Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در مذاکرات وین از تصمیم شورای حکام آژانس برای برگزاری نشستی در راستای بررسی گزارش ها پیرامون برنامه هسته ای ایران، طی روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این باره نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه به بررسی دو گزارش می‌پردازد که چندان برای ایران مطلوب نیست، اما پیش بینی می‌شود اتفاق خاصی رخ ندهد. همه متوجه شدند که دخالت در مذاکرات هسته‌ای در وین جایز نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود مدعی شد که ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است. این گزارش، روز ۳۱ می (۱۰ خردادماه) در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت.

این در حالی است که چندی پیش نیز خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات آگاه گزارش داد که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه ایالات متحده از اعمال فشار برای صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری خواهند کرد.

به ادعای این دیپلمات‌ها، این اقدام کشورهای غربی به رغم عدم ارائه توضیحی متقاعدکننده از سوی ایران در مورد بقایای اورانیوم یافت شده در سه سایت هسته‌ای صورت می‌گیرد!

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که صدور این قطعنامه ممکن است با تشدید تنش‌ها میان تهران و غرب، روند گفتگوها برای احیای برجام را به مخاطره اندازد.

این در حالی است که در آخرین نشست سه ماهه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) با پشتیبانی ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تهیه کردند که در آن از ایران انتقاد شد؛ اما این قطعنامه به طور رسمی به این شورا ارائه نشد.

یکی از دیپلمات‌های آگاه با اشاره به برجام گفت که «گزارش سی و یکم ماه می را نمی‌توان صرفاً به این دلیل که گفتگوها (برای احیای) برجام در جریان است، نادیده گرفت، اما (صدور) یک قطعنامه در حال حاضر محتمل نیست».

پنج دیپلمات آگاه به این موضوع نیز گفتند که قطعنامه‌ای در کار نخواهد بود و کشورهای عضو شورای حکام به صدور بیانیه‌هایی اکتفا خواهند کرد.

هنوز روشن نیست که آیا قطعنامه‌ای علیه ایران از حمایت لازم برای تصویب در شورای حکام برخوردار می‌شد یا خیر.

گفتنی است، گفتگوهای غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده برای بازگشت هر دو کشور به پایبندی کامل به تعهدات خود ذیل برجام، از هفته آینده بار دیگر آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اولیانوف روسیه روسیه و آمریکا شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفدریان از کارکنان سازمان آتش نشانی اصفهان، دارنده ۲۴ مدال در رشته یخ نوردی است که ۱۲ مدال از این مجموعه، در مسابقات جهانی به دست آمده است.

به پاس موفقیت‌های اخیر این ورزشکار اصفهانی در مسابقات بین المللی از وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شد.

محمدرضا صفدریان در صحن علنی شورا با تقدیر از مدیریت شهری اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره اخیر نگاه ویژه‌ای به حضور بنده در مسابقات بین المللی داشته است و پیگیری‌های مؤثری در خصوص شرایط و اعزام من صورت گرفته است.

وی با تشکر از همکاری‌های سازمان آتش نشانی گفت: در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰ رویداد بین المللی اعزام شدم که آقای ستایش مربی من و از هیمالیانوردان اصفهانی، نقش مؤثری در موفقیت‌های بنده داشت.

این قهرمان یخ نوردی جهان با بیان اینکه من یک سرباز کوچک از میلیون‌ها جوان ایرانی هستم که توانستم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم، گفت: چند سال پیش تلاش کردیم یک پارک برفی در اصفهان ایجاد کنیم، اما کیش در این حوزه گوی سبقت را از اصفهان ربود و در ماه هزاران نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

وی افزود: ایجاد این پارک برفی سرمایه بسیار زیادی نیاز ندارد و می‌توانیم چنین پارکی را به عنوان یک جاذبه ورزشی و تفریحی در اصفهان ایجاد کنیم.

مقدس زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: محمدرضا صفدریان از ارزش‌های شهرداری اصفهان است و افتخاری برای اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: او بارها پرچم کشور را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده و این یک افتخار بزرگ برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 6097194

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید