Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: طی سال قبل 47 درصد از کل روستاهای استان زکات واجب خود را پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه استان خراسان شمالی دارای 797 روستاست افزود: از مجموع این روستاها طی سال قبل 369 روستا زکات واجب خود را به شورای زکات استان پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد:552 روستای استان خراسان شمالی مشمول دریافت زکات هستند.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی اظهار کرد: شورای زکات استان در جهت ترویج و نهادینه کردن زکات از ظرفیت روحانیون مستقر در محلات و روستاها استفاده می‌کند.

الهی راد بابیان اینکه طی سال گذشته مردم نوع‌دوست این استان 20 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کردند، خاطرنشان کرد:امسال نیز پیش‌بینی‌شده است با توجه به خشک‌سالی بیش از 20 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شود.

وی گفت: در سال گذشته دو هزار خانوار نیازمند استان خراسان شمالی از برکات زکات بهره‌مند شدند.

الهی راد یادآور شد: 70درصد از درآمدهای زکات سال قبل در قالب کمک‌های معیشتی و مابقی نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق پرداخت‌کننده زکات صرف شده است.

وی بیان کرد:طی سال گذشته ۳۷ طرح عمرانی از محل درآمدهای پرداخت زکات در مناطق محروم این استان ساخته شد که حدود 6 میلیارد و 667 میلیون تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زکات استان خراسان شمالی شورای زکات استان پرداخت کردند طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید