Web Analytics Made Easy - Statcounter

دروازه بان سابق پرسپولیس گفت: مکتبی در این سال ها در پرسپولیس ورود پیدا کرد که با حضور برانکو در این باشگاه پایه گذاری شد. این مکتب، شخصیت و روحیه موفقیت و قهرمانی است که با حضور برانکو آغاز شد و در سال های بعد هر بازیکن و حتی مربی که به این تیم اضافه شد توانست در آن ذوب شده و آن را ادامه دهد و راز تداوم موفقیت های اخیر پرسپولیس هم ناشی از این موضوع است که نفراتی که تناوب در سال های اخیر در پرسپولیس حضور داشته اند این مساله را به خوبی درک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید به این موضوع تاکید کنم که شخصیت قهرمانی به این سادگی ها ایجاد نمی شود. شاید در این سال ها تیم های دیگر در بحث مهره و بازیکن شرایطی به مراتب بهتر از پرسپولیس داشته اند اما بدون داشتن شخصیت قهرمانی نتوانسته اند موفق شوند.

مهدی واعظی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس شرایط خوبی را پشت سر گذاشته و من پیش بینی می کنم این شرایط خوب برای این فصل هم برای این تیم تکرار شود. این تیم در سال های گذشته انسجام خوبی داشته است و توانسته است نوار موفقیت های خود را ادامه دهد، موضوعی که در فوتبال ایران یک اتفاق نادر محسوب می شود.

او در ادامه تاکید کرد: در سال هایی که من در فوتبال ایران حضور داشتم تا به امروز هیچ تیمی نتوانسته است این شرایط خوب را به دست آورده و آن را تداوم ببخشد اما پرسپولیس از 4-5 فصل قبل روند رو به رشدی را طی کرده و 4 قهرمانی متوالی در لیگ برتر را به دست آورده است و حالا هم این شانس را دارد برای پنجمین فصل متوالی جشن قهرمانی بگیرد.

واعظی با اشاره به عواملی که باعث شده پرسپولیس روند فوتبالی خوبی را آغاز کرده و تا به امروز ادامه دهد به خبرنگار برنا گفت: برای موفقیت هر تیمی عوامل مختلفی نیاز است که در این سال ها پرسپولیس از تمامی این فاکتورها برخوردار بوده است. جدا از بحث کادرفنی و بازیکنان خوب و آماده ای که در این سال ها در پرسپولیس حضور داشته اند، پرسپولیس در بحث مدیریتی و حمایت هواداران هم از وضعیت خوبی برخوردار است و تمامی این فاکتورها در کنار هم کمک کرده تا این تیم روند خوبی را داشته باشد.

او در ادامه افزود: مکتبی در این سال ها در پرسپولیس ورود پیدا کرد که با حضور برانکو در این باشگاه پایه گذاری شد. این مکتب، شخصیت و روحیه موفقیت و قهرمانی است که با حضور برانکو آغاز شد و در سال های بعد هر بازیکن و حتی مربی که به این تیم اضافه شد توانست در آن ذوب شده و آن را ادامه دهد و راز تداوم موفقیت های اخیر پرسپولیس هم ناشی از این موضوع است که نفراتی که تناوب در سال های اخیر در پرسپولیس حضور داشته اند این مساله را به خوبی درک کرده اند. باید به این موضوع تاکید کنم که شخصیت قهرمانی به این سادگی ها ایجاد نمی شود. شاید در این سال ها تیم های دیگر در بحث مهره و بازیکن شرایطی به مراتب بهتر از پرسپولیس داشته اند اما بدون داشتن شخصیت قهرمانی نتوانسته اند موفق شوند.

واعظی ضمن تمجید از کادرفنی فعلی پرسپولیس تصریح کرد: یحیی گل محمدی سال ها در پرسپولیس و تیم ملی حضور داشته و این تجربیات برای موفقیت او کمک بزرگی بوده است؛ ضمن این که حضور فردی مثل کریم باقری کمک بزرگی برای کادرفنی پرسپولیس در این سال ها بوده است. 

او در خصوص شانس این تیم برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر گفت: به نظر من کسب جام در این فصل برای پرسپولیس دور از دسترس نیست.اگر 20 درصد از شانس موفقیت را به آیتم هایی مثل عوامل حاشیه ای، چیدمان داوری، محرومیت ها، شکل و تقویم بازی ها اختصاص دهیم پرسپولیس از شانس 80 درصدی برای قهرمانی برخوردار است.

دروازه بان سابق پرسپولیس در مورد گلرهای حال حاضر سرخ پوشان به خبرنگار برنا گفت: با جدایی بیرانوند از پرسپولیس خیلی ها بر این باور بودند که این تیم از ناحیه دروازه دچار چالش خواهد شد اما حضور دروازه بانی مثل حامد لک این دغدغه را از بین برد. پس از جدابی بیرانوند دروازه بان های زیادی برای حضور در پرسپولیس کاندیدا شدند اما زمانی که مشخص شد قرعه به نام لک افتاده است، خیلی خوشحال شدم. لک از فاکتورهایی برخوردار بود که شاید گزینه های دیگر از آن بهره نمی بردند. او علاوه بر این که پرسپولیسی بود، از نظر شرایط بدنی و همین طور وضعیت فنی به گونه ای است که بهترین انتخاب برای پرسپولیس محسوب می شد. حالا با گذشت زمان این موضوع کاملا ثابت شده است و براین باور هستم او این توانایی را دارد که سال های سال به عنوان دروازه بان اول در پرسپولیس حضور داشته باشد. در مورد رادو هم باید بگویم این دروازه بان در طول 5 فصلی که در پرسپولیس حضور داشت با وجود نیمکت نشینی و حضورش به عنوان دروازه بان دوم کمترین حاشیه و مشکل را داشت و از نظر اخلاقی فوق العاده بود و کوچکترین مشکلی را ایجاد نکرد. در حال حاضر شنیده ام بر سر دریافت مطالباتش به مشکل خورده است اما امیدوارم با مساعدت و همکاری با او مشکل به وجود آمده حل شود. او به عنوان دروازه بان دوم حضور موفقی را در پرسپولیس داشت و بهتر است در فضایی مسالمت آمیز مشکلش حل شود تا در حضور او و لک، پرسپولیس دغدغه ای در درون دروازه اش نداشته باشد. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس قهرمانی بیرانوند حامد لک برانکو مهدی واعظی رادوشوویچ یحیی گل محمدی پرسپولیس حضور داشته پرسپولیس حضور سال ها در پرسپولیس حضور برانکو شخصیت قهرمانی سال ها دروازه بان ادامه دهد داشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟

حسام اسلامی که این روزها برای نمایش مستند تازه‌اش «رویاباف و قاضی» به تورنتوی کانادا رفته تا فیلمش را روی پرده و همراه با تماشاگران جشنواره «هات‌داکس» ببیند، درباره ایده اولیه این مستند به خبرنگار مهر گفت: برای من موضوع حفاری و جستجوی اجناس باارزش قدیمی جذاب بود. در مراحل تحقیق، متوجه شدم مازندران، به طور ویژه سوادکوه یکی از بالاترین آمار قضایی مربوط به حفاری های غیرمجاز را دارد. این پرونده‌ها، فقط به حفاری ختم نمی‌شود، گاهی جرایم دیگر مثل قتل هم در این مسیر رخ می‌دهد یا ریزش چاه یا محل حفاری، باعث مرگ جستجوگر و حفار شده است. درگیری‌های بین حفارها هم خودش ماجرایی است. این پرونده‌ها و این حفاری‌ها، ایده ساخت «رویاباف و قاضی» شد.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نقش پررنگ طبیعت در فیلم گفت: لوکیشن آن منطقه با طبیعت بکر و چشم نواز، بخش دیگری از جذابیت این ماجرا برای من بود. حفاری، گاهی در شهر یا منطقه مسکونی رخ می‌دهد، گاهی در دل طبیعت. طبیعت در چنین حفاری‌هایی یک شخصیت است و هویت دارد. طبیعت با دادن نشانه‌های اغلب مبهم، حفارها را گمراه، ترغیب یا سردرگم می‌کند. افرادی که در طبیعت دنبال گنج می‌گردند، هر سنگ، شی یا درختی برایشان معنا دارد و فکر می‌کنند، اینها نشانه هستند و باید بهشان توجه کرد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که «رویاباف و قاضی» درباره مردم و رویاهایشان است، گفت: ما درباره یک موقعیت انسانی صحبت می‌کنیم که ریشه‌ای دیرینه و تاریخی دارد. ما تمدنی باستانی داریم، این رویا و تمایل، برای دستیابی به گنج و میراث و ثروت گذشتگان در بسیاری از ما وجود داشته است. در ادبیات کلاسیک ما، داستان‌های بسیاری با این مضمون وجود دارد. وقتی درباره امروز حرف می زنیم، این تمایل و رویا، تشدید می‌شود. هر چه شرایط اقتصادی سخت‌تر می‌شود، گرایش به این رویا بیشتر می‌شود. مردم فکر می‌کنند، روی زمین نمی‌شود به این خواسته رسید اما زیر زمین می‌شود، آن را دنبال کرد.

کارگردان مستند «پروژه ازدواج» درباره شخصیت خانم قاضی در مستند «رویاباف و قاضی» گفت: من نمی‌دانستم در سیستم قضایی، قاضی خانم داریم. مجوزهای لازم برای فیلمبرداری در منطقه را گرفتیم، روز اول، متوجه شدم قاضی پرونده های میراث فرهنگی یک خانم است. ایشان بسیار مسلط بود، برای اولین بار در طی سال‌های کارم، با چنین شخصیتی مواجه شدم که این قدر مقابل دوربین راحت بود و خیلی سریع، با حضور ما در دفترش، کنار آمد. در یک فضای مردانه و سختگیر قضایی، همه با احترام به خانم قاضی نگاه می‌کردند و ایشان محل رجوع و بسیار دقیق و حرفه‌ای بود. این نکته برایم جذاب بود.

اسلامی با توجه به نمایش مستند «رویاباف و قاضی» در جشنواره‌های «هات‌داکس»، «ایدفا» و «تروفالس» و واکنش تماشاگران به حضور شخصیت قاضی خانم گفت: برای مخاطبان جالب بود که در ایران قاضی خانم فعالیت می‌کند، آنها تحت تاثیر فیلم و این شخصیت بودند. هم مخاطبان ایرانی خارج از کشور و هم تماشاگران خارجی، درباره این شخصیت سوال می‌پرسیدند و یکی از نکات جذاب فیلم، برایشان حضور، اقتدار و تسلط او بر کارش بود. به نظرم، فهم جامعه ایرانی و مسایل اجتماعی آن ساده نیست و با یک جمله و کلمه نمی‌شود درباره رخدادها، شخصیت‌ها و موقعیت‌ها صحبت کرد.

کارگردان «متهمین دایره بیستم» در پایان درباره لحن و فضای فیلم تازه‌اش «رویاباف و قاضی» گفت: یکی از جذابیت‌های فیلم برای تماشاگران در جشنواره‌هایی که «رویاباف و قاضی» در آن روی پرده رفت، لحن طنزآمیز و فضای آن بود. موضوع اجتماعی و حال و هوای شخصیت‌ها جدی و گاه تلخ است، اما فیلم از نظر مخاطبان سرخوش و طنازانه است. لحن طنز فیلم را می‌گرفتند، آن را دوست داشتند و در تمام نمایش‌ها، واکنش نشان می‌دادند. امیدوارم در ایران هم، مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کند. «رویاباف و قاضی» پر از حس‌های متفاوت و رنگارنگ است، نه لزوما شکست و تلخی.

مستند «رویاباف و قاضی» فیلم تازه حسام اسلامی، روایتی است از تلاش مردم منطقه سوادکوه برای یافتن گنج. «رویاباف و قاضی» دوشنبه ۱۰ و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در جشنواره «هات داکس» کانادا روی پرده رفت و از آن استقبال شد.

«رویاباف و قاضی» آبان ۱۴۰۲ در جشنواره «ایدفا» به عنوان تنها فیلم ایرانی تولید شده در ایران، نمایش داده شد، این مستند پس از آن در جشنواره «تروفالس» میسوری آمریکا روی پرده رفت و اکران در «هات داکس» سومین حضور بین‌المللی این مستند است.

این مستند، به زودی در جشنواره ژان روش پاریس و میلینیوم ورشو، نمایش داده خواهد شد.

عوامل مستند «رویاباف و قاضی» عبارتند از کارگردان: حسام اسلامی، فیلمبردار: حامد حسینی سنگری، تدوین: افسانه سالاری، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: یونس اسکندری، تهیه‌کننده: حسام اسلامی.

حسام اسلامی، پیشتر مستندهای «محاکمه مصدق»، «پروژه ازدواج»، «متهمین دایره بیستم» و ... را کارگردانی کرده است.

کد خبر 6094478 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • سیل توصیف از گل شهاب: وحشیانه، غیرمعقول و تاریخی!
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • کار سخت مهاجمان پرسپولیس برابر «پولی»/ آمار خیره کننده مرد برزیلی
  • پولی در مسیر قهرمانی پرسپولیس (عکس)
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • گولسیانی: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است/ از قهرمانی نا امید نیستیم+فیلم