Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:29:49 GMT

افزایش بهای ساختمان با روش‌های نورپردازی نوین

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۴۶۹۹

افزایش بهای ساختمان با روش‌های نورپردازی نوین

نورپردازی درونی و بیرونی ساختمان، تأثیر بر نمای آن دارد که صاحبنظران املاک معتقدند، همین موضوع به تنهایی می‌تواند مشتری‌پذیری آن را افزایش یا کاهش دهد. شاید تا به حال نگاه شما به نورپردازی منزل یا محل کارتان یا نمای ساختمانی که در آن سکونت دارید، صرفاً از جهت افزایش دادن وجوه زیبایی‌شناسی آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع اکثر افراد به این مقوله به چشم یک امر سلیقه‌ای نگاه می‌کنند. اما با یک تغییر نگرش می‌توانید این موضوع را برای خود تبدیل به یک فرصت جدی کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نورپردازی درونی و بیرونی ساختمان، تأثیر بر نمای آن دارد که صاحبنظران املاک معتقدند، همین موضوع به تنهایی می‌تواند مشتری‌پذیری آن را افزایش یا کاهش دهد. شاید تا به حال نگاه شما به نورپردازی منزل یا محل کارتان یا نمای ساختمانی که در آن سکونت دارید، صرفاً از جهت افزایش دادن وجوه زیبایی‌شناسی آن بوده است. در واقع اکثر افراد به این مقوله به چشم یک امر سلیقه‌ای نگاه می‌کنند. اما با یک تغییر نگرش می‌توانید این موضوع را برای خود تبدیل به یک فرصت جدی کنید.

تصور کنید که ملک خود را می‌خواهید به فروش برسانید، ممکن است این ملک نوساز و یا قدیمی باشد. تعدادی متقاضی برای معامله این ملک به شما مراجعه می‌کنند. همه‌ی مزیت‌ها و و همه‌ی معایب ساختمان را بررسی می‌کنند. و در نهایت بر اساس آنها قیمتی را بعنوان بهای آن ملک تعیین می‌کنند. ادعا این است که می‌توان با انجام هزینه‌های کم و اقدامات کوچک اما به صرفه، بهای ساختمان را در نظر متقاضیان افزایش داد.  امروزه باید از روش‌‌های نوین برای جلب متقاضیان استفاده کرد. سعی می‌کنیم در ادامه سعی می‌کنیم راه‌های بهتر جلوه کردن ملک در چشم متقاضیان را با شما در میان بگذاریم.

در حال حاضر برای ایجاد روشنایی، لوازم و تجهیزات زیادی وجود دارد. در واقع بهترین تجهیزات روشنایی برای شما محصولاتی هستند که تا چندین سال بتواند کارایی و زیبایی خود را حفظ کنند. این تجهیزات علاوه بر کارایی باید به صورت خلاقانه مورد استفاده قرار بگیرند. تجهیزات و لوازم زیادی برای روشنایی وجود دارند که هر کدام از آن ها کاربرد خاص و ویژگی های خود را دارند. از جمله مهم‌ترین و بهترین لوازم روشنایی لامپ‌های هالوژنی و پنل‌های ال ای دی را می‌توان نام برد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

لوازم روشنایی منتخب متخصصین برای بهترین نورپردازی

» استفاده ازچراغ های خطی: استفاده کردن از چراغ های خطی یک روش برای نورپردازی مناسب می‌باشد. این چراغ‌ها به صورت آویز می‌باشند و در آن ها تعدادی لامپ در کنار همدیگر به یک منبع الکتریسیته متصل می‌باشند. این ایده برای نورپردازی فضاهای کوچک بسیار مناسب می‌باشد و بسیار محبوب می‌باشد. پیشنهاد ما برای خرید مطمئن این وسیله، سایت لایت هوم است. از چراغ های خطی می توانید در قسمت هایی از فضا که بیشترین نیاز را به نور دارند، استفاده کنید. در واقع بیشترین کاربرد این چراغ ها بالای جزیره آشپزخانه یا میز ناهار خوری است. لازم است بدانید که ارتفاع آویز چراغ را با توجه به نیاز خود می توانید تنظیم کنید.

» هدایت نور طبیعی: یک روش دیگر نورپردازی استفاده کردن از نور طبیعی است. بهتر است که با از بین بردن سطوح غیر ضروری، مسیر نور را مسدود نکنید. در واقع نور طبیعی خورشید می تواند که نور کافی را برای روشنایی فضا در اختیار شما قرار می‌دهد و نتیجه‌ای فوق‌العاده را در نورپردازی به ارمغان بیاورد مخصوصا در مکان های کوچک ایده بسیار عالی برای نورپردازی به شمار می رود. در ساعت های مختلف روزانه می‌توانید که از روشنایی مطلوبی بهره ببرید. به هر اندازه ای که سایه ها کمتر باشد فضاهای کوچک، روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان داده می شوند.

» استفاده از لامپ هالوژنی: استفاده از این نوع هالوژن‌ها بهترین گزینه برای فضاهای جمع و جور با سقف‌های کوتاه می‌باشند لذا فضای کمی را اشغال می‌کند و به فضا روشنایی کاملی را می‌دهد. این چراغ ها به سقف نصب می‌شوند و از سقف به عنوان منبع نور بهره میبرند. این روش بین طراحان دارای محبوبیت خاصی است و بروز و مدرن می‌باشد. این هالوژن های سقفی علاوه بر زیبایی که دارند می‌تواند که حس و حال خوب را در فضا افزایش دهد و برای رسیدن به این هدف آن را با آباژور رومیزی یا چراغ آویزهای تزئینی ترکیب می‌کنند تا فضا دلپذیر تر به نظر برسد.

» عدم استفاده از چراغ آویزهای بزرگ: استفاده از وسایل روشنایی کوچک یک ترفند بسیار هوشمندانه در نورپردازی مخصوصا فضاهای کوچک می‌باشد. برای مثال یک چراغ آویز بزرگ باعث می‌شود فضاهای کوچک شلوغ به نظر برسند. در عوض به جای استفاده از چراغ های بزرگ اگر نوع کوچک آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند می‌توان فضای بیشتری را بدون کاهش عملکرد روشنایی ببخشد. چراغ‌های آویز کریستالی یا نوع سنتی برای خانه‌ای با فضای کم به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشند پس برای نورپردازی اتاق‌های کوچک بهتر است که از چراغ‌های آویز بزرگ استفاده نکنید.   

» نور پردازی در نشیمن: در طول روز بیشتر وقت ما در نشیمن خانه صرف می‌شود، پس بهتر است که در نشیمن از نور کافی برخوردار باشد. برای نور پردازی نشیمن باید نکات و اصول استاندارد رعایت شود برای مثال از نور‌های کم و بدون تابش مستقیم می‌توان برای تماشای تلویزیون استفاده نمود. میتوانید از لامپ‌هایی که به شما طیف وسیعی از نور را می‌دهند، استفاده کنید. می‌توانید آباژور های ایستاده یا رومیزی را استفاده کنید اگر فراهم کردن این همه موارد برای شما پیچیده است، یک چراغ آویز ساده برای تامین روشنایی لازم می‌تواند که به راحتی نیاز شما را برطرف کند.

چگونه با نورپردازی خوب بهای ساختمان را افزایش دهیم؟

متخصصین نورپردازی بنا بر مبنای تجربه به این نتیجه رسیده‌اند که نورپردازی فضای درونی بنا در جلب نظر متقاضیان برای افزایش بهای ملک تاثیر بسزایی دارد. اما قطعاً باید بدانیم که در این رابطه باید از کدام لوازم روشنایی استفاده کنیم تا بیشتر تاثیرگذاری را بر مخاطب داشته باشیم. همچنین در این زمینه باید از کیفیت عالی اجناسی که استفاده می‌کنیم مطمئن باشیم. تهیه‌ی این لوازم از تولیدکنندگان یا فروشندگان معتمد بازار نکته‌ای اجتناب ناپذیر است.

https://egclighting.com/

در رابطه با لامپ هالوژنی باید بگوییم که این نوع لامپ‌ها یک ورژن پیشرفته‌تر از لامپ‌های رشته‌ای می‌باشند. این لامپ متشکل شده از یک رشته تنگستن که در محفظه‌ای پر شده با گاز بی اثر و کمی هالوژن همچون برم و ید می‌باشد. زمانی که جریان برق به لامپ می‌رسد گاز هالوژن موجب موجب گرم شدن رشته داخل محفظه لامپ می‌شود و در نهایت نور سفیدی از آن‌ها ساطع می‌شود.

اما در رابطه با پنل‌های ال ای دی باید بگوییم که پنل‌های ال ای دی برای تامین روشنایی محیط از تکنولوژی متفاوتی نسبت به سایر چراغ‌ها برخوردار می‌باشد. این پنل ها طراحی مدرنی دارند که جایگزین بسیار مناسبی برای چراغ های فلورسنت به شمار می روند. آلومینیوم یکی از بهترین مواد برای استفاده به عنوان قاب پنل‌ها می‌باشد که معمولاً در پشت پنل مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این پنل ها عبارت اند از :

انعطاف پذیری در طراحی طول عمر بالا کیفیت نور بسیار خوب و کارآمد سازگاری با نرم افزار های متعدد ایجاد طیف رنگی متنوع قابلیت استفاده مداوم و طولانی مدت

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برای نورپردازی فضاهای کوچک چراغ آویز برای نور لامپ ها پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد