Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با شیوع کرونا فعالیت های قرآنی کشور مانند بسیاری کار‌های دیگر به سمت فضای مجازی رفت که یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم بود.

نمایشگاه امسال درحالی برگزار شد که مؤسسات مردم‌ نهاد در آن مشارکت خوبی داشتند و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت برای هدایت مؤسسات به سمت فضای مجازی برنامه‌های مختلف تشویقی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن اتفاق مبارکی است که باید در دوران پسا کرونا ادامه یابد

محمد انجم‌شعاع مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با فارس درباره نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: امسال اولین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی بود، اگر چه نمایشگاه در سنوات گذشته در مصلی که مکانی معنوی است برگزار می‌شد که دارای مضامین قرآنی بود، فضایی که معنویت را به مخاطب منتقل می‌کرد. اما با این حال برگزاری نمایشگاه مجازی تجربه خوبی بود و می‌توانیم این کار را که محل عرضه و نمایش تولیدات قرآنی است را ادامه دهیم اگر چه نمایشگاه در گستره ملی و بین‌المللی کاری است که می‌تواند قابل واگذاری به نهاد‌های مردمی باشد و این شروع واگذاری را به فایل نیک می‌گیریم که می‌تواند در دوران پسا کرونا ادامه داشته باشد.

فضای مجازی محدودیت‌های مکانی را بر می‌دارد

وی با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی محدودیت‌های مکانی را رفع می‌کند گفت: نمایشگاه فیزیکی برای عزیزانی که در راه دور هستند، محدودیت داشت و با برگزاری نمایشگاه مجازی این مشکل به خوبی رفع شد و فرصت استفاده از نمایشگاه برای مردم همه کشور برقرار شد.

آماده برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن هستیم/ نمایشگاه را به اتحادیه واگذار کنید

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد با اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن گفت: درخواست می‌کنم که همان‌طور که برنامه جامع قرآن و فضای مجازی از سوی کمیسون تبلیغ و ترویج به اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت واگذار شد، آمادگی برگزاری نمایشگاه مجازی را هم داریم و همین‌جا درخواست می‌کنم برگزاری نمایشگاه مجازی را به اتحادیه واگذار کنند. 

انجم‌شعاع ادامه داد: ما می‌توانیم با استفاده از طرفیت نهاد‌های مردمی و با نظارت ارشاد و دیگر دستگاه‌ها نمایشگاهی متناسب با جایگاه جامعه قرآنی کشور برگزار کنیم.

نمایشگاه قرآن در بحث حمایت از مؤسسات گام‌های خوبی برداشت

وی با تقدیر از حمایت مسئولان نمایشگاه مجازی قرآن از مؤسسات قرآن نهاد گفت: نمایشگاه در بحث حمایت از مؤسسات گام‌های خوبی برداشت اما محدودیت‌های منابع و اعتبارات موجب شد بخشی از مؤسسات نتوانند به خوبی از آنچه عرضه شده استفاده کنند. البته کار خوب آغاز شده اما دارای اشکالاتی هست که طبیعی است و امید است سال‌های آینده رفع شود و با توجه با به اعتبارات محدود در مجموع کار قابل تحسین است و تشکر می‌کنم.

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد با اشاره به ضرورت تقویت اینترنت در مه نقاط کشور گفت: مهم‌ترین مشکل نمایشگاه مجازی محدودیت‌های اینترنتی برای مردم است، برخی از مردم فرصت رجوع به فضای مجازی را ندارند اما در مجموع کرونا به ما نشان داد که باید از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم و به مناطقی که تحت پوشش نیستند هم رسیدگی شود.

ضرورت تقویت بعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن

وی از ضرورت مشارکت دادن دیگر کشور‌ها در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: امیدوارم سال آینده بعد بین‌المللی نمایشگاه هم تقویت شود. نمایشگاه فرصتی برای وفاق جهان اسلام است و باید از این فرصت استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی نمایشگاه واگذاری مجازی اتحادیه مؤسسات قرآنی اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد