Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع عراقی از ترور سرهنگ نبراس ابو علی یکی از افسران بلندپایه دستگاه اطلاعاتی عراق در استان بغداد خبر می دهند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراق از ترور یک افسر با درجه سرهنگ در شرق بغداد خبر داد.
این منبع به سومریه نیوز گفت: عناصر مسلح ناشناس یک سرهنگ دستگاه اطلاعاتی عراق را در منطقه البلدیات در شرق بغداد به گلوله بستند که در این حادثه افسر مذکور کشه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ نبراس ابو علی معاون رئیس نظارت کنترل در سازمان اطلاعات عراق بود.

جزئیات ترور
خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد عناصر مسلح هنگام پیاده شدن سرهنگ "نبراس ابوعلی" از خودرویش در منطقه "البلدیات" در شرق پایتخت تیراندازی کردند که در نتیجه آن، این افسر اطلاعاتی جانش را از دست داد.
خبرنگار العالم با اشاره به ایجاد حفره‌های امنیتی در عراق طی هفته‌های اخیر، خاطرنشان کرد که ترور سرهنگ ابوعلی در بغداد برنامه‌ها و طرح‌های خرابکارانه گروه‌هایی را به وضوح آشکار کرد که تاکنون مسئولیت این قتل را بر عهده نگرفته‌اند.
خبرنگار العالم افزود، در حال حاضر نگرانی‌های واقعی درباره هویت طرفی که پشت این ترورهایی، که با هدف ایجاد ناامنی در عراق و ایجاد جنگ‌های طایفه‌ای در کشور صورت می‌گیرند، وجود دارد.
نوید بهروز تأکید کرد، برخی طرف‌ها درصدد اختلاف‌افکنی میان الحشد الشعبی و دولت عراق هستند و این ترورها ممکن است به این اختلافات دامن بزند.
سرهنگ نبراس ابو علی معاون رئیس نظارت کنترل در سازمان اطلاعات عراق بود.

حادثه انفجار اخیر در کاظمین تروریستی بود
سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: بنابر نتایج تازه ترین تحقیقات و بررسی‌ های صورت گرفته، حادثه انفجار اخیر در منطقه کاظمین حمله ای تروریستی بود.
پایگاه خبری «میدل ایست نیوز» روز دوشنبه به نقل از سرتیپ «سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق نوشت که بررسی های فنی و کارشناسی نشان می دهد که حادثه انفجار هفته گذشته در منطقه کاظمین یک حمله تروریستی بوده است.
وی در گفت و گویی تلویزیونی تأکید کرد که در بررسی‌های نخستین چنان ‌که به شکل رسمی هم اعلام شد با انفجار یک وسیله و شی ناشناخته مواجه بودیم.
سخنگوی وزارت کشور عراق افزود که بررسی فیلم‌های گرفته شده از زاویه‌های گوناگون نشان ‌دهنده نشت حجم زیادی گاز از چند زاویه در منطقه است و این تردید پیش آمد که ممکن است عملیات تروریستی بوده باشد.
معن گفت که اکنون در بررسی‌ها، کارشناسان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این حادثه تروریستی بوده است.
پیش از این اکرم الکعبی دبیر کل جنبش النُجَباء عراق انفجار اخیر در شهر کاظمین را یک نفوذ بزرگ توصیف کرده و از دولت عراق خواسته بود تا مسئولیت‌های خود در قبال حفاظت از جان شهروندان و حفاظت از اماکن مقدس را بپذیرد.
پنجشنبه گذشته، برخی منابع خبری از وقوع یک انفجار در شهر کاظمین و شهادت سه‌تن و زخمی شدن دست‌کم 23 نفر خبر دادند. ابتدا اعلام شد که دلیل، انفجار یک کپسول گاز در نزدیکی یک رستوران در این شهر بوده اما سپس داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

دستگیری اعضای باند تروریستی عامل انفجار اخیر کاظمین
منابع رسانه‌ای از دستگیری اعضای باند تروریستی عامل انفجار چند روز پیش در شهر کاظمین عراق خبر دادند.
دستگاه امنیت ملی عراق، اعضای باند تروریستی مسئول انفجار در کاظمین را شناسایی و دستگیر کرد.
منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که یکی از افراد گارد حفاظت کمربند امنیتی این شهر مقدس که از اهالی «الدوره» بود برای انجام این عملیات تروریستی اجیر شده بود و باند مذکور وابسته به گروه تروریستی داعش بود.
برخی منابع نیز از دستگیری دو تروریست عامل انفجار چند روز پیش در «باب المراد» در شهر کاظمین خبر دادند.

درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک در شمال عراق
منابع رسانه ای در شمال عراق از درگیری های شدید میان ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در منطقه «کانی ماسی» از توابع شهر «العمادیه» در شمال استان دهوک خبر می دهند.
منابع محلی به پایگاه خبری «شفق نیوز» نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق گفتند که این درگیری ها عصر یکشنبه در دو روستای «جلکل نصاری» و «کیسته» روی داد و ارتش ترکیه در آن از بالگردهای تهاجمی استفاده کرده است.
تاکنون گزارشی از تلفات و خسارت دو طرف درگیری منتشر نشده است.
شاهدان همچنین از آتش سوزی مراتع روستای کیسته در پی درگیری های شدید دو طرف خبر دادند.
این درگیری ها در حالی روی داده است که پیش از این و در کمین نیروهای «پ ک ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه)، 5 نفر از نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق کشته شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق شهر کاظمین انفجار اخیر ارتش ترکیه خبر دادند درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد