Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:42:53 GMT

مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۶۱۷۶

مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم برگزار شد

گروه استان‌ها_ مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فیضیه در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فیضیه با حضور طلاب و روحانیون در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به تأثیرگذاری امام صادق (ع) در ادامه نهضت بزرگ علمی اظهار داشت: تعمیق در دین و ایجاد نهضت بزرگ در کلام- فقه- تفسیر و عرفان همه و تربیت شاگردان برجسته از اقدامات امام ششم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امام صادق (ع) بنیان‌گذار مکتب تشیع است، افزود: این مکتب جهانی امام صادق(ع) چراغ راه بشریت شد و این نور گرامی طی سال‌های مدید با صیانت علمای راستین نقش‌آفرینی جامعی در جهان اسلام داشته است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران همانند انقلاب دینی دارای چند مرحله بود که مرحله اول آن بعثت پیامبر، واقعه غدیر، انقلاب امام حسین (ع) و انقلاب علمی امام صادق (ع) بود، این انقلاب چند راهبرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشت که راهبرد بلندمدت آن به ظهور حضرت قائم(عج) ختم می‌شود و انقلاب اسلامی ایران نیز در این راستا بود.

به گزارش تسنیم، دوم فروردین سال 1342 رژیم شاه به مراسم عزاداری مدرسه فیضیه در سالروز شهادت امام صادق (ع) حمله کرد که جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/452/ ع

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد

ایسنا/لرستان امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: امام خمینی (ره) نه‌تنها به ایران و ایرانی هویت داد، بلکه به اسلام هویت داد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی (ره) نه‌تنها برای مسلمانان، بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.

وی ادامه داد: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند، مدیون امام هستند.

او اضافه کرد: بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد، بُردی برای جهان اسلام و ایران است، بویژه بعد از عملیات «وعده صادق» این مراسم بیشتر زیر ذره‌بین می‌رود. همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی با شکوه برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • افشای کینه شاه از قم
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود