Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : جامانده‌های واکسن کرونا باید برای دریافت واکسن، مجددا در سامانه "سلامت" ثبت نام کنند، البته در صورتی که این امکان برای آن‌ها فراهم نشد می‌توانند مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون داشته و واکسن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد گروه‌های هدف تعیین شده در استان واکسینه شده‌اند، گفت : در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در استان در حال انجام است و تاکنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت افراد ۷۰ سال به بالا در استان واکسینه شده اند.

او افزود: برای رده سنی ۶۵ سال به بالا هم منتظر اعلام وزارت بهداشت هستیم و به محض اعلام، کار واکسیناسیون این رده سنی هم آغاز می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

شکیبا در خصوص جاماندگان واکسیناسیون کرونا و نحوه مراجعه آن‌ها برای تزریق واکسن، گفت: در برنامه واکسیناسیون افرادی بوده‌اند که به هردلیل نتوانسته اند سر نوبت مقرر برای تزریق واکسن مراجعه کنند، این افراد برای تزریق واکسن باید اطلاعات خود را مجددا در سامانه سلامت به آدرس www.salamat.gov.ir بارگذاری کنند، اما اگر تلاش کرده و به هر دلیل موفق به انجام این کار نشدند می‌توانند مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون داشته و تزریق را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: در مراکز واکسیناسیون در صورتی که مشاهد شود فرد بالای ۷۰ سال است و تاکنون واکسن دریافت نکرده، کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

شکیبا در خصوص زمان تزریق دُز دوم واکسن کرونا هم گفت: مدت زمان تزریق دُز دوم در انواع مختلف واکسن متفاوت است، اما این مدت حداقل ۲۸ روز تا چند ماه به طول می‌انجامد.

او در خصوص نحوه مراجعه افراد برای تزریق دُز دوم افزود: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا نحوه مراجعه برای تزریق دُز دوم به سالمندان و خانواده‌های آن‌ها اعلام شده، اما در صورت مراجعه نکردن افراد به هر نحوی به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد که باید برای تزریق دُز دوم مراجعه داشته باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا تزریق د ز دوم تزریق واکسن واکسن کرونا برای تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان