Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@21:33:49 GMT

چطور یک اسپری ضد تعریق مناسب انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۵۰۲۴

حجم بسیاری از بدن انسان تشکیل شده از آب است و می‌توان گفت بدون وجود آب سیستم کلی بدن انسان دچار اختلال شده و حتی فرد را با خطر مرگ تهدید می‌کند. آب موجود در بدن انسان در ارگان‌های حیاتی مختلفی استفاده می‌شود و یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن خنک کردن کلی بدن است؛ چنین موضوعی نیز با استفاده از غدد عرق و تعرق در بدن اتفاق افتاده که در نهایت موجب کنترل حرارت بدن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرق کردن اتفاقی طبیعی در بدن انسان است که به بهبود وضعیت بدن نیز بسیار کمک می‌کند اما در کنار فواید خود معضلاتی مانند بوی بد نیز برای فرد ایجاد می‌کند. امروزه کنترل بوی بد عرق با استفاده از محصولات ضد تعریق مانند انواع اسپری خوشبوکننده بدن، دئودورانت‌ها، مام رول، استیک رول و کرم ضد تعریق صورت می‌گیرد. البته یکی از راه‌های ساده برای کنترل تعرق بدن استحمام روزانه است اما این کار نیز ممکن است در روزهای بسیار گرم تابستان جوابگوی بسیاری از افراد نباشد، بنابراین بهترین کار برای کنترل و از بین بردن بوی بد عرق استفاده از محصولات ضد تعریق و به خصوص اسپری ضد تعریق است. فروشگاه ایرانوس با عرضه بهترین محصولات ضد تعریق از برترین برندها مانند اسپری آدیداس ، اسپری لورآل، اسپری نیوا و سایر محصولات مشابه بهترین مرجع برای خرید انواع محصولات ضد تعریق بر اساس تمامی سلیقه‌ها است.

تفاوت اسپری ضد تعریق و اسپری خوشبوکننده

شناسایی انواع محصولات ضد تعریق به انتخاب و خرید هر یک کمک بسیاری می‌کند. مهم‌ترین نکته در خرید اسپری ضد تعریق تشخیص تفاوت آن از اسپری خوشبوکننده بدن است. تفاوت مهم این دو محصول که در هنگام خرید بایستی به آن توجه داشت، تفاوت عملکرد به دلیل نوع فرمولاسیون تشکیل دهنده آن‌ها است. در ترکیبات سازنده اسپری‌های خوشبو کننده بدن از مواد ضد تعریق استفاده نشده و این موضوع سبب شده تا این محصول تنها موجب خوشبو شدن بدن شده و عمل جلوگیری از تعرق را انجام ندهد، در حالی که در اسپری‌های ضد تعریق از موادی مانند آلومینیوم هیدروکسید استفاده شده که از تعرق بدن جلوگیری کرده و موجب بسته شدن این منافذ خواهد شد. اسپری‌های خوشبو کننده بدن کارکردی مشابه به عطر و ادکلن داشته و در تاثیری در کنترل عرق بدن ندارند اما اسپری‌های ضد تعریق علاوه برو ایجاد بوی خوش بر روی بدن تعرق افراد را نیز کمتر خواهد کرد.

نحوه استفاده صحیح از اسپری ضد تعریق

یکی از راهکارهای مهم برای بهتر نتیجه گرفتن در استفاده از اسپری‌های ضد تعریق، چگونگی استفاده از آن‌ها است. این چگونگی شامل محل و زمان استفاده از اسپری بوده که در ادامه نحوه صحیح آن را شرح خواهیم داد.  بهترین زمان مصرف اسپری‌های ضد تعریق بلافاصله پس از استحمام و قبل از خشک شدن بدن است. رطوبت موجود بر روی پوست بدن پس از حمام کردن همراه با موارد داخل اسپری جذب بدن شده و ساعات بیشتری خاصیت ضد تعریق بودن خود را حفظ می‌کند؛ این راهکار برای افرادی که میزان تعرق بیشتری نسبت به دیگران دارند مناسب‌تر است. همچنین می‌توان در صورتی که تعرق بسیاری ندارید قبل از خروج از منزل و یا انجام فغالیت‌های بدنی سنگین که منجر به تحریک غدد عرقی می‌شود از اسپری استفاده کرد. قسمتی از بدن که معمولا اسپری ضد تعریق بر روی آن اعمال می‌شود نواحی زیر بغل است. برای گرفتن نتیجه بهتر در کنترل تعرق به خصوص در آقایان بهتر است سایر نواحی مانند سینه و گردن و نواحی پشت بدن را نیز با استفاده از اسپری در برابر تعریق زیاد مصون نگه داشت. توجه داشته باشید میزان پاشش اسپری نباید بسیار زیاد باشد زیرا که به مرور زمان موجب سیاه شدن و خشک شدن پوست آن ناحیه می‌شود.

روش تشخیص اسپری ضد تعریق مناسب

برای خرید اسپری ضد تعریق مناسب بهتر است تعدادی نکته در این رابطه را رعایت کنید. نکته اول خرید محصولی با کیفیت و شناخته شده از فروشگاهی معتبر است. با خرید از فروشگاه ایرانوس می‌توانید اسپری ضد تعریقی با کیفیت و اصل را خریداری کرده و از تاثیر آن بر روی بدن خود اطمینان داشته باشد.  نکته دوم برای تشخیص اسپری مناسب توجه به ترکیبات سازنده محصول و مشخصات آن است. بهتر است اسپری خریداری شده شامل ترکیباتی مانند  نمک های آلومینیوم باشد تا علاوه بر کنترل تعرق، باعث بروز حساسیت نیز در افراد نشود، وجود موادی مانند پارابن و الکل در ترکیبات تشکیل دهنده اسپری چندان مطلوب نبوده و ممکن است بر اثر استفاده از چنین محصولی پوست دچار خشکی و التهاب بیش از حد شود. مشخصات درج شده بر روی اسپری نیز اهمیت بسیاری دارند، یکی از مشخصات مهم اسپری ضد تعریق مقدار تاثیرگذاری آن بر روی تعرق بر اساس ساعت است. بسیاری از اسپری‌ها در مدت 24 ساعت تاثیر خود را حفظ کرده و تعدادی از آن‌ها تا 72 ساعت نیز حتی تاثیر خود بر روی بدن خواهند گذاشت، بنابراین توجه به این موضوع نیز در خرید اسپری ضد تعریق اهمیت دارد.

خرید انواع محصولات ضد تعریق از فروشگاه اینترنتی ایرانوس

خرید انواع محصولات ضد تعریق بهتر است از فروشگاهی معتبر و با سابقه صورت گیرد، فروشگاه اینترنتی ایرانوس به صورت تخصصی عرضه کننده انواع محصولات ضد تعریق، عطر و  ادکلن و لوازم آرایش و بهداشتی از برترین برندهای جهانی است. ایرانوس دارای ویترینی از محبوب‌ترین محصولات مانند عطر و ادکلن لالیک ، انواع ضد تعریق و اسپری لورال و دیگر برندهای پرطرفدار است. با خرید از فروشگاه ایرانوس می‌توان از کیفیت و اصالت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کرده و بدون کمترین رسیک از خرید خود لذت برد.

منبع: الف

کلیدواژه: اسپری های ضد تعریق اسپری ضد تعریق بدن انسان اسپری ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • شمش خم کن چیست؟
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟