Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی گزارش دوره دوازدهم طرح شاخص مدیران خرید خرده فروشی بیانگر رکود وضعیت بخش خرده‌فروشی در فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۹ است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اتاق اصناف ایران، معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران هر ماه گزارش طرح شاخص مدیران خرید (PMI) که «شامخ» نامیده می‌شود را منتشر می‌کند، بر اساس این گزارش عدد شامخ کل (۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۲) نشان‌دهنده نشان دهنده رکود وضعیت بخش خرده فروشی در فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۹ (۵۸.۳۳) است.

شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (۲۶.۹۲) در فروردین، با (۵۳.۸۵) درصد کاهش نسبت به ماه قبل، بیشترین میزان تغییر شاخص‌ها در بین ۵ مؤلفه اصلی شامخ بوده است.

در فروردین ۱۴۰۰ کلیه شاخص‌ها (به غیر از شاخص قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز و شاخص قیمت محصولات تولید شده) نسبت به ماه قبل روند کاهشی داشته‌اند.

تحلیل شامخ بخش خرده‌فروشی در فروردین ماه ۱۴۰۰

طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور شاخص بخش خرده فروشی در فروردین ۱۴۰۰، عدد (۳۴.۶۲) به دست آمده که در مقایسه با ماه گذشته کاهش (۴۰.۶۶) درصدی را نشان می‌دهد که متأثر از تعطیلات نوروز و گسترش موج چهارم کرونا از تاریخ ۱۶ فروردین و تعطیلی برخی مشاغل و اعمال محدودیت‌ها است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، خرید‌های کارتی مردم در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته که دوران پیک خرید‌های عیدانه بود، (۱۲.۷۶) درصد در تعداد و (۲۹.۴۷) درصد در ارزش کمتر شده است.

در ماه مورد مطالعه، کلیه شاخص‌ها (به غیر از شاخص قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز و شاخص قیمت محصولات تولید شده) نسبت به ماه قبل روند کاهشی داشته‌اند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ماهانه فروردین ۱۴۰۰ به (۲.۷) درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل (۰.۹) واحد درصد افزایش داشته است و به همین علت شاهد افزایش (۳۵.۱۶) درصدی شاخص قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز و به تبع افزایش (۱۲.۰۹) درصدی شاخص قیمت محصولات تولید شده یا خدمات ارائه شده، هستیم.

شاخص سرعت انجام و تحویل سفارش و یا فرایند کار به دلیل تعطیلات عید و هم چنین تعطیلی برخی از مشاغل در شهر‌ها با کاهش (۲۷.۴۷) درصدی مواجه شده است.

با توجه به این امر که مردم اکثر خرید‌های خود را معمولاً در اسفندماه و روز‌های پایانی سال انجام می‌دهند لذا میزان فروش کالا‌ها و خدمات در فروردین ماه با کاهش (۶۰.۴۴) درصدی همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رکود بخش خرده فروشی شاخص مدیران خرید اتاق اصناف بخش خرده فروشی در فروردین فروردین ماه فروردین ۱۴۰۰ شاخص قیمت ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟