Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:13:54 GMT

ذخیره پلاکت خون در استان بوشهر رو به کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۳۴۲۲

ذخیره پلاکت خون در استان بوشهر رو به کاهش یافت

نرگس عبیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه از هر واحد خون یک واحد پلاکت گرفته می‌شود، افزود: همه هم استانی‌ها بویژه افراد دارای گروه‌های خونی A مثبت و AB مثبت برای اهدای خون خود به مراکز چهارگانه انتقال خون سطح این استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: کاربرد پلاکت در جلوگیری از خونریزی است و علاوه بر بیماران سرطانی، برای افراد تحت اعمال جراحی و مصدومان حوادث و سانحه‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی یادآور شد: از ابتدای امسال تا امروز ۶ هزار و ۲۸۴ نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند و ۲ هزار و ۲۱۸ واحد پلاکت بر اساس نیاز بیمارستانی مصرف شده‌است که پاسخگوی نیاز این استان بوده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: با این حال به دلیل محدود بودن عمر فراورده‌های خونی لازم است افرادی که شرایط لازم برای اهدای خون دارند، برای اهدا به مراکز انتقال خون بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان  مراجعه کنند و به یاری بیماران و مصدومان حوادث بشتابند.

وی گفت: مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز است و هر فرد با اهدای خون خود جان سه نفر را از مرگ نجات می‌دهد.

عبیدی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا به طور کامل در مراکز انتقال خون استان بوشهر رعایت می‌شود، عنوان کرد: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان انتقال خون ايران پلاکت خون بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان انتقال خون ايران پلاکت خون بوشهر سازمان انتقال خون ايران پلاکت خون بهداشت و سلامت استان بوشهر انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان