Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مرتضوی معاون سازمان زندان‌های کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید زندان‌های آذربایجانشرقی گفت: بر اساس آمار‌ها، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۶۷ نفر زندانی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است و این جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در خصوص مشکلات زندان‌ها باید گفت، در بحث پایش حتما طبقه بندی و رتبه بندی‌ها به صورت جدید اتفاق می‌افتد، نگاه ویژه شما به مقوله جرم و حبس زدایی بسیار ارزشمند است و این موضوع باعث شده است استان آذربایجان شرقی رتبه یک کشوری را به دست آورده و بدرخشد.

اوخاطرنشان کرد: موضوع تکرار جرم یک شاخص کلان است که دراختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته است و در ذیل آن تمامی اقدامات اصلاح تربیت، سلامت جسم، توانمندسازی حرفه‌آموزی بعد از خروج از زندان نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان زندان‌های کشورافزود: ۷۴ درصد از زندانیان دارای یک سابقه و ۲۵ و ۴ دهم درصد سابقه صفر دارند و می‌توان گفت جمعیت زندانیان کشور جمعیت خاصی را شامل می‌شوند، که جرم‌های پشت سر هم انجام می دهند، از سویی نرخ تکرار جرم به زیر ۵ درصد کاهش یافته است.

موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت:با دستور ریاست محترم قوه قضاییه کاهش زندانیان اتفاق افتاده است که امری مبارک است و باید به صورت مستمر در تمامی ایام ادامه داشته باشد، ما در بهبود جمعیت کیفری و ادامه بازداشت کسانی که ضرورتی بر بازداشت آن‌ها وجود ندارد ،جلوگیری می‌کنیم.


اوادامه داد: متاسفانه نتوانستیم در باز اجتماعی کردن زندانیان خوب عمل کنیم قطعاً کسانی که دارای سوابق متعدد هستند نمی‌توانند از تبصره ماده ۵ استفاده کنند.

او افزود: مشکل اساسی ما زندان مرکزی تبریز است و ۵۰ درصد زندانیان استان در آن نگهداری می‌شوند، باید برنامه‌های اصلاحی ما در اینجا اجرایی شود، اما فضای فیزیکی این امکان را نمی‌دهد به همین جهت فکری در این مورد باید کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: قطعاً مدیران خلاق و تلاشگر در بالا بردن بهره‌وری سازمان‌ها موثر هستند و می‌توانیم از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم.

در پایان مراسم محمد جوادی به عنوان مدیرکل جدید سازمان زندان‌های استان منصوب و از خدمات حسن محمد یاری مدیر کل سابق این سازمان تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندانیان جرایم غیر عمد دادگستری سازمان زندان ها آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند