Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:42:36 GMT

بررسی پرونده سقوط هواپیمای مالزی در دادگاه هلند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۵۷۷۱

بررسی پرونده سقوط هواپیمای مالزی در دادگاه هلند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، رسیدگی قضایی به این پرونده ماه مارس سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود، اما جلسات استماع و کشمکش بر سر اعتبار حقوقی شواهد تاکنون ادامه یافته بود. دادستانی هلند سه شهروند روس و یک تبعه اوکراین را به دلیل نقش‌شان در سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی به قتل و نقش آفرینی عامدانه در این حادثه متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرواز شماره ۱۷ هواپیمای مالزی که در روز ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴ (۲۶ تیر ۱۳۹۳) فرودگاه آمستردام را به مقصد کوالالامپور ترک کرده بود بر فراز خاک اوکراین سرنگون شد. در این حادثه ۲۹۸ سرنشین این هواپیمای مسافربری کشته شدند.

محل سقوط این هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در منطقه‌ای از شرق اوکراین واقع شده بود که نزاع مسلحانه بین نظامیان این کشور و شورشیان مورد حمایت روسیه در آن جریان داشت.

بنا به گزارش گروه تحقیق بین‌المللی درباره این حادثه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد این هواپیما بر اثر اصابت یک فروند موشک شلیک شده از سامانه موشکی بوک (BUK) متعلق به روسیه در شرق اوکراین سقوط کرد. روسیه هرگونه دخالت در سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی را رد کرده است.

از ۲۹۸ قربانی این حادثه ۱۹۶ نفر تبعه هلند بودند. جلسات دادگاه برای بررسی شواهد که با طرح پرسش از سوی دادستانان و وکلای مدافع متهمان همراه خواهد بود تا روز ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) ادامه خواهد یافت. خانواده قربانیان قرار است ماه سپتامبر (شهریور/مهر) فرصت طرح نظراتشان را در جلسات دادگاه پیدا کنند.

چهار متهم این پرونده در جلسه روز دوشنبه دادگاه حضور نداشتند و به طور غیابی محاکمه می‌شوند. آن‌ها در صورت اثبات جرم ممکن است به حبس ابد محکوم شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هواپیمای مالزی دادگاه هلند سقوط هواپیمای مالزی انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم

حادثه‌ای در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال کشور پرو رخ داد.

حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای ۲۰۰ متری در شمال پرو دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، این حادثه در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال این کشور رخ داد.

گزارش‌ها همچنین حاکیست این سانحه دست‌کم ۱۷ مصدوم داشته است هرچند تعداد دقیق مصدومان هنوز تایید نشده است.

اتوبوس به داخل این دره در نزدیکی شهر «کاخامارکا» در رشته کوه‌های آند سقوط کرده است.

اتوبوس حدود ۵۰ مسافر داشته و پس از سقوط در حاشیه رودخانه‌ای که در اعماق دره جاری است، متوقف شده است. شاهدان می‌گویند جریان آبِ رودخانه، چند تن از مسافران را با خود برده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب