Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:36:06 GMT

آغاز ثبت نام جدید مسکن ملی از ساعاتی دیگر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۶۸۶۹

آغاز ثبت نام جدید مسکن ملی از ساعاتی دیگر

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است از امروز دوشنبه ۱۷ خرداد، سومین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود.

به گفته محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در این مرحله، در تعدادی از شهرها زمین آزاد و امکان ثبت نام افرادی که پیش از این به دلیل محدودیت در تأمین اراضی دولتی در مرحله‌های قبل وجود داشت، فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است طی یک سال اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری با تغییر کاربری یا الحاق بخشی از اراضی دولتی در حاشیه تعدادی از شهرها به محدوده شهر جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن، موافقت کرده است.

هر چند که محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر درباره مصوبات شورای عالی شهرسازی در خصوص افزایش محدوده شهرها، گفته بود این الحاق اراضی دولتی به محدوده شهری برای افزایش ذخیره زمین در وزارت راه و شهرسازی است که سبب شده تا برای ۲۰ سال آینده هم زمین جهت اجرای طرح‌های دولتی ساخت و ساز مسکن، داشته باشیم.

اهالی ۲۳۰ شهر به سامانه زیر مراجعه کنند

با این حال از امروز متقاضیان جدید می‌توانند با مراجعه سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در ۲۳۰ شهر اقدام کنند.

اگرچه تا ساعت انتشار این خبر، نه تنها وب سایت مربوطه به روز رسانی نشده، بلکه حتی اسامی استان‌ها و شهرهای مورد نظر و همچنین سهمیه هر شهر و نیز دستگاه اجرایی مربوطه (بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، ادارات کل استان‌ها و…) برای شهرهای در نظر گرفته شده، اعلام نشده است.

وام مسکن ملی ۱۵۰ میلیون تومان شد + رقم اقساط

از دیگر تفاوت‌های ثبت نام در دوره جدید، افزایش سقف وام ساخت مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان است که در زمان بازپرداخت ۱۲ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد و بر اساس میزان پیشرفت پروژه به سازنده داده می‌شود که این تسهیلات در پایان ساخت و ساز به متقاضی منتقل و مالک باید نسبت به بازپرداخت آنها به بانک عامل اقدام کند.

رقم اقساط ماهانه وام مذکور (تسهیلات ساخت مسکن ملی) در بازپرداخت ۱۲ ساله، ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان خواهد بود.

بر اساس آنچه وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی اعلام کرده اند، در حال حاضر عملیات اجرایی ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده که پیش از این یک مرحله افتتاح ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحدی در ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور انجام شده بود و قرار است تا پیش از اتمام دولت دوازدهم، تعدادی دیگر از واحدهای مسکن ملی آماده سازی شده به بهره برداری برسد.

طرح اقدام ملی مسکن قرار بود با ساخت ۴۰۰ هزار واحد اجرایی شو که سس با افزوده شدن طرح‌های ساخت و ساز مسکن فرهنگیان و همچنین مسکن نظامیان که طی تفاهم نامه‌های جداگانه ای میان وزارت راه و شهرسازی با وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید، به ۵۳۰ هزار واحد افزایش یافت.

احیای بافت فرسوده؛ عنصر فراموش شده طرح اقدام ملی مسکن

ضمن اینکه گفته شده تعدادی از واحدهای بازسازی شده در بافت‌های فرسوده که با تسهیلات جداگانه و یارانه‌ای احداث می‌شوند، به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شوند که تا کنون آماری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌های نابه سامان شهری که ذیل طرح اقدام ملی بوده اند، اعلام نشده است.

کد خبر 5228855

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن طرح ملی مسکن محمود محمودزاده وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پالایشگاه تهران بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی آتش سوزی قیمت طلا روسیه وزارت راه و شهرسازی بازار سرمایه دلار بانک مرکزی انتخابات 1400 اقتصاد روسیه کشاورزی طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی