Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که همکاری‌های مسکو و مینسک ارتباطی به ناتو ندارد و مقام پارلمانی روس نیز گفت: سیاست ناتو در "بازدارندگی روسیه" نه در سوریه و نه در بلاروس موفقیتی داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که همکاری‌های عادی و موثر بین روسیه و بلاروس، هیچ ارتباطی به ناتو ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در واکنش به سخنان روز گذشته "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو درباره نگرانی از توسعه همکاری‌ها بین مسکو و مینسک گفت: «جواب قاطع ما به برخوردهای خشمناک غربی‌ها با بلاروس این است که همکاری‌های  عادی و موثر بین روسیه و بلاروس در برنامه‌های ناتو نمی‌گنجد. ولی آنها عادت کرده‌اند که مرتب در امور داخلی هر یک از آنها دخالت کرده یا بر دیگری خشم بگیرند. تمام این اقدامات تنها با هدف جلوگیری از همگرایی متقابلاً سودمند دو کشور صورت می‌گیرد.»  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه برای دبیرکل ناتو آرزوی سلامتی کرد تا هر چه زودتر از ترس‌های قدیمی خلاص شود و به او پیشنهاد کرد که به‌جای نگران بودن درباره روسیه، به تروریسم داخلی در ایالات متحده توجه بیشتری داشته باشد و گفت: «رسیدگی به چنین مشکل جدی در یکی از کشورهای عضو ناتو اولویت بیشتری دارد تا تهدیدات دور از ذهن و ساختگی درباره روسیه.»

"بازدارندگی روسیه" در سوریه شکست خورده و در بلاروس یا هر کشور دیگری هم قابل اجرا نیست

"آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز اعلام کرد که ناتو روند مذاکرات با این کشور را به شکست کشانده است.

این سناتور روس در کانال تلگرام خود نوشت: «دبیرکل ناتو همچنان بر سیاست "بازدارندگی و گفت‌وگو" در قبال روسیه اصرار دارد، در حالی‌که متوجه نیست که چنین برخوردی دیگر کارآمد نیست. مذاکرات بین مسکو و بروکسل دیگر مدتهاست که وجود ندارد و این مقامات ناتو بودند که آن را به شکست کشاندند.»

پوشکوف یادآور شد: «بازدارندگی که ینس استولتنبرگ از آن صحبت می‌کند هم بی معنا بوده و وجود ندارد. ناتو نتوانسته بازدارندگی روسیه را در سوریه اجرا کند و در خصوص بلاروس و در هر مورد دیگری هم نخواهد توانست چنین سیاستی را به اجرا بگذارد.»  

این مقام پارلمانی افزود: «این ادعا تنها فرمولی داخلی است. ناتو هیچ سیاست منسجمی در قبال روسیه ندارد، به جز سیاست خصمانه و مخرب و برای این منظور هم نیازی به اقدام عاقلانه وجود ندارد. و سال‌هاست که چنین است، همانطور که امانوئل ماکرون (رئیس جمهوری فرانسه) اعتراف کرده: ناتو دچار مرگ مغزی شده است.»

لازم به یادآوری است که دبیرکل ناتو روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی به اصل "گفتگو و بازدارندگی" در برخورد با روسیه پایبند است. به گفته وی، کشورهای عضو ناتو بشدت نگران همکاری‌های بسیار نزدیک بین روسیه و بلاروس هستند. علاوه بر این توسعه روابط مسکو و پکن نیز موجب نگرانی جدی است. استولتنبرگ همچنین مدعی شد که کشورهای متحد در ناتو آمادگی دارند که به هر اقدامی از سوی مخالفانشان واکنش مناسب نشان دهند.  

نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروسدعوت روسیه از رهبران ناتو برای شرکت در کنفرانس امنیتی مسکوناتو: اقدامات بلاروس باید تبعاتی داشته باشد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو بلاروس اخبار روسیه ناتو بلاروس اخبار روسیه روسیه و بلاروس دبیرکل ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو