Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اگر به ‌دنبال یک دسر اصیل ایتالیایی بسیار خوشمزه می‌گردید، بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید و تیرامیسو درست کنید. ما طرز تهیه دسر تیرامیسو خانگی را در این مطلب برایتان آورده‌ایم.

طرز تهیه دسر بانوفی پای | نکات اصلی درست کردن رقیب سرسخت تیرامیسو مواد لازم برای تهیه تیرامیسو

تخم مرغ: ۴ عدد
شکر: نصف فنجان
قهوه: سه‌چهارم فنجان
پودر کاکائو: به مقدار کم
پنیر ماسکارپونه: ۴ پیمانه
شکلات تیره رنده‌شده: ۲ فنجان
بیسکوییت لیدی فینگر: یک بسته بزرگ

طرز تهیه و دستور پخت تیرامیسو

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸۰ میلی‌لیتر قهوه درست کنید و بگذارید سرد شود.

۲. سفیده تخم مرغ را بزنید تا پف کند و کنار بگذارید.

۳. در کاسه بزرگ دیگری، ۴ زرده تخم مرغ با قند را تا زمانی که بافت فومی به ‌دست بیاید، بزنید.

۴. به‌تدریج پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید و به‌آرامی آن را تا زمان یکنواخت شدن هم بزنید.

۵. سفیده تخم مرغ را اولین قدم به آن اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید.

۶. یک لایه از بیسکوییت لیدی فینگر را در کف ظرف مستطیل شکل بچینید و آنها را با قهوه خیس کنید.

۷. روی بیسکوییت را یک لایه کرم ماسکارپونه بپوشانید و نیمی از شکلات رنده شده را روی آن بریزید.

۸. سپس یک لایه دیگر از بیسکوییت لیدی فینگر را اضافه کنید، آنها را با قهوه خیس کنید و یک لایه دیگر از کرم ماسکارپونه را به شکلات رنده‌شده اضافه کنید.

۹. در آخر، روی آن پودر کاکائو بریزید و بگذارید سه ساعت در یخچال بماند. البته اگر یک شب بماند بهتر است به طوری که مزه مواد با هم ترکیب شوند.

نکات مهم در تهیه تیرامیسو

► اگر از رینگ یا قالب کمربندی استفاده کردید، کناره‌های قالب رو به کمک یک چاقوی تیز جدا کنید و بعد رینگ یا کمربند قالب را باز کنید.

► اگر از قالب معمولی استفاده کردید، به کمک سلفون تیرامیسو را از داخل قالب خارج کنید و بعد به‌آرامی سلفون را از کناره‌های تیرامیسو جدا کنید.

► پنیری که در تهیه این دسر به کار می‌برید، باید از نوع خامه‌ای و بدون نمک باشد.
در میان انواع پنیر، بهترین انتخاب پنیر ماسکارپونه است و استفاده از پنیرهای خامه‌ای معمولی که طعم شوری دارند طعم تیرامیسو را خراب می‌کند.

► بهترین قهوه برای تهیه این دسر، قهوه اسپرسو است که باید کاملا تلخ و سیاه باشد.

► اگر می‌خواهید کل دسر یکجا سرو شود، بهتر است از ظرف شیشه‌ای استفاده کنید تا لایه‌ها و طبقات دسر به‌خوبی دیده شوند و دسر شکیل‌تر و زیباتر به نظر بیاید.

► این دسر بیسکوییت مخصوص به خود را دارد که به نام بیسکوییت لیدی فینگر معروف است؛ بیسکوییتی شکری با بافت اسفنجی، استفاده از بیسکوییت‌های طعمدار در این دسر اشتباه است. در صورت عدم دسترسی به این مدل بیسکوییت از کیک اسفنجی ساده هم می‌توان به جای لیدی فینگر استفاده کرد.

► تیرامیسو را برای مهمانی‌ها و مجالس می‌توانید به صورت تک‌نفره و داخل لیوان‌های شیشه‌ای یا ظرف‌های یکبار مصرف آماده کنید.

► اگر مایل بودید برای تزئین از خامه‌شکلاتی استفاده کنید، خامه را به‌خوبی فرم بدهید و بعد به خامه کمی شکلات آب شده به روش بن ماری که از حرارت افتاده و پودر کاکائو اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شود و بعد استفاده کنید.

طرز تهیه مربای به | نکات کلیدی برای خوشرنگ شدن این مربای خوشمزه طرز تهیه خیارشور خانگی | فوت‌وفن تهیه خیارشور در خانه طرز تهیه آش نذری | ریزه‌کاری‌های پخت آش رشته مجلسی طرز تهیه فرنی با نشاسته | ترفندهایی برای درست کردن این دسر خوشمزه طرز تهیه شله‌زرد | نکات کلیدی پخت این نذری خوشمزه

منابع: ایرنا، اٌکالا

کد خبر 559826 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت دسر تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک آشپزی دستور پخت دسر تغذیه بیسکوییت لیدی فینگر اضافه کنید طرز تهیه یک لایه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پویش با انرژی در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور مدیرعامل توانیر و جمعی از چهره‌های هنری و ورزشی، پویش مصرف درست برق با عنوان «باانرژی» رونمایی شد.   قرار است در این پویش که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه سال‌جاری ادامه دارد، ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، با راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام راهکار‌های مصرف درست برق به مردم آموزش داده شود.   مردم عزیز استان یزد می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این کمپین قرار گرفته و با شرکت در کمپین و کاهش مصرف خود در قرعه‌کشی جوایز نفیسی همچون خودرو، لوازم خانگی و لپ‌تاپ شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • شعار فارسی ایتالیایی‌ها: مرگ بر اسرائیل!
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • مربی میلان از انگلیس می‌آید ولی ایتالیایی است!‏
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • رستوران های هتل چمران شیراز