Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "بنفشه زهرایی" افزود: این میزان کاهش برداشت در صورت تحقق، منجر به تعادل بخشی و جلوگیری از افت بیشتر آبخوان‌ها تا سال ۱۴۰۴ خواهد شد.  

وی ادامه داد: همچنین، در قالب برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها، ۳.۲ میلیارد متر مکعب کاهش برداشت از منابع آب سطحی برنامه ریزی شده است که منجر به ارتقای پایداری زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه ها در تعدادی از استان‌های کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرایی خاطرنشان کرد: بنابراین در مجموع باید گفت که در دولت دوازدهم ریل گذاری و برنامه ریزی و نهادسازی لازم برای ترویج مدیریت مصرف آب صورت گرفته است ولی اجرای برنامه‌ها اگر چه تا حدی دنبال شده است ولی عمدتاً باید در طی برنامه هفتم توسعه دنبال شود.

وی ادامه داد: از جمله موارد دیگری که مرتبط با پیاده سازی الگوی مصرف، در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی دنبال شد، محدودیت کشت برنج در خارج از استان‌های گیلان و مازندران بوده است.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت:  این موضوع پس از چند ماه بررسی در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مصوب شد و مقرر شد ضمن اعمال محدودیت کشت برنج در خارج از دو استان گیلان و مازندران طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، از سال ۱۴۰۱، ممنوعیت کشت اعمال شود.
زهرایی گفت: این مصوبه البته به دلیل وقوع سال‌های پر بارش ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و آب گرفتگی اراضی کشاورزی ناشی از سیل بخصوص در استان گلستان و استان‌های غربی و جنوب غربی کشور در اجرا با مشکلاتی مواجه شد.

وی ادامه داد: از ۴۱۶ هزار چاه کشاورزی، حدود ۲۸۰ هزار مشمول اصلاح و تعدیل پروانه بهره‌برداری هستند.  

زهرایی گفت: اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری از دهه‌ی ۸۰ آغاز شده و تا کنون حدود ۱۰۰ هزار پروانه بهره برداری اصلاح شده که از این میزان، ۲۵ درصد آن در دولت دوازدهم صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای آب و آبفای وزارت نیرو افزود: تعدیل پروانه‌های بهره برداری از چاه‌ها از سال ۱۳۹۵ آغاز شده که تا کنون حدود ۳۶ درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش ایرنا، پیشترمدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برنامه سازگاری با کم آبی ۳۰ استان به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها استان گلستان سازمان هواشناسی كشور قانون اساسی گیلان سازمان هواشناسی کشور وزارت نیرو دولت دوازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان هواشناسی كشور قانون اساسی استان گلستان سازمان هواشناسی كشور قانون اساسی گیلان سازمان هواشناسی کشور وزارت نیرو دولت دوازدهم سازگاری با کم آبی بهره برداری مدیریت مصرف وزارت نیرو استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع