Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس اتمی با ادعای شفاف نبودن اعلامیه‌های پادمانی تهران، مدعی شد که این مسئله بر توانایی آژانس جهت اطمینان حاصل‌ کردن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جلسه امروز (دوشنبه) شورای حکام، ادعاها درباره مسائل پادمانی مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گروسی طی اظهاراتی در آغاز جلسه امروز گفت: «نبود پیشرفت برای شفاف‌سازی درخصوص سوالات آژانس حول صحت و کامل‌بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، بر توانایی آژانس اتمی برای مطمئن‌شدن از ذات صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تأثیر جدی می‌گذارد».

وی همچنین ادعا کرد جلسات گفت‌وگو با ایران احتمالا نتیجه مثبتی نداشته باشد.

جلسه ماه ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعتی پیش در وین آغاز شد و مدیرکل آژانس بیانیه‌ مقدماتی این جلسه را قرائت کرد.

شبکه «بی بی سی» نیز در این خصوص گزارش کرد که شورای حکام جلسه فصلی مفصل خود که از امروز (دوشنبه) تا روز جمعه (21 خردادماه) ادامه دارد و برنامه هسته‌ای ایران، یکی از دستورکارهای آن است، آغاز کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته (۱۰ خردادماه)، دو گزارش فصلی خود را برای ارائه به نشست این هفته شورای حکام آژانس منتشر کرد که یکی از آن گزارش‌ها مربوط به راستی آزمایی اجرای برجام در ایران می‌شد و گزارش دیگر نیز درباره چند موضوع باقیمانده پادمانی که مورد اختلاف ایران و آژانس بود.

جلسه امروز شورای حکام پشت درهای بسته برگزار می‌شود و آن طور که در برخی گزارش‌ها آمده است، برخی از ۳۵ عضو این شورا به واسطه شیوع بیماری کرونا، از طریق ویدئوکنفرانس در نشست این هفته حاضر هستند.

نشست شورای حکام در حالی آغاز شده است که منابع خبری به رویترز اعلام کرده‌اند که انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا به دنبال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی نیستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران مدعی شده بود که این گفت‌وگوها نتیجه‌بخش نبوده و ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است. این گزارش، روز ۳۱ مه (۱۰ خردادماه) در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رافائل گروسی برنامه هسته ای ایران شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هسته ای هسته ای ایران مدیرکل آژانس شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد

یک مسئول ارشد سازمان ملل متحد با ابراز "هنوز تعداد زیادی مهمات منفجرنشده ارتش اسرائیل در خیابان‌ها و ساختمان‌های ویران‌شده غزه وجود دارد که جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند." گزارش داد: آواربرداری در غزه ممکن است ۱۴ سال طول بکشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «پیر لودامار» مسئول ارشد واحد مین‌روبی سازمان ملل متحد با اشاره به حجم ویرانی گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به وجود آورده است اعلام کرد: عملیات آواربرداری در غزه در پی جنگ ویرانگر اسرائیل علیه این منطقه احتمالاً حدود 14 سال طول بکشد.

این مسئول سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گزارش داد: حدود 37 میلیون تن آوار در غزه که یک منطقه بسیار پرجمعیت است به‌جای مانده است و با وجود اینکه نمی‌توان تعداد دقیق مهمات منفجرنشده در این منطقه را ارزیابی کرد اما انتظار می‌رود در شرایط مشخص آواربرداری در غزه حدود 14 سال به طول بینجامد.

وی گفت که گزارش‌ها نشان می‌دهد حداقل 10 درصد از مهمات شلیک شده به نوار غزه منفجر نشده‌اند و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم و تیم‌های امدادگری که قربانیان را از زیر آوارها بیرون می‌کشند وجود دارد و ما درباره 14 سال آواربرداری با استفاده از 100 کامیون صحبت می‌کنیم.

همچنین تیم سازمان ملل متحد بعد از یک ماموریت ارزیابی که در نوار غزه انجام داد اعلام کرد که ویرانی گسترده‌ای در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه رخ داده و اعضای تیم سازمان ملل هر ساختمانی را که مورد بازدید قرار داده‌اند متوجه شدند با خاک یکسان شده است.

این تیم سازمان ملل به نقل از «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد گزارش داد که خیابان‌ها و مکانهای عمومی در خان یونس مملو از مهماتی است که هنوز منفجر نشده‌اند و همین امر خطرات شدیدی برای غیرنظامیان به ویژه کودکان به همراه دارد. بمب‌های سنگین منفجر نشده با تعداد زیاد هنوز در تقاطع‌های اصلی و داخل مدارس غزه وجود دارد.

این تیم سازمان ملل در ادامه به وضعیت بحرانی مردم غزه و آوارگان اشاره و اعلام کرد که مردم غزه با کمبود شدید آب و غذا و دارو مواجه‌اند و در پی تخریب بیمارستان ‌ها و نابودی سیستم بهداشت غزه شرایط آوارگان به شدت وخیم است.

سازمان ملل: 70 درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستندگزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن 20 نفر در بیمارستان ناصر

از طرف دیگر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که بعد از گذشت بیش از 200 روز از جنگ اسرائیل علیه غزه خسارت‌های گسترده‌ای به زیرساخت‌های حیاتی در این منطقه وارد شده و حجم ویرانی‌ها بی‌سابقه است. خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های حیاتی غزه نیز بسیار زیاد می‌باشد و بیش از یک میلیون نفر خانه‌های خود را به طور کامل از دست داده‌اند و 75 درصد مردم نیز آواره شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در همین زمینه اعلام کرد که میزان ویرانی‌ها در نوار غزه تکان دهنده بوده و آتش بس تنها امید باقی مانده برای نجات ساکنان نوار غزه که هنوز توانسته‌اند زنده بمانند، است.

ماه گذشته بانک جهانی و سازمان ملل در گزارشی با بررسی میزان ویرانی‌هایی که رژیم اشغالگر در تجاوزگری وحشیانه خود در نوار غزه به وجود آورده است، اعلام کردند که هزینه خسارت به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه تنها در 4 ماه تقریباً 18.5 میلیارد دلار است که معادل 97 درصد ناخالص تولید داخلی کرانه باختری و نوار غزه باهم، در سال 2022 می‌باشد.

بر اساس این گزارش، 72 درصد خسارت‌ها مربوط به ساختمان‌های مسکونی، 19 درصد به زیرساخت‌های خدمات عمومی مانند آب، بهداشت و آموزش و 9 درصد مربوط به ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. برآوردها نشان می‌دهد تقریبا همه بخش‌های غزه تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته‌اند و شاید بخش بسیار کمی باشد که هنوز آسیب ندیده است. بمباران‌ها حجم بسیار عظیمی از ویرانی را بر جای گذاشته‌اند که تخمین زده می‌شود حجم آنها ده‌ها میلیون تن باشد. این بدان معناست که عملیات آواربرداری در غزه سال‌ها طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی