Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد شورای فرهنگ عمومی اردکان ضمن تصویب برگزاری بزرگداشت دکتر محبوبی‌ اردکانی در آبان سال‌جاری، نام‌گذاری یک خیابان و مدرسه به‌ پاس خدمات این چهره فقید علمی و فرهنگی و بازسازی منزل تاریخی وی را مصوب کرد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان روز گذشته با حضور مسئولان این شهرستان برگزار و طی آن درخصوص ساماندهی فضای مجازی و شناسنامه‌دارشدن فعالیت‌ها در این حوزه و بزرگداشت مفاخر اردکانی تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری بزرگداشت دکتر محبوبی‌ اردکانی در آبان سال‌جاری، نام‌گذاری یک خیابان و مدرسه به‌ پاس خدمات این چهره فقید علمی و فرهنگی و بازسازی منزل تاریخی آن مرحوم با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی از مصوبات دستور کار اول این شورا بود.

همچنین در خصوص گلایه‌های مردمی و تعدادی از مسئولان از برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی به‌ ویژه ورود به حریم شخصی و خصوصی افراد و پیروی مصوبات قبلی این شورا، مقرر شد تا ضمن پایش مداوم فضاها از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موارد در کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط بررسی و برای اقدامات بعدی به نهادهای مسئول اعلام شود.

در این نشست بر تضعیف نشدن روحیه مطالبه‌گری فعالان مجازی و رعایت اخلاق حرفه‌ای ازسوی تریبون‌داران تأکید شد.

همچنین مقرر شد درخصوص محتواهای مجرمانه، براساس مفاد درج‌ شده در وب‌سایت دادستانی کشور به آدرس filter.internet.ir عمل شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین محبوبی اردکانی فرزند آقا شیخ محمد از علمای معروف اردکان، در سال 1294 هجری شمسی در اردکان یزد به دنیا آمد. از معروف‌ترین آثار وی می‌توان به «تاریخ تحول دانشگاه تهران و موسسات آموزش عالی در ایران» و همچنین «کتاب تاریخ موسسات تمدنی جدید در ایران»، « سه سفرنامه»، «فهرست عکس های تاریخی» دو جلد، «کتاب شناسی»، «کتاب‌های خطی» و کتاب «مقدمه‌ای در باب آشنایی ایران با مظاهر تمدن غربی»» اشاره کرد.

دکتر محبوبی در سال‌های پایانی عمرش دکترای تاریخ را از دانشگاه تهران گرفت و سرانجام در 23 آبان 1356 بر اثر بیماری سرطان در تهران درگذشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شوراي فرهنگ عمومي اردکان مشاهير دکتر محبوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟