Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگ اخیر غزه به اعتراف مقام‌های صهیونیست شکستی برای این رژیم بود. خبرگزاری میزان – جنگ ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، سبب شد تا قابلیت‌های نظامی حماس بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با تجاوز آشکار شود.   «میدل ایست آی» در گزارشی به موضوع مهم مورد بحث روز‌های اخیر و در پی برقراری آتش بس شکننده پرداخته است؛ پیروز درگیری‌های ماه می‌ میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه کیست؟   این گزارش تاکید می‌کند، با وجود سهم بالای تلفات و مجروحان در سمت فلسطینیان، رسانه ها، سیاستمداران و فرماندهان نظامی اتفاق نظر دارند که حماس به شکل موثری رژیم صهیونیستی را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به اذعان مقام‌های نظامی، حماس از دیدگاه استراتژیک به اهداف خود رسیده و توانسته خود را به عنوان بازیگری معرفی کند که در هنگام بحث از قدس و مسجدالاقصی قابل نادیده گرفتن نیست.   ضمن اینکه ایده رژیم صهیونیستی مبنی بر اجرای حملات مکرر علیه نوار غزه برای ممانعت از افزایش و تجمع قدرت نظامی جنبش‌های مقاومت فلسطین ناکام مانده است.   نگارنده در ادامه نوشت، توانایی نظامی جدید حماس اعم از راکت‌های دور بُرد و دقیق تر، هواپیما‌های بدون سرنشین و زیردریایی‌های بدون سرنشین، ارتش رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده است.   مثال‌های مشهود در مورد تغییر و پیشرفت قابلیت‌های حماس در این گزارش نیز مورد توجه قرار گرفته است.   به نوشته «هاآرتص»، رسانه صهیونیستی، در جنگ ۵۱ روزه ۲۰۱۴ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه خواستار روان درمانی بودند، اما در جنگ اخیر شمار تقاضا‌ها به ۳ هزار و ۴۰۰ مورد رسید.   علاوه بر آن، در جنگ ۲۰۱۴ منطقه مرزی برای نظامیان صهیونیست کُشنده‌ترین مناطق بودند، اما در جنگ اخیر بُرد حملات حماس به «تل آویو» رسید.   به گزارش محقق ارشد موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، ارتش رژیم صهیونیستی، تسلیحات مورد نیاز خود را نخست از آمریکا، سپس از آلمان و ایتالیا تهیه می‌کند.   البته نقش اصلی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را جنگنده‌های آمریکایی با خلبانان آموزش دیده توسط مربیان ایتالیایی برعهده دارند.   تسلیحات ساخت اسرائیل نیز عملا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ مشهورترین سیستم دفاعی ارتش، «گنبد آهنین» بود که با کمک آمریکا و صد‌ها هزار دلار هزینه برای رهگیری فعالیت می‌کند اما اشتباه این سامانه در سرنگون کردن پهپاد خودی، بحرانی در داخل و البته در انگلیس –کشور تولیدکننده پهپاد مذکور Elbit- به راه انداخت.   شرکت انگلیسی مذکور شاهد افت ارزش سهام خود در پایان جنگ غزه بود. بیشتر بخوانید: شکست استراتژیک رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شوک حماس و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی‌ این در حالی است که در درگیری‌های اخیربین رژیم صهیونیستی و نوار غزه، حماس سلاح‌های خود را با موشک‌های دور بُرد دقیق‌تر بهبود داده است.   نویسنده گزارش در ادامه به نقل از «آنتونی لوونشتاین»، روزنامه نگار مستقر در قدس اشغالی نوشت، فلسطین غالبا محل آزمایش اسلحه و تجهیزات دفاعی رژیم صهیونیستی است.   به گفته او، «در درگیری اخیر بین غزه و اسرائیل، مشخص شد که حماس با موشک‌های دور بُرد دقیق تر، سلاح‌های خود را بهبود بخشیده است؛ با وجود این، از نظر تاریخی، بسیاری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظارتی و تسلیحاتی اسرائیل از همان ابتدای امر برای استفاده علیه فلسطینیان در کرانه باختری، غزه و خود اسرائیل ساخته شده اند.»   گزارش در ادامه افشا می‌کند که واحد سایبری معروف رژیم صهیونیستی موسوم به ۸۲۰۰، برای تکمیل تکنیک‌های تسلیحات آزمایش شده علیه فلسطینیان فعالیت می‌کنند.   گزارش در پایان نوشت، شکاف در قدرت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ثابت شده و گروه‌های مقاومت مسلح فلسطین با تجهیزات خود همچنان باقی مانده‎اند.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی حماس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی حماس رژیم صهیونیستی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل

اما وقایع چندماهه اخیر در فلسطین، نشان داد این قواعد وآموزش آن نیاز به بازنگری جدی دارد؛ زیرا برخی از این قواعد برای کمک به برقراری مسالمت‌آمیز ارتباط میان تمامی ملت‌ها وضع شده است و هنگامی که هدف آن قاعده محقق نمی‌شود قطعاً کارکرد خود را ازدست می‌دهد.

همانند قاعده کشتیرانی در آب‌های آزاد که براساس (بند ۱ ماده ۵۲) کنوانسیون حقوق دریاها که طبق آن کشتی‌ها در دریای آزاد تابع هیچ قدرتی نیستند؛ بنابراین کشورهای صاحب قدرت حق اعمال نفوذ در کشتیرانی سایر کشورها را ندارند، اما درعمل شاهد آن هستیم کشور آمریکا بارها به بهانه‌های سیاسی اما با اعمال قدرت حقوقی مانع کشتیرانی کشور ایران و تجارت از طریق دریا شده است تا جایی که کشتی‌های کشور ما را به نفع خود توقیف و مصادره می‌کند و نهادهایی که باید ضمانت اجرا را علیه دولت آمریکا اعمال کنند، نه تنها از مکانیسم‌های موجود در حقوق بین‌الملل استفاده نمی‌کنند، بلکه روش‌های قانونی دیگری برای توجیه اعمال غیرقانونی آمریکا وضع نمی‌کنند.

این امر موقوف به همین قاعده نیست و سایر قواعد دیگر بین‌المللی دستخوش این اعمال قدرت در عمل شده‌اند، همانند حق برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن که سازمان عفو بین‌الملل هم بر آن تأکید دارد، ولی درعمل توسط بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در قضیه تظاهرات دانشجویان در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ، خدشه‌دار شده است.

موارد مذکور تنها موارد جزئی از قواعدی است که برای سایر کشورها تجویز و در عمل برای برخی کشورها نادیده انگاشته می‌شود.

این‌ها بخشی از مواردی است که بعضاً سایر کشورها هم ممکن است با آن درگیر شوند و توسط نهادهای بین‌المللی با برخورد متناقض مواجه شوند، اما نقض حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی فصل متفاوتی از این تناقضات آشکار را پدید آورده که هیچ کشوری تاکنون مشابه آن را ندیده است، به گونه‌ای که حتی برای حمایت از رژیم صهیونیستی برخی از قوانین حقوق بشری در کشورهایی همچون آمریکا تغییر یافته و اعتراض به اقدامات را غیرقانونی شناخته است!

از همین رو در نظم نوین جهانی و در شرایطی که حقوق ملت‌ها با افزایش توان نظامی و گسترش قدرت بازدارندگی تحقق می‌یابد، حقوق بین‌الملل و ارتباط جهان پیرامون از راه‌های حقوقی و دیپلماتیک نیاز به یک بازنگری اساسی و وجوب تعریف جدید از آن برای اساتید، دانشجویان و کاربران حقوق بین‌الملل در عمل دارد تا منافع و امنیت ملی را به بهانه رعایت این حقوق بین‌الملل پراز تناقض و جانبدارانه، ذبح کند و از طرف دیگر افکار کاربران عرصه حقوق بین‌الملل را با این زوایای پنهان آشنا و تحلیل‌های تئوری را به واقعیت جامعه بین‌الملل نزدیک کند.

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل