Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که اگر تجاوزات رژیم اشغالگر ادامه یابد، پاسخ‌های مقاومت به قوت خود باقی خواهد ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، رژیم اشغالگر صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود علیه فلسطینیان دروازه ورودی منطقه بیتا در جنوب نابلس را با موانع سیمانی بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات رژیم اشغالگر همچنین هفت شهر فلسطینی را بعد از بستن دروازه آهنی که به این شهرها منتهی می‌شود، جدا کردند. رژیم صهیونیستی طبق معمول از موانع آهنی و سیمانی برای بستن دروازه‌های شهرهای فلسطینی جهت مجازات دسته جمعی فلسطینیان استفاده می‌کند.

نظامیان صهیونیست همچنین ساعاتی پس از بازداشت دو فعال فلسطینی به نام منا ومحمد الکرد، آنها را آزاد کردند. منا به همراه برادرش از بارزترین فعالان در حوادث اخیر فلسطین محسوب می‌شوند که صدای اهالی محله الشیخ جراح در قدس را به گوش جهانیان می رسانند و در جریان حوادثی که اخیراً در این محله اتفاق افتاد خانواده آنها تهدید به آوارگی و مهاجرت اجباری شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر امروز منا الکرد را که روز یکشنبه در محله الشیخ جراح بازداشت کرده بودند آزاد کردند. نظامیان صهیونیست همچنین محمد، برادر منا را که یکی از برجسته‌ترین فعالان در زمینه افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح بود بازداشت و پس از چند ساعت آزاد کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به مشارکت‌کنندگان در یک تجمع اعتراضی به منظور همبستگی با اهالی محله الشیخ جراح که تبدیل به آوارگی شده‌اند برگزار شده بود یورش بردند.

نظامیان اشغالگر با استفاده از بمب‌‌های گازی و صوتی به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی که با سر دادن شعارهای سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و جامعه جهانی می‌خواستند تا برای جلوگیری از آوارگی اهالی قدس اقدام کند، هجوم بردند.

ناگفته‌هایی از نبرد شمشیر قدس از زبان معاون «محمد ضیف»/ افشای جزئیات جدید از عملیات اسارت «گلعاد شالیت»موافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس؛ اوضاع مسجدالاقصی متشنج می‌شود؟بیانیه جهاد اسلامی به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز اشغال قدس؛ مبارزه تا آزادسازی کل فلسطین ادامه دارد

از سوی دیگر «خلیل الحیه» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه به چند مورد از عناوین و پیام‌های درگیری‌های اخیر میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست پرداخت:

نبرد شمشیر قدس رمز و نماد وحدت ملت فلسطین بود.

وحدت در رهبری نبرد شمشیر قدس در غزه، قدس، کرانه باختری، سرزمین‌های اشغالی 1948 و حتی خارج از فلسطین کاملا مشهود و موجود بود.

وقتی نبرد بر سر قدس باشد، دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمامی شیوه‌های آن تنها راه وحدت ملت فلسطین است و هر راهکار دیگری غیر از آن بی‌نتیجه و بی‌فایده است.

ما خواستار تثبیت این وحدت در مقاومت قاطعانه با تمامی شیوه‌های آن در مقابل دشمن صهیونیستی هستیم.

هدف از تمامی تلاش‌ها و اقدامات اعم از محاصره و عزل مناطق فلسطینی، از بین بردن پشتوانه مردمی مقاومت است.

دشمن صهیونیستی در تلاش برای بهبود وجهه خود از طریق قتل و کشتار کودکان و تخریب خانه‌های فلسطینیان است.

دشمن نه در قدس، نه در سرزمین‌های اشغالی 1948 و نه در غزه نتوانست به پیروزی در مقابل ملت و مقاومت فلسطین دست یابد.

به دشمن صهیونیستی و تمامی طرف‌های واسطه نسبت به برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس و مسجد الاقصی هشدار می‌دهیم/ در صورت برگزاری این راهپیمایی با همان شرایط قبل از 11 می بازخواهیم گشت.

رژیم صهیونیستی می‌خواهد با اعلام برگزاری این راهپیمایی واقعیت‌های تازه‌ای را تحمیل کند و ما به طرف‌های واسطه می‌گوییم که زمان آن رسیده که جلوی این رژیم گرفته شود در غیر این صورت حملات مقاومت به قوت خود باقی خواهد بود‎.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بنابر گزارش شبکه المیادین، جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست مهمی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران این سه جنبش برگزار شد.

بنابر اعلام حماس، این نشست در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی نوار غزه برگزار شد و طی آن حاضرین پایداری مثال زدنی ملت فلسطین که اراده شکست‌ناپذیر خود با وجود نسل‌کُشی توسط رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، ستودند.

در این نشست همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی فوری و فراگیر نظامیان اشغالگر، آزادی اسرای قهرمان فلسطینی و نیز راهکارهای کاهش درد و رنج فلسطینیان و تقویت پایداری جبهه داخلی در برابر سلطه‌جویی‌های رژیم اشغالگر، بررسی شد.

رهبران جنبش‌های مذکور بر ضرورت توسعه اقدام ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین عملیات‌های قهرمانانه گردان‌های مقاومت و یگان‌های آن در رهبری نبرد را ستودند و ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت ملت فلسطین و بهره‌برداری از این پایداری را مورد بررسی قرار دادند.

رهبران جنبش‌های مذکور همچنین به فلسطینیان ساکن غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین درود فرستادند و علاوه بر آن اوضاع اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر را بررسی و بر خواسته ملت فلسطین برای انجام تبادل اسرای جدی و شرافتمندانه تأکید کردند.

به گفته حماس، حاضران در نشست مذکور به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین از لبنان گرفته تا یمن، سوریه، عراق و ایران درود فرستادند و توافق کردند که رایزنی‌ها با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج ادامه یابد.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد امروز (شنبه) گفته بود که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده‌اند و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان