Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه 149 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه بر آمادگی وزارت مطبوعش برای اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی کشور خبر داد و اظهار کرد: وزارت علوم از سال‌ها قبل موضوع را در دستور کار داشت و در این خصوص گزارش‌هایی جمع آوری و تدوین کرد و چنانچه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دستور دهند، متولی‌گری این بخش را به عهده بگیرد و یا حداقل به موضوع ورود جدی پیدا کند تا با آمادگی کامل بتواند وظیفه خودش را در این خصوص انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه تاریخچه مختصری از تصویب طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور ارائه کرد و گفت: مصوبه مذکور در اسفند 1394 تصویب، در تیرماه 1395 ابلاغ شد و تقریبا دو ماه بعد هم توسط وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است. در آن زمان بندهای نخست این ابلاغیه مورد توجه قرار گرفت و تعاملات منطقه‌ای (مناطق دانشگاهی) شکل گرفت و سپس به سراغ اجرایی شدن سایر بندها رفتیم. از سال 1397 هم این برنامه جزو اولویت های وزارت علوم قرار گرفت که تا به امروز هم ادامه داشته است. 

وی در خصوص مساحت زیاد دانشگاه و مد نظر نبودن آن برای گسترش دانشگاه‌ها گفت: هم‌اکنون داشتن زمین زیاد به عنوان یک معیار خوب در نظر گرفته نمی‌شود چرا که هزینه‌ها و حواشی خاص خود را دارد. بنابراین داشتن زمین زیاد و مساحت بالا از این پس به عنوان معیار توسعه یک مرکز قرار نمی‌گیرد.
وی همچنین در مورد وضعیت فعلی بعضی دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: دانشگاه علمی و کاربردی 600 مرکز غیردولتی بدون بودجه دولت تحت اساسنامه مستند به تعهدات موسسین دارد که ساماندهی آن صورت گرفته است. دانشگاه پیام‌نور هم به خوبی ساماندهی شده و هم دانشجو و هم کارمند و استاد و بسیاری از ساختمان‌های خالی هم برای مرکز رشد علم و فناوری در نظر گرفته شدند. بهترین دوره تعامل با دانشگاه آزاد و وزارت علوم در همین دوره بوده است که ان‌شاءالله ساماندهی در آن‌جا هم به پیش خواهد رفت.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای که از وزارت آموزش و پرورش تحویل گرفته شد به شدت ضعیف بود اما با بودجه‌های فراوان تجهیز شد و مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر علوم آموزش و پرورش دانشگاه فنی وحرفه ای وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان