Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه موضوع شفافیت به صورت جدی در سازمان پیگیری می‌شود، گفت: بارگذاری آرا و خروجی کمیسیون‌ها در تارنمای این سازمان از سال ۹۸ یکی از اقدامات عملی بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شانه ساز با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان غذا و دارو طی سه سال گذشته همواره حمایت از تولید داخل بوده است، اظهار کرد: در شرایطی که تحریم ها به صورت جدی قوت می‌گرفت و تامین ارز مورد نیاز برای دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک واقعاً به مسئله اصلی تبدیل شده بود، اگر بازار این اقلام کنترل نمی‌شود، قطعاً نمی توانستیم با این میزان ارز که در دسترس بود، انتظارات عمومی را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همزمان با تشدید تحریم ها و تشکیل قرارگاه سازمان غذا و دارو، کمیته های تخصصی با حضور مشاوران متخصصی که در این حوزه ذی نفع نبودند برنامه‌ریزی شد تا تعارض منافع ایجاد نشود، بر این اساس ۳۱ جلسه رسمی قرارگاه با حضور مقام عالی وزارت تشکیل و عملکرد و وضعیت حوزه غذا و دارو بررسی شد. همچنین با دعوت از مسئولان و اعضای سندیکای مرتبط، از نقطه نظرات آنان بهره می بردیم اما در مرحله تصمیم‌سازی و سیاستگذاری، اجازه ندادیم کسانی که خودشان شخصاً ذینفع هستند در این حیطه حضور داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در گذشته نگاه منفی و بار سنگینی از سوء عملکرد نسبت به سازمان غذا و دارو در افکار عمومی، بین مسئولان و دستگاه‌های نظارتی شکل گرفته بود، موضوع شفافیت را یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای سازمان عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت مبحث شفافیت، تمامی تصمیمات و خروجی کمیسیون‌ها روی سایت سازمان قرار گرفت تا تمام ذی‌نفعان به آن دسترسی داشته و آن را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: با تشدید نظارت‌ها برخی کارشناسان که شائبه دخالت در امور داشتند از سازمان جدا شدند و یا در مسیر قضائی با آنها برخورد شد، خوشبختانه امروز نگاه دستگاه های نظارتی بر اقدامات سازمان غذا و دارو مثبت‌تر از گذشته است و آن را یک سازمان با فرایندهای اصلاح شده می دانند، البته نمی خواهیم بگوییم تمام مشکلات و مسائل موجود برطرف شده، اما واقعیت این است که بر اساس دستور مقام وزارت رویکرد حاکم در سازمان کاملاً اصلاحی و به سمت پاکی و شفافیت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غذا و دارو سازمان غذا و دارو کمیته تخصصی شانه ساز سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: کدام مواد سمی در رژ لب‌ها وجود دارند؟

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228713 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید