Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج صفایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این ۲۸۰ تشکل شامل شرکت‌های تعاونی روستایی، زنان، تولید، کشاورزی، نظام صنفی، خبرگان بخش کشاورزی و اتحادیه‌های شهرستانی و استانی در هر حوزه فعالیت است. 

وی اظهار داشت: بیشترین فعالیت تعاونی‌های استان در بخش‌های خرید و فروش محصولات کشاورزی و دامی به صورت تضمینی مباشرتی و توافقی، خدماتی و حق العمل کاری در همکاری با سایر ارگان‌های اقتصادی مانند شرکت غله و پشتیبانی امور دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: شبکه تعاونی های روستایی همواره نقشی موثر و اساسی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی داشته و در تامین و توزیع نهاده های کشاورزی و  دامی، مواد سوختی مورد نیاز روستائیان، آرد روستایی و ماشین آلات کشاورزی و سایر فعالیت ها در این حوزه حضوری پررنگ و اساسی دارد. 

صفایی با بیان اینکه اعضای تعاونی‌های فعال در سطح استان ۲۸۰ هزار نفر هستند عنوان کرد: سرمایه اولیه این تعاونی‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال است که البته با توجه به اینکه تعاونی‌ها از سال ۴۲ تشکیل شده‌اند اینک این سرمایه‌ها دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است.

وی عنوان کرد: تراز مالی ۸۰  درصد شرکت‌ تعاونی های مذکور در استان سودده بوده و مابقی سر به سر و درصد بسیار اندکی زیان‌ده است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری ارکان و هیات مدیره این تعاونی ها و حمایت مالی از آنها مانند پرداخت تسهیلات کم‌بهره با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از زیان ده به سوده تغییر وضعیت پیدا کنند.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که

از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها تعاون روستایی بازار محصولات کشاورزی دام و طيور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی بازار محصولات کشاورزی تعاون روستایی بازار محصولات کشاورزی دام و طيور کرمانشاه اخبار کنکور تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران

در حالی بنیاد مسکن از ساخت حدود ۶۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی خبر داده که ۹۶.۲ درصد متقاضیان این طرح در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تهران رد درخواست شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن حدود 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

مجید جودی در این‌باره گفته است:‌ از ابتدای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 488 هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی شده که از این میزان، 240هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی یادآور شد:‌ سال گذشته در بخش روستایی نهضت ملی مسکن 250 هزار واحد برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با 105 هزار واحد قرارداد امضا کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها گفت: تاکنون 600 هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی، تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است . حدود 250 هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir  بارگذاری شده و حدود 80 هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

از سوی دیگر بر اساس اظهارات معاون مسکن شهری بنیاد مسکن بیش از 200 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با احتساب واحدهای روستایی حدود 688 هزار واحد می شود.

این در حالی است که وضعیت شهرها و روستاهای پایتخت به لحاظ تامین زمین چندان مناسب نیست، ضمن این‌که بخش قابل توجهی از متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت تهران تایید نشده‌اند.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن تهران با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید 10 هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، گفته بود:‌با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت) 193 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت 5728 واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

وی با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها 80 متر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت