Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@16:18:59 GMT

۶۸ کشته و زخمی، نتیجه درگیری قبیله‌ای در سودان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۶۵۱۶

۶۸ کشته و زخمی، نتیجه درگیری قبیله‌ای در سودان

در درگیری بین دو قبیله سودانی ۳۶ نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شدند.

قدس آنلاین: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، درگیری‌های قبیله‌ای در منطقه مندوا از توابع ولایت جنوب دارفور ۶۸ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

حکومت محلی ولایت جنوب دارفور از کشته شدن ۳۶ نفر از جمله یک نظامی ارتش این کشور و زخمی شدن ۳۲ نفر دیگر در درگیری بین قبایل الفلاته و التعایشه در منطقه مندوا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والی ولایت جنوب دارفور اعلام کرد نیروهای مشترک که به منطقه اعزام شدند توانستند به درگیری بین قبایل پایان دهند و آرامش را در منطقه برقرار کنند.

درگیری بین قبایل سودانی در مناطق مختلف به خصوص ایالت دارفور غربی تاکنون زخمی‌ها و کشته‌های زیادی بر جای گذاشته است.

در اواسط فروردین ماه شورای امنیت و دفاع سودان روز دوشنبه طی نشستی، وضع فوق‌العاده در ایالت دارفور غربی اعلام و اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای پایان دادن به درگیری‌های قبیله‌ای را به نیروهای انتظامی تفویض کرد.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت‌های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.

دولت انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق سودان، پس از ماه‌ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه‌های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سودان درگیری قبیله ای درگیری بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده گروهبان «عیدو اویو» ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره «کلکادین مهیری» ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

کد خبر 6092598

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)