Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مطیع روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن ۲ هزار و ۳۲۵ هنرمند دیگر در این استان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی و روستاییان و کشاورزان هستند.

وی به شیوه صدور مجوز برای این گروه از هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: پروانه تولید انفرادی صنایع‌ دستی برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی با فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول در یکی از رشته‌های صنایع‌ دستی هستند، صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: پارسال هزار و ۸۵۴ پروانه صنایع‌ دستی در همین قالب برای متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع دستی این استان صادر شد.

وی افزود: این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای هر یک‌ از رشته‌های صنایع دستی خراسان رضوی در مکان معین است.

مطیع ادامه داد: افرادی که پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

وی گفت: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی همچنین به مزایای مجوزهای صادر شده اشاره کرد و افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی از قبیل شرکت در نمایشگاهها و جشنواره‌ها، دریافت تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و دیگر موارد مشابه بهره‌مند شوند.

۸۰ رشته صنایع‌دستی در خراسان رضوی وجود دارد که در میان آنها تراش سنگهای قیمتی و نیمه‌قیمتی، سنگ هرکاره، قلمزنی، ابریشم‌بافی، فرت‌بافی، نواربافی، چرم، زیورآلات سنتی، نقاشی روی چرم، نگارگری، چاپ باتیک و گلیم بافی به عنوان صنایع‌دستی بومی این خطه شناخته شده‌اند. 

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشهد صنایع دستی هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشهد صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشهد صنایع دستی هنر دستی خراسان رضوی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان