Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@15:37:01 GMT

هشدار زرد هواشناسی؛ رگبار و رعدوبرق در سه استان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۳۴۹۳

هشدار زرد هواشناسی؛ رگبار و رعدوبرق در سه استان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به فعالیت سامانه موسمی و رشد ابر‌های همرفتی در برخی مناطق کشور، از وزش باد شدید و مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد طی امروز تا چهارشنبه (۱۷ تا ۱۹ خرداد) در جنوب و ارتفاعات کرمان، شمال شرق هرمزگان و مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد. از این رو اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی در هشدار زردرنگ دیگری نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا دو متر و در فراساحل شرق دریای عمان تا ۲.۵ متر خبر داده است.

حاکمیت این شرایط جوی امروز (۱۷ خرداد) در خلیج فارس، تنگه هرمز، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود و تداوم این شرایط تا فردا (۱۸ خرداد) در شرق دریای عمان و مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین در این هشدار آمده است: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج چهارشنبه (۱۹ خرداد) برای مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان خواهد بود و پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ خرداد) برای خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناور‌های سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تور‌های صیادی وجود دارد بنابراین ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سازمان هواشناسی بارش باران هشدار زرد انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سیستان و بلوچستان شرق دریای عمان وزش باد شدید خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899488

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور