Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندری با بیان اینکه تاکنون به همت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندران ۱۶۶میلیارد تومان وام در سرفصل های اشتغال، کارگشایی، تأمین، تعمیر و بازسازی مسکن و تأمین ودیعه مسکن به مددجویان استان پرداخت شده، گفت: محور وام ها توانمندسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «ناصر اسکندری»، امروز(17خرداد) به مناسبت سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ازسوی کمیته امداد و با مجوزبانک مرکزی در هفدهم خرداد ماه سال۱۳۹۵ تاسیس شد تا با پرداخت وام به صورت قرض الحسنه و ضمانت آسان به مددجویان نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندران  با بیان اینکه تاکنون بیش از 30هزار نفر از وام های این قرض الحسنه بهره مند شدند، افزود: ارزش این خدمت به مددجویان بالغ بر166میلیارد تومان می باشد.

 

وی با بیان اینکه وام‌های کمیته امداد در سرفصل های اشتغال، کارگشایی، تأمین، تعمیر و بازسازی مسکن و تأمین ودیعه مسکن است، گفت: همچنین در حوزه فرهنگی به دانشجویان وام دانشجویی با هدف تامین کمک هزینه تحصیلی اعطا خواهد شد.

 

اسکندری با بیان اینکه قالب و محوریت فعالیت های این قرض الحسنه در حوزه توانمندسازی است، خاطرنشان شد:عمده وام هایی که پرداخت می شود در حوزه اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه وام تا 5میلیون تومان هیچ کارمزدی ندارد و وام های بیش از این مبلغ تنها 3درصد کارمزد خواهد داشت، افزود:صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت  متصل به  شبکه شتاب است  و خیران  می‌توانند در این صندوق سپرده گذاری کرده  و از محل وجوهات اداره شده‌ خود، نسبت به معرفی نیازمندان برای دریافت وام قرض‌الحسنه اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات بیش از 10 میلیون تومان برای یک مرحله سه درصد کارمزد دریافت می‌شود، افزود: این صندوق دارای دو نوع حساب،  حساب قرض الحسنه عادی و حساب وجوه اداره شده است.

 

اسکندری با تاکید براینکه تمام سرمایه گذاری‌ها در این  صندوق، برای رفع مشکلات نیازمندان انجام می شود، بیان کرد: در حساب وجوه اداره شده،  با سپرده گذاری خیران در این حساب، می‌توان از محل همین اعتبارات به نیازمندان وام پرداخت کرد که در یکسال گذشته خیران بالغ بر یک میلیارد  تومان در این حساب، سرمایه گذاری کردند و از همین محل به نیازمندان وام پرداخت شد.

 

وی گفت: در مجموع  سال گذشته به 12 هزار و 174 نفر بالغ بر 96 میلیارد تومان طی سال گذشته  تسهیلات پرداخت شد.

 

اسکندری بیان کرد: از مجموع این تسهیلات، به هشت هزار و 851 فقره وام در سرفصل های مختلف  طی سال گذشته  به نیازمندان پرداخت شد که دریافت  وام در سال گذشته نسبت به سال قبل تر از نظر عملکردی 46 درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: از مجموع این وام 68 میلیارد و 600  میلیون تومان هم در سال گذشته از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به نیازمندان پرداخت شد که از نظر مبلغ  به میزان  95 درصد رشد عملکردی داشته است .

 

‏ مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مازندران به استفاده ازظرفیت بانک مهر برای پرداخت تسهیلات به دو هزار و 962 نفر به ارزش 25میلیارد و 600 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: همچنین با استفاده ازظرفیت بانک رسالت به 361 نفر دو میلیارد و   500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

 

وی به سپرده گذاری وجوه اداره شده به ارزش یک میلیارد و 140 میلیون تومان  اشاره کرد و افزود: این میزان  نسبت به سال های گذشته 380 درصد رشد داشته است.

 

اسکندری با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از توان و ظرفیت حداکثری خیران در اعطای تسهیلات به نیازمندان، از افتتاح حساب برای 293مرکز نیکوکاری استان خبر داد و گفت:همچنین تا کنون افتتاح حساب  قرض الحسنه وجوه اداره شده و عادی برای 19 هزار و 623 نفر انجام شده است.

 

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: وام دانشجویی ودیعه مسکن توانمندسازی مددجویان وام اشتغال خیران مرکز نیکوکاری صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وجوه اداره شده میلیارد تومان میلیون تومان سال گذشته پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز از واگذاری ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان اهوازی خبر داد. - اخبار استانها -

امیر صفی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به 136 دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت 75 دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و 61 دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع 1955 دستگاه تاکسی اهواز 1700 دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (486 میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

وی افزود: در اهواز از سال 1390 تا 1400، کمتر از 200 دستگاه تاکسی نوسازی شد که یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود و با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی 18 ماه اخیر بیش از 450 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران