Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی دوشنبه‌شب در جلسه بررسی طرح های نیمه تمام منطقه آزاد ماکو افزود: با توجه به تفاوت‌هایی که در قیمت‌های تمام شده پروژه های عمرانی اتفاق افتاده، دولت در جهت ایجاد امید برای مردم همه سعی خود را به کار گرفته تا پروژه‌های نیمه تمام را به پاایان برساند.

وی اضافه کرد: با تعاملی که بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی وجود دارد، اولویت بندی پروژه ها انجام شده و این موضوع نیز تحت مدیریت مقام عالی استان راهبری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بهره‌مندی از ماده ۵۶ در اجرای پروژه‌های مختلف با حمایت سازمان برنامه و بودجه را که توانسته بخشی از گره‌های پروژه‌های عمرانی متعدد را بازگشایی کند، اضافه کرد: این یک فرصت ارزنده است تا پیش از پایان کار دولت، بخش عظیمی از پروژه های عمرانی در سطح استان به ویژه منطقه آزاد ماکو به اتمام برسد.

سازمان منطقه آزاد ماکو در اتمام پروژه های نیمه تمام ماکو مشارکت می کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای اتمام و تسریع پروژه خط دوم انتقال آب به تصفیه خانه آب ماکو اظهار داشت: نیاز است در اتمام این پروژه دستگاههای متولی جدیت لازم را داشته باشند و سازمان نیز به سهم خود در اتمام آن مشارکت می کند.

محمدرضا عبدالرحیمی با تاکید بر ضرورت ارتقای زیرساخت ها و امورزیربنایی و عمرانی منطقه به سطح استاندارد افزود: تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب ماکو و خط انتقال آن ازجمله پروژه هایی است که اتمام آن مطالبه عمومی و جزء خواسته های بحق مردم و همچنین وظیفه قانونی ما در راستای حفظ سلامت مردم و بهداشت محیط زیست منطقه است که متاسفانه پروژه به دلیل محدودیت های مالی طی سال های گذشته به کندی پیش می رفت.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده سازمان برنامه و بودجه کشور با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب ماکو موافقت کرد، اضافه کرد: بر اساس این موافقت تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ماکو با تسهیلات هزار میلیارد ریالی با تضمین بازپرداخت آن از سوی دولت به سرعت قابل انجام خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم اجرای خط انتقال ثانویه آب شرب ماکو که شهرستان شوط نیز از آن بهره مند است، تاکید کرد و ادامه داد: اجرای خط دوم آب شرب نیاز به ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که سازمان منطقه آزاد ماکو آماده مشارکت ۳۰ درصدی است.

وی منبع آب شرب شهر مرگنلر را فاقد اثربخشی و مستلزم اصلاح جدی دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو با تامین مالی آبرسانی به ۲۱ روستای شهرستان ماکو توانست مشکل آب شرب روستاهای واقع در مسیر  را حل کند ولی هنوز روستاهایی در شهرستان پلدشت و شهر مرگنلر نیاز مبرم به تامین آب شرب دارند.

وی به مشکل عدم تکمیل آسفالت و اتمام پروژه جاده مرگنلر – پلدشت از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و اجرای تعهدات این اداره کل در نصب علائم و تابلوهای ایمنی و اجرای نیوجرسی بزرگراه ۵۱ کیلومتری گیت تا ماکو، تکمیل آسفالت پروژه راه روستایی ۴۴ کیلومتری حد فاصل قره تپه و قوری شکاک که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شده را خواستار شد.

وی همچنین به تقویت پوشش آنتن دهی شبکه مخابرات و اینترنت در محدوده منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: شرایط حاضر به هیچ وجه مطلوب مسیر ترانزیتی بین المللی و البته مراکز صنعتی و خدمات لجستیک منطقه نبوده و مستلزم پیگیری‌های جدی از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و البته همکاری جدی شرکت های اپراتور مخابرات و موبایل می باشد.

در این جلسه مقرر شد هرکدام از دستگاه ها نسبت به ایفای تکالیف و تعهدات خود در ارتباط با پروژه های نیمه تمام حوزه آب و فاضلاب و راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان برنامه و بودجه استان نیز نسبت به تقویت اعتبارات پروژه های مذکور و هرگونه هماهنگی لازم در این خصوص اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز ضمن اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه پوشش اینترنتی روستاهای منطقه قول مساعد داد نسبت به موضوع پوشش تلفن همراه و اینترنت منطقه پیگیری جدی تری داشته باشد.

منطقه آزاد ماکو در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی طرح های عمرانی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی طرح های عمرانی ماکو آذربایجان غربی طرح های عمرانی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو دولت سازمان منطقه آزاد ماکو پروژه های نیمه تمام آذربایجان غربی تصفیه خانه اداره کل پروژه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تپانچه در رده سنی جوانان نتایج زیر به دست آمد:   ۱- دنیا ارشدنیا از آذربایجان غربی ۲- اسرا رمضانی از آذربایجان غربی ۳- هانیه یزدان‌جو از فارس   علی کلاتی، سرمربی تیم نوجوانان و جوانان تپانچه فینال این رقابت‌ها را از نزدیک مشاهده کرد.

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی 
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی