Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:53:41 GMT

توسعه همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با مخاطرات

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۱۱۱

توسعه همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با مخاطرات

رییس سازمان زمین‌شناسی تامین آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش را از چالش‌های کشور نام برد و گفت: امیدواریم در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های های‌تک و ماهواره‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی بتوانیم با سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی در نشست مجازی سازمان زمین‌شناسی با سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند با ابراز امیدواری از این که با شناسایی درست از توانمندی‌ها و نیازهای هر دو سازمان آینده همکاری‌های علمی با یکدیگر برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: تولید نقشه‌های زمین‌شناسی کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس زمین‌شناسی و اکتشافی، شناسایی و پایش مخاطرات زمین‌شناسی، اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، مسئولیت تولید نقشه‌های زمین‌شناسی خاورمیانه در لایه‌های مختلف (به عنوان مسئول CGMW) و برگزاری ۳۹ گردهمایی تخصصی ملی و بین‌المللی علوم‌زمین در ایران از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، امروزه نیز با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و به‌ویژه در ایران با مشکلاتی از قبیل تامین آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش در برخی نقاط، فرونشست و ریزگردها مواجه شده‌ایم.

شهیدی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی بتوانیم بر پاره‌ای از این مشکلات چیره شویم، یادآور شد: امیدواریم در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های های‌تک و ماهواره‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز همکاری کنیم و پس از اتمام همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به صورت حضوری میزبان طرف دانمارکی باشیم.

در این نشست همچنین مهندس دری، معاون اکتشاف این سازمان نیز گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران از توسعه همکاری‌ها در زمینه اکتشاف مواد معدنی در مناطق تحت‌الارضی، املاح تبخیری و استفاده از منابع ژئوترمال و شیرین‌سازی آب دریا استقبال خواهد کرد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، حاضران در این نشست ضمن معرفی نمایندگانی از دو طرف نسبت به تبادل اطلاعات و بررسی بیشتر موضوعات مشترک جهت انعقاد تفاهم‌نامه در آینده توافق کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین شناسی مخاطرات طبیعی سازمان زمین شناسی سازمان زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی