Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@22:47:14 GMT

افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۳۸۰۶

افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی؟

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عین اله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در این باره گفت: در فضای مجازی جدولی به عنوان نرخ جدید جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۰ منتشر شده است که به اطلاع هموطنان می رساند نرخ جریمه های رانندگی در سال ۱۴۰۰ تغییری نداشته و نرخ جریمه های رانندگی در سال ۱۳۹۹ همچنان برقرار است.

وی اظهار داشت: آنچه برابر قانون برای سال جاری پیش بینی شده است، مبلغ جریمه تخلفات رانندگی به میزان پنج درصد برای کمک به سازمان بهزیستی کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: به عنوان مثال جریمه "توقف در محل ایستادن ممنوع" مبلغ ۴۰هزار تومان بوده که با احتساب پنج درصد ۴۲هزار تومان می شود در حالی که در جدولی منتشر شده چیزی دیگری درج شده که به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی از هموطنان خواست اخبار مربوط به پلیس راهور را تنها از سایت راهور ۱۲۰ یا رسانه ملی و خبرگزاری ها رسمی کشور پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جریمه رانندگی پلیس جریمه های رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور در فاز نخست از این ظرفیت برای برخورد با تخلفات ساکن استفاده خواهد کرد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد:‌ از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این سرهنگ احسان مومنی،معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور