Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله جاودان گفت: امام صادق(ع) با تربیت چهار هزار شاگرد در مقابل جریان انحرافی ایستادند و دین اسلام را از خطر بزرگ تحریف حفظ کردند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به‌ مناسبت شهادت امام صادق(ع) در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: ائمه(ع) آمدند دینی را که جدشان پیامبر خاتم(ع) آورده‌اند تا روز قیامت حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دین حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع)  گرفتار تحریف‌ و دگرگونی کامل شد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه قدرتمندان و ثروتمندان به‌ علت این‌که دین مطابق هواهای نفسانی آنها باشد همواره در تلاش بودند که دین الهی را تحریف کنند، عنوان کرد: درباره دین پیامبر خاتم(ع) هم سعی کردند چنین اقداماتی را انجام دهند اما موفق نشدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در چند دوره دین اسلام در معرض خطر سنگین قرار گرفت، اظهار کرد: یک دوره آن زمان معاویه و دیگری زمان منصور خلیفه عباسی در دوره امام صادق(ع) است.

وی ادامه داد: تمام تغییراتی که خلفای پس از پیامبر(ص) در دین انجام دادند زمان معاویه به ثبات رسید، او لشکری از محدثین و مفسران دروغین را واداشت که آنچه را خود می‌خواهند به نام اسلام تبدیل و هر آنچه مربوط به اسلام است را تحریف کنند.


آیت الله جاودان با ببان اینکه آنچه امروز اهل‌تسنن به‌عنوان اسلام‌ می شناسند معاویه ساخته و خلق کرده‌ است، ابراز کرد: معاویه در دوره‌ای به امپراتور روم خراج می‌داد با مکرهای او از اسلام توحید، نبوت، امامت و معاد باقی نمانده بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیال معاویه به حدیث و تفسیر تبدیل‌ شده بود. گفت: بدترین نویسندگان از معاویه رشوه می‌گرفتند که تفسیر و حدیث جعلی بگویند و آن را به کتاب تبدیل کنند.

وی بیان کرد: آنچه را که زمان معاویه جعل کردند در دوره منصور  به کتاب تبدیل کردند، دومین دوره خطرناک اسلام زمان امام صادق(ع) است که حضرت یک تنه مقابل امپراتوری منصور ایستادند که اکاذیب آنها منتشر نشود.

آبت الله جاودان ابراز کرد: همانگونه که مردم ایران زمانی برای اسلام انقلاب کردند و همه دنیا در مقابل انها ایستادند، زمانی هم در مقابل ولایت امیرالمؤمنین امام علی(ع) ایستادند.

وی افزود: امام صادق(ع) یک نفر بودند و لشکر نداشتند در مقابل هجوم آن‌ها ایستادند و موفق شدند با تربیت چهار هزار شاگرد فوق‌العاده و با استعداد فتنه دشمنان را خنثی کند. 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوگواری شهادت امام صادق ع امام صادق ع امام صادق ع الله جاودان امام صادق ع آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود