Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:57:18 GMT

نهضت امام(ره) همچون زمان حیات ایشان جوشش دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۴۱۴

نهضت امام(ره) همچون زمان حیات ایشان جوشش دارد

رحیم پور ازغدی گفت: امام خمینی(ره) زیر موشک‌ باران دشمن هم اجازه تعطیلی انتخابات را نداد، کار و راه و نهضت امام راحل بعد از نهضت ایشان در بیش از ۴۰ سال اخیر تداوم پیدا کرده و شاهد هستیم که نهضت امام همچون زمان حیات ایشان جوشش دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن رحیم‌ پور ازغدی» امروز(۱۷ خرداد) در ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) که در قالب سلسله نشست‌های بزم اندیشه برگزار شد با تصریح بر اینکه نگاه امام راحل، نگاهی توحیدی بود و قدرت ایشان، نفوذ در قلب توده‌های مردم ایران و خارج از ایران بود، تصریح کرد: ایشان با این اندیشه و رویکرد توانستند محالات را ممکن کنند؛ در آن برهه بسیاری برای مثال معتقد بودند دوره نهضت‌ ها و تاریخ دین و دین‌داری و عدالتخواهی دینی به پایان رسیده اما امام راحل و نهضت ایشان بر آنها خط بطلان کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت رای مردم در سیره امام راحل، گفت: امام خمینی(ره) زیر موشک‌ باران دشمن هم اجازه تعطیلی انتخابات را نداد، کار و راه و نهضت امام راحل بعد از نهضت ایشان در بیش از ۴۰ سال اخیر تداوم پیدا کرده و شاهد هستیم که نهضت امام همچون زمان حیات ایشان جوشش دارد.

 

وی افزود: این نهضت برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) امروز اوضاع منطقه را به نفع ملت‌های مظلوم و علیه استبداد و استعمار بهم ریخته است، زمانی که نهضت امام راحل آغاز شد دعوا بر سر این بود که تمدن بشری کدام دو گزینه موجود آن زمان یعنی لیبرالیسم و مارکسیسم را انتخاب خواهد کرد اما نهضت امام تحولی جدید ایجاد کرد و خط سومی را بنا کرد.

 

رحیم پور ازغدی بیان کرد: کسانی نیز بودند که خود را جزو نخبگان و روشنفکران محسوب می‌کردند و به زعم خودشان تصور می‌کردند یک قرن بعدتر را می‌بینند و نظریه‌پردازی می‌کنند اما در واقع، واقعیات پیش چشم خود را نیز نمی‌دیدند، انقلاب اسلامی در ایران به رهبری شخصیتی همچون امام خمینی(ره) سبک نگاه به تاریخ و دین و سیاست و جامعه‌شناسی انقلاب‌ها را بهم ریخت.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هیچ انقلابی پس از پیروزی، خود را در مظان رای مردم قرار نداده و قانون اساسی خود را در معرض رای مردم قرار نداده است اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل این مهم را صورت داد و در نتیجه آن شاهد بودیم که جمهوری اسلامی با آماری خیره‌کننده مورد استقبال مردم قرار گرفت و در این ۴۲ سال هم به صورت متوسط سالی یک انتخابات برگزار شده و این هم در دنیا بی‌نظیر است.

 

وی اظهارکرد:البته هر انتخاباتی در هر کشوری دارای ضوابط خاص خود است؛ برای مثال در یک کشور کمونیستی اجازه نمی‌دهند یک فرد لیبرال رئیس جمهور شود و در قانون اساسی ما نیز مشخص است که برای مثال رئیس جمهور باید دارای چه شرایطی باشد.

 

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: در رژیم‌های به ظاهر دموکراسی نیز شاهد هستیم که پشت پرده نوعی الیگارشی حاکم است که دارای فراکسیون‌ها و احزاب خاص خود هستند و تمام صحنه‌گردانی‌ها توسط آنان صورت می‌گیرد، پول تبلیغات و حتی متن نطق‌ها نیز توسط همین کمپانی‌ها تعیین و تامین می‌شود و رئیس جمهور را نیز آنان مشخص می‌کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نهضت امام خمینی ره امام خمینی ره امام راحل پور ازغدی نهضت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: انسداد محور بندر امام خمینی(ره)_آبادان رفع و تردد در این محور روان است.

محمد جولانژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از خوزستان اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۹ شب گذشته (جمعه ۱۴ اردیبهشت) محور بندر امام به آبادان در محدوده شهرستان شادگان به علت بارش شدید و افتادن تعدادی دکل برق فشار قوی مسدود شده بود.

وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه ترافیک ایجاد شده به در محور، به باند مقابل هدایت شدمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط راهداران و اداره برق، دکل‌های آسیب دیده جمع آوری و محور پس از چند ساعت شب گذشته بازگشایی شد.

جولانژاد بیان کرد: در حال حاضر تردد در محور بندر امام خمینی (ره) _آبادان روان است.

کد خبر 750559

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان