Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را معتبر ندانست و از این نهاد خواست که از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد و افزود: رویکرد یکطرفه آژانس می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی تبدیل شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز (سه‌شنبه) در یک رشته توئیت به اظهارات روز دوشنبه «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس و گزارش اخیر آن درباره پادمان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم غریب آبادی در این خصوص در توئیتی نوشت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یکطرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فیمابین است. این رویکرد می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود.

* گزارش آژانس معتبر نیست

وی با ذکر این نکته که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد، یادآور شد: این گزارش، معتبر هم نیست، چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا نمی‌باشد و همچنین متقاعد کننده نیز نیست، چرا که تمامی ابعاد همکاری و پیشرفت‌های حاصله را منعکس نمی‌کند.

نماینده دائم ایران در آژانس خاطرنشان کرد: تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری و  ابراز نگرانی‌های مصنوعی و همچنین خودداری از بزرگ‌نمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی اهمیت است.

* آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد 

وی تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد و باید موضعی شفاف در برابر تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل و غیرقابل پذیرش بودن بیرون ماندن این رژیم از معاهده عدم اشاعه و مخالفت مداوم آن با قرار دادن تمامی فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌ای خود تحت پادمان آژانس، اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «رافائل گروسی» صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با محمد اسلامی در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان دیدار و رایزنی کرد.

اسلامی و گروسی در جریان این دیدار به بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مشترک ایران و آژانس پرداختند.

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای روز گذشته (دوشنبه) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

کد خبر 751396

دیگر خبرها

  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر