Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اهمیت تحقق قسط و عدل در جامعه از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: تاکید امام بر تحقق این هدف تا وصیت نامه ادامه داشته است.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در نشست بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و حقیقت نهضت اسلامی ایران با بیان اینکه در بررسی سیره و زندگی انبیاء الهی به چهار دسته ماموریت برمی‌خوریم، اظهار کرد: دعوت به نبوت، مبارزه با طاغوت، مبارزه با فساد و تحقق قسط و عدل در جامعه ماموریت‌هایی است که خداوند انبیاء الهی را بر آن‌ها مامور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این چهار ماموریت را می‌توان در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) به خوبی مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر حاکمیت توحید در اندیشه امام خمینی (ره) گفت: مرور کتاب‌های امام به روشنی گواهی می‌دهد که رکن حاکم بر تمام اجزای تفکر ایشان، اندیشه توحیدی است.  

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: در کتاب صحیفه امام صفحه ۱۶۱ درست جایی که امام خمینی (ره) از نبوت حرف می‌زند باز هم موضوع را به توحید برمی‌گرداند و به بیان اهمیت توحید در بخش‌های مختلف زندگی می‌پردازد.

وی به جریان مبارزه با طاغوت اشاره کرد و بیان کرد: امام خمینی (ره) حتی در جاهایی که مباحث عرفانی و توحیدی را بیان می‌کند از مبارزه با طاغوت‌ها غافل نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به سخنان امام خمینی در بهمن ماا سال ۱۳۵۹ عنوان کرد: امام سیره قابل قبول و مشی قابل اعتماد در دنیا را مشی انبیاء اعلام می‌کند و معتقد است اگر بخواهیم در مسیر اولیای خدا حرکت کنیم راهی به جز ایستادگی در برابر طاغوت‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: یکی از مهمترین علت‌هایی که امام خمینی (ره) مبارزه با شاه و جریان پهلوی زدایی را آغاز می‌کند برای مبارزه با فساد در دوره طاغوت است.

وی با اشاره به آخرین ماموریت پیامبران بیان کرد: در کتاب ولایت فقیه شامل مجموعه سخنرانی‌های امام خمینی (ره) در نجف، موضوع تحقق قسط و عدل در جامعه بسیار دقیق بیان شده، البته تاکید امام بر تحقق  این هدف تا وصیت نامه ادامه داشته است.

به گزارش ایسنا، نشست آنلاین بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و حقیقت نهضت اسلامی ایران عصر امروز به همّت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد با همکاری حوزه‌های علمیه استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نجف قیام 15 خرداد امام خمینی ره پهلوي امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر