Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، امروز دوشنبه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی بار دیگر نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

او در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: «با توجه به امتناع ورزیدن ایران برای ادامه بازرسی‌ها و نظارت به مدت طولانی، به شدت نگران هستم که ایران در حال پنهان کردن مواد هسته‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گروسی در ادامه ادعاهای خود گفت: «عدم پیشرفت در شفاف سازی پیرامون سوالات آژانس در مورد صحت و کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، به طور جدی بر توانایی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد.»

او همچنین مدعی شد جلسات گفتگو و مذاکره  با ایران احتمالاً نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

رافائل گروسی همچنین در ادامه درباره فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی نیز اظهار نظر کرد و گفت: «سازمان دیده بان اتمی سازمان ملل متحد نشانه‌هایی در مورد احتمال فرایندسازی مجدد پلوتونیوم از سوخت راکتور مصرف شده را که می‌تواند در تولید سلاح‌های هسته‌ای استفاده شود، در کره شمالی مشاهده کرده است.»

از زمان اخراج بازرسان آژانس از پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۹، آژانس بین المللی انرژی اتمی به این کشور دسترسی نداشته است. سپس کره شمالی برنامه  هسته‌ای خود را گسترش داد و سریعا آزمایش هسته‌ای خود را از سر گرفت.  

آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مستقر در وین اکنون فعالیت‌های کره شمالی را در مکان‌هایی از جمله مجتمع هسته‌ای اصلی در یونگبون، از دور، عمدتا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای رصد می‌کند.

گروسی در این باره در متن سخنرانی خود گفت: «دیگ‌های بخاری که کره شمالی در آزمایشگاه رادیوشیمیایی استفاده می‌کند از آخرین بیانیه من در هیئت مدیره در ماه مارس فعال بوده است.»

او همچنین  افزود: «مدت زمان این عملیات با زمان مورد نیاز برای یک عملیات فرآوری مجدد در آزمایشگاه رادیواکتیو سازگار است. با این وجود نمی‌توان تایید کرد که مجددا این فرایند انجام شده است.»

در سه ماه گذشته هیچ گونه نشانه‌ای از عملیات در راکتور اصلی ۵ مگاواتی کره شمالی در یونگ بیون که برای تولید پلوتونیوم مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای است، وجود نداشته است.  

گروسی در این باره گفت: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه یک مرکز یونگ بیون تصور می‌شود یک کارخانه غنی سازی  در حال فعالیت است، وجود ندارد و کار‌های ساختمانی داخلی در یک راکتور آزمایشی آب سبک در آنجا ادامه دارد.»

گروسی افزود، با این حال، نشانه‌های فعالیت مستمر در تاسیساتی در خارج از پیونگ یانگ به نام «کانگ سان» وجود دارد، که به عنوان یک سایت بالقوه غنی سازی، توجه ما را جلب کرده است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین به شکل مجازی آغاز به کار کرد.
 گزارش سالانه ۲۰۲۰، گزارش همکاری‌های فنی برای سال ۲۰۲۰، راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتوی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (۲۰۱۵)، گزارش اجرای پادمان‌ها در سال ۲۰۲۰، درخواست پادمان در کره شمالی، اجرای توافقنامه پادمان NPT در سوریه و توافقنامه پادمان NPT با جمهوری اسلامی ایران از محور‌های مهم این نشست چند روزه اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رافائل گروسی انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم

رافائل نادال درباره بازی دو نفره به همراه کارلوس آلکاراس، تنیسور شماره ۳ جهان در بازی‌های المپیک پاریس (فرانسه) صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رافائل نادال، برنده 22 تورنمنت گرند‌اسلم و شماره یک پیشین جهان درباره ایده بازی دو نفره او و کارلوس آلکاراس در بازی‌های المپیک پاریس گفت: آیا کارلوس باید از من بخواهد که در المپیک، دو نفره با او بازی کنم؟ نه، نیازی نیست از من چیزی بپرسد. این برای من هم بسیار هیجان‌انگیز است. اگر اشتباه نکنم این برای کارلوس هم مهم است. خیلی خوب است که قبل از المپیک با هم یک تورنمنت برای آماده‌سازی و ایجاد رابطه در زمین مسابقه برگزار کنیم. فکر می‌کنم اگر هر دو در شرایط خوبی هستیم، پس چرا که نه؟ این برای تیم اسپانیا نیز خوب خواهد بود.

این تنیسور اسپانیایی خاطرنشان کرد: بیایید ببینیم وقایع چگونه پیشرفت می‌کنند. امیدوارم بتوانم هم‌تیمی خوبی برای کارلوس شوم، مطمئن هستم که او برای من خوب خواهد بود. بیایید ببینیم این به کجا منجر می‌شود. امیدوارم ابتدا بتوانیم کمی با هم کار کنیم.

افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو