Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:21:27 GMT

مراسم بزرگداشت حادثه فیضیه در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۴۳۷۷

مراسم بزرگداشت حادثه فیضیه در قم برگزار شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آیین شهادت امام صادق (ع) توسط دفتر آیت الله العظمی گلپایگانی با حضور نمایندگان مراجع عظام تقلید و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی برگزار شد.

این برنامه در یادبود شهدا واقعه حمله به مراسم مدرسه فیضیه در سالروز شهادت امام صادق (ع) در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ که سبب به شهادت رسیدن جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام مؤمنی در این مراسم عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران همانند انقلاب دینی دارای چند مرحله بود که مرحله اول آن بعثت پیامبر، واقعه غدیر، انقلاب امام حسین (ع) و انقلاب علمی امام صادق (ع) بود.

وی ادامه داد: این انقلاب چند راهبرد کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشت که راهبرد بلندمدت آن به ظهور حضرت قائم (عج) ختم می‌شود و انقلاب اسلامی ایران نیز در این راستا بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) بنیان‌گذار مکتب تشیع است و مکتب جهانی امام صادق (ع) چراغ راه بشریت شد و این نور گرامی طی سال‌های مدید با صیانت علمای راستین نقش آفرینی جامعی در جهان اسلام داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حادثه فیضیه قم شهدای مدرسه فیضیه انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم