا، پذیرش تفاوت‌ها و در عین حال احترام به محیط زیست با شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ای مثل مندی و سید که زوج ناجور، اما جدانشدنی‌ای هستند. درامی جاده‌ای، اکشن و ماجراجویی که شوخی‌های بامزه‌اش به حفظ قوام و انسجامش کمک زیادی کرده.

در جست‌وجوی نمو (۲۰۰۳)

کارگردان: اندرو استنتون و لی آنکریچ

محصول: امریکا

درونمایه جست‌وجو در اغلب انیمیشن‌ها قابل تشخیص است. انگار از روز اول که قرار بر پا گرفتن صنعت انیمیشن بوده، طالع شخصیت‌های انیمیشن را با جست‌وجو و سفر نوشته‌اند. سه مرحله کلی سفر قهرمان که به «جدایی» (سفر به دنیای ناشناخته‌ها)، «تشرف» (ماجراجویی در دنیای ناشناخته‌ها) و «بازگشت» (برگشت به دنیای عادی) قابل تقسیم است در این انیمیشن و بسیاری انیمیشن‌های دیگر کاملا رعایت شده. اینجا سفر درونی با سفر بیرونی هم‌راستا و هم‌زمان شده و تماشاگر راحت‌تر می‌تواند تاثیر سفر در پخته شدن خام را دریابد. فیلم اکرانی بسیار موفق داشت و این موفقیت با ساخت دنباله «در جست‌وجوی دوری» تدوام یافت.

کورالاین (۲۰۰۹)

کارگردان: هنری سلیک

محصول: امریکا

انیمیشن استاپ موشن را اصولا گرم و گیراتر از انیمیشن دوبعدی و سه‌بعدی می‌دانید یا نه؟ اگر فکر می‌کنید استاپ موشن فضایی صمیمی و دوستانه دارد، «کورالاین» حسابی غافلگیرتان می‌کند. اگر فکر می‌کنید که استاپ موشن اصولا فاقد صمیمت و جذابیت انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی است، باز هم «کورالاین» شما را متحیر می‌کند. شاید اگر تیتراژ این انیمیشن جذاب را نبینید، حدس بزنید که کارگردانش تیم برتون است که البته فانتزی‌هایش تاریک‌تر و دلهره‌آورتر شده. «کورالاین» پاسخ به پرسشی کنجکاوی‌برانگیز، ولی در عین حال ترسناک است که هر آدمی در بچگی با آن مواجه شده: اگر پدر و مادر آدم جوری دیگری بودند، چه می‌شد؟

مری و مکس (۲۰۰۹)

کارگردان: آدام اِلیوت

محصول: امریکا

مری و مکس، دو آدم با دنیایی فاصله میان‌شان، دوست مکاتبه‌ای هستند. مری که در استرالیا زندگی می‌کند و خانواده‌ای ازهم‌پاشیده دارد در هشت‌سالگی از سر اتفاق شروع به نامه‌نگاری می‌کند با مکس چهل‌وچهارساله چاق و مشکل‌دار در روابط اجتماعی. رابطه این دو به تدریج عمیق‌تر می‌شود و مثل هر رابطه دوستانه دیگری به مشکل می‌خورد. مری و مکس مستعدند که به تیره‌روزی‌های زندگی با شدت و حدت واکنش نشان دهند و همین ویژگی هم هست که برای تماشاگر ملموس‌شان می‌کند. انیمیشنی ماندگار با تکنیک استاپ موشن.

انومالیزا (۲۰۱۵)

کارگردان: چارلی کافمن و دوک جانسون

محصول: امریکا

مردی میان‌سال به نام مایکل که متخصص خدمات مشتریان است برای سخنرانی در کنفرانسی وارد هتل فرگولی می‌شود. هتل فرگولی در ظاهر هیچ شباهتی به هتل اوِرلوک فیلم «درخشش» (۱۹۸۰) استنلی کوبریک ندارد که ساکنانش را به انزوا می‌کشاند، روح‌شان را با سیاهی تغذیه می‌کند و دست آخر باعث جنون‌شان می‌شود. در واقع فرگولی برای مایکل به مراتب بدتر از اورلوک است. در این هتل است که مایکل با خودش و زندگی پوچ و بی‌روحش مواجه می‌شود. این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده همان روح فیلمنامه مشهور «درخشش ابدی یک ذهن پاک» را دارد؛ غمگین و دریغ‌خوار که با سردی رئالیستی‌اش برگشت‌ناپذیر بودن زندگی را توی گوش مخاطب می‌زند و خوشبختانه پایانی نسبتا خوش دارد.

لاکپشت قرمز (۲۰۱۶)

کارگردان: مایکل دودوک دی ویت

محصول: فرانسه و ژاپن

اگر در انیمیشن دنبال آواز و حرکات موزون و دیالوگ‌های بامزه هستید، این انیمیشن به هیچ وجه مناسب شما نیست. این انیمیشن بی‌کلام است و صدای طبیعت و موسیقی گوش‌نواز راوی آن. مردی که با جریان آب به جزیره‌ای متروک و دورافتاده آورده شده، تصمیم می‌گیرد با قایقی از جزیره بگریزد، اما لاکپشت قرمز عظیم‌الجثه‌ای بزرگ‌ترین مانع بر سر راه او برای رهایی است. مرد برای بازگشت به اجتماع و خلاصی از طبیعت هرچه در توان دارد رو می‌کند، ما خلاصی واقعی او در صلحی است که با طبیعت نصیبش می‌شود. «لاکپشت قرمز» تماشاگرش را به فکر می‌اندازد که زندگی در طبیعت چه بهایی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل (فیلم)
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • شهاب همچنان می‎درخشد/ زاهدی زننده ترسناک‌ترین گل تاریخ آویسپا!
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها