Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ همزمان با دیگر نقاط کشور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در استان سیستان و بلوچستان هم از هفتم خرداد ماه آغاز شده و کاندیداها شعارهای انتخاباتی خود را برگزیده‌اند که مهمترین آنها رفع مشکلاتی است که مردم کشور خصوصاً مناطق محروم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتخابات ۱۴۰۰ به لحاظ تاریخی متمایز از انتخابات دوره‌های قبل است و در واقع این انتخابات اولین انتخابات قرن چهاردهم شمسی است که در ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود و رئیس جمهور انتخابی هشتمین فردی است که در تاریخ ایران به منصب ریاست جمهوری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال باید منظر بمانیم تا ببینیم اولین رئیس جمهور قرن چهاردهم ایران اسلامی چه کسی خواهد بود، آیا اصلاح طلب است یا اصولگرا یا از جناحی دیگر بر روی کار خواهد آمد.

اما نکته حائز اهمیت این است که رئیس جمهور منتخب و اعضای شورای شهر و روستا فارغ از هر حزب و اندیشه‌ای باید بدانند که جایگاهی که به آن دست پیدا می‌کنند جایگاه تجربه آموزی و آزمون و خطا آن هم در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیست و آنچه از همه مهمتر است مسابقه برای خدمت است، نه رفابت برای منفعت و کسب قدرت. مردم نیز باید فارغ از گرایش‌های قومی و طایفه‌ای فردی را که بیشترین شایستگی را برای تصدی حکومت و جایگاه شورای شهر دارد را برگزینند.

تعصبات قومی و مذهبی معضلی برای انتخاب اصلح

حمید درازهی یکی از شهروندان خاشی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هرچه به انتخابات شورهای شهر و روستا نزدیک تر می‌شویم شاهد تلاش بیشتر کاندیداها برای جذب آرا هستیم، به طوری که هرکدام با تکیه بر اقوام و خویشان خود تلاش می‌کنند تا مردم را متقاعد کنند به وی رأی بدهند.

انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از روی ناآگاهی و تنها به دلیل تعصبات قومی و طایفه‌ای باعث سرخوردگی نیروی‌های توانمند می‌شود

وی افزود: انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از روی ناآگاهی و تنها به دلیل تعصبات قومی و طایفه‌ای باعث سرخوردگی نیروی‌های توانمند می‌شود و لطمات جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه باید با نگاه شایسته سالاری فرد اصلح را برگزینیم‌، تصریح کرد: تعصبات قومی و قبیله‌ای از معضلات اصلی در انتخابات شورای شهر و روستاها است که شایسته سالاری را به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم استان به چالش می‌کشد.

این شهروند سیستان و بلوچستانی گفت: گاهاً دیده می‌شود که در انتخابات مختلف فرد شایسته ای کاندید شده اما به این دلیل که وابستگی طایفه‌ای به ما ندارد او را انتخاب نمی‌کنیم و به این ترتیب با انتخاب احساسی خود، از پیشرفت شهر و روستا جلوگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه، انتخاب فرد شایسته باعث پیشرفت روز افزون و توسعه همه جانبه شهر می‌شود، افزود: مردم باید بدانند نامزدها چه برنامه‌ای دارند و چقدربا کمبودها و کاستی‌ها آشنا هستند.

درازهی تصریح کرد: تغییر باورها، تحول مثبت و انتخاب شایسته از جمله مواردی هستند که مردم باید در انتخابات در پیش رو مد نظر قرار دهند.

کاندیداها وعده‌ها و شعارهای عملیاتی ارائه کنند

کریم بخش کردی تمندانی یکی دیگر از شهروندان سیستان و بلوچستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با شروع تبلیغات انتخابات بازار شعار و وعده‌ها حسابی گرم و داغ شده است.

وی با اشاره به اینکه، در عصر حاضر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم پر رنگ تر از هر موضوع دیگر است، افزود: تقریباً همه کاندیداها مشکلات جامعه و مردم را تا حدودی می‌شناسند و بر اساس آن شعار و وعده می‌دهند.

این شهروند سیستان و بلوچستانی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید وعده‌ها و شعارهای عملیاتی ارائه کنند، تصریح کرد: همه می‌خواهند جوانان بیکار، زنان، کارگران، فرهنگیان و … را پای صندوق رأی بیاورند و رأی آنان از آن خود کنند.

وی بیان کرد: شاید وقتی رقابت‌ها اندکی بیشتر شود، نرخ یارانه بالا و بالاتر برود و بر روی قیمت مرغ و تخم مرغ هم در شعارها مانور داده شود و عده‌ای از کاندیدها هم بخواهند، آب و برق را هم ارزان کنند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخی نامزدها بهترین روش جذب رأی را سبقت گرفتن در بالا بردن مبلغ پرداختی یارانه می‌دانند. یارانه‌ای که از ۴۵۰ هزار تومان شروع و فعلاً به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و احتمالاًً تا ۲۶ خرداد باید منتظر یارانه ۵ یا حتی ۱۰ میلیونی باشیم.

کردی تمندانی با اشاره به ویژگی‌های انتخاب اصلح گفت: با اینکه برای تکیه زدن بر اریکه قدرت باید وعده داد و رأی گرفت اما مهم این است که آیا این شعارها را می‌توان عملی کرد یا فقط برای گرفتن رأی مطرح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وعده‌های تحقق نیافته و خلف وعده‌ها سبب ناامیدی مردم می‌شود، تصریح کرد: برخی جناح‌ها هم بر خلاف جناح مخالف نتیجه انتخابات را بر وفق مراد می‌دانند و نیاز به تبلیغ و به آب و آتش زدن نمی بیند، البته شاید در آینده معادلات بهم خورد و وضع تغییر کند، سیاست در کشور ما گاهی قابل پیش بینی نیست.

تلاش دشمن برای مهندسی افکار عمومی

رضا باقری یکی دیگر از شهروندان زاهدانی به تلاش دشمن برای دخالت در انتخابات اشاره و گفت: دشمنان در تلاشند تا انتخابات را زیر سوال ببرند و با پراکنش جملات منفی در فضاهای مجازی به مهندسی افکار عمومی با هدف دستیابی به اهداف خود بپردازند.

وی افزود: جملاتی از جمله ️انتخابات فرمایشی است و نه رقابتی؛ رأی‌گیری معنی ندارد، ️اگر فلان فرد یا جریان رأی بیاورند، کشور نابود می‌شود، ️ما می‌توانستیم اما نگذاشتند توسط دشمنان در فضای رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود.

باید تلاش کنیم تا فضای غالب و تعیین کننده در انتخابات ما احساسی و هیجانی نباشد و فریب جوسازی برخی کاندیداها را نخوریم

این شهروند زاهدانی تصریح کرد: برخی آگاهانه و گروهی نیز از سر ناآگاهی علیه کاندیداهای مخالف به سخن پراکنی می‌پردازند، البته انتخاب نهایی را مردمی خواهند کرد که به طور قطع بلوغ لازم برای تشخیص ویژگی‌های کاندیداهای اصلح را دارند.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا فضای غالب و تعیین کننده در انتخابات ما احساسی و هیجانی نباشد و فریب جوسازی و واقعیت نمایی برخی کاندیداها را نخوریم.

در مجموع نکته حائز اهمیت اینجاست که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۴۰۰ یکی از مهمترین عرصه‌های مشارکت سیاسی کشور است که مردم ایران اسلامی با انتخاب آگاهانه و حضور حداکثری خود علاوه بر ناامید کردن دشمنان می‌توانند در آینده کشور به بهترین نحو تایرگذار باشند.

کد خبر 5228839

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان انتخابات ریاست جمهوری شایسته سالاری انتخابات شوراي شهر انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قیام 15 خرداد گرگان خطبه های نماز جمعه مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها اردبیل سالروز رحلت امام تعصبات قومی شهر و روستا طایفه ای وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان