Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد کل رشته محل های مصوب در تمام زیرنظام ها اعم از دولتی و غیردولتی در سال های ۹۶ تا ۹۹ را اعلام کرد که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت.

رشته محل های سال ۹۶

بر این اساس، در سال ۹۶ دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ۱۵۶، دانشگاه پیام نور سه، علمی کاربردی هزار و ۶۷۹، دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی ۲۱، فرهنگیان هشت، موسسات پژوهشی ۴۴ و فنی و حرفه ای ۵۴ رشته محل از دفتر گسترش آموزش عالی دریافت کردند که در کل هزار و ۹۵۶ رشته محل در سال ۹۶ به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته محل های سال ۹۷

در سال ۹۷ تعداد ۲۷۸ رشته محل در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، چهار رشته محل در دانشگاه پیام نور، ۸۵۲ رشته محل در دانشگاه علمی کاربردی، ۱۹ رشته محل در دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی و ۳۲۸ رشته محل در دانشگاه فنی و حرفه ای به تصویب رسید.
دانشگاه های فرهنگیان و موسسات پژوهشی در سال ۹۷ هیچ رشته مصوبی در سال ۹۷ نداشتند.

بر این اساس، در سال یادشده تعداد هزار و ۴۸۱ رشته محل از سوی دفتر گسترش آموزش عالی مصوب شد.

رشته محل های سال ۹۸

در سال ۹۸ تعداد رشته های دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ۴۴۰، رشته های دانشگاه پیام نور پنج، رشته های دانشگاه علمی کاربردی هزار و ۲۰۲، رشته های دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی ۴۳ و در دانشگاه فنی و حرفه ای ۴۹ رشته مصوب شد.

در همین سال، یک رشته مصوب برای دانشگاه فرهنگیان و ۲ رشته مصوب سهم موسسات پژوهشی شد.

بر این اساس، در سال ۹۸، هزار و ۷۴۲ رشته به تصویب رسید.

رشته محل های سال ۹۹

دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تعداد ۳۱۶ رشته محل در سال ۹۹، دانشگاه پیام نور هشت رشته، دانشگاه علمی کاربردی هزار و ۳۸۷ رشته محل، دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی ۳۹ رشته محل و دانشگاه فنی و حرفه ای ۳۲۹ رشته محل از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم دریافت کردند.

کمترین رشته در این سال به موسسات پژوهشی یعنی عدد پنج رسید و در کل ۲ هزار و ۸۴ رشته در این سال مصوب شد.

مجموع رشته هایی که دفتر گسترش آموزش عالی در سال های ۹۶ تا ۹۹ برای بخش دولتی مصوب کرد، به این شرح است: هزار و ۱۹۰ رشته در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، ۲۰ رشته در دانشگاه پیام نور، پنج هزار و ۱۲۰ رشته محل برای دانشگاه علمی کاربردی، ۱۲۲ رشته محل برای دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی، ۹ رشته محل در دانشگاه فرهنگیان، ۵۱ رشته محل در موسسات پژوهشی و ۷۶۰ رشته محل در دانشگاه فنی و حرفه ای.

تعداد رشته های دانشگاه های غیردولتی

تصویب رشته محل های دانشگاه های غیردولتی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی و غیردولتی ها نیز در اختیار دفتر گسترش آموزش عالی قرار دارد.

بر این اساس، به تعداد رشته های مصوب این دانشگاه ها در سال های ۹۶ تا ۹۹ اشاره می شود.

رشته های مصوب غیردولتی‌ها

در سال ۹۶ سهم دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی از تعداد رشته های مصوب دفتر گسترش ۴۵۵ و سهم دانشگاه آزاد اسلامی ۳۳۰ رشته محل بود. در مجموع ۷۸۵ رشته محل از آن این ۲ دانشگاه شد.

در سال ۹۷ تعداد ۳۵۹ رشته محل برای دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی و تعداد ۱۷ رشته محل برای دانشگاه آزاد اسلامی و در کل ۳۷۶ رشته محل برای این ۲ دانشگاه به تصویب رسید.

دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی در سال ۹۸ تعداد هزار و ۲۷۹ رشته محل و دانشگاه آزاد اسلامی در همین سال ۶۰ رشته محل دریافت کردند و در کل هزار و ۳۳۹ رشته محل به این ۲ دانشگاه اختصاص یافت.

در سال ۹۹ تعداد رشته محل های مصوب دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی ۳۵۱ و تعداد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی به عدد ۹ رسید و به طور کلی ۲ هزار و ۸۶۰ رشته محل مصوب شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاصی ایرنا شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی دانشگاه آموزش برخط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاصی ایرنا شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاصی ایرنا شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی دانشگاه آموزش برخط دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی رشته محل برای دانشگاه دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی رشته محل در دانشگاه رشته های دانشگاه دانشگاه پیام نور رشته محل های سال سال های ۹۶ تا ۹۹ تعداد رشته موسسات پژوهشی تصویب رسید بر این اساس رشته محل رشته مصوب سال ۹۷ مصوب شد ۲ رشته سال ۹۸ سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ - دانشگاه بجنورد ( عکس)
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی